Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 10:05

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Ik heb een LG WebOS smart TV en in de app store kwam ik gisteren de HBO GO app tegen. De app meteen geinstalleerd en proberen aan te melden, wat niet lukt omdat ik een activatie PIN moet ingeven.

De instructie op het scherm zegt dat ik via de browser/smartphone/tablet in de app onder instellingen/accountgegevens de PIN kan vinden. Op mijn telefoon zit er echter geen functie "accountgegevens" in de HBO app en via de laptop (chromebook) krijg ik direct de melding dat het systeem niet wordt ondersteund en dus geen mogelijkheid om daar de accountgegevens te bekijken.

Een beetje zoeken op Google leert wel dat de directe link waarschijnlijk www.hbogo.nl/activate zal zijn. Deze link stuurt je echter direct door naar een pagina met de melding dat HBO alleen beschikbaar is in de US.

Is er iemand op dit forum die weet waar ik de PIN code kan vinden?

Voor de zekerheid: de app op de TV is zeker weten de Nederlandse app, de taal is nederlands en de 'gratis te kijken' sectie toont gewoon afleveringen met nederlandse ondertitels.

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De PIN staat in de brief bij je HBO abo ;). HBO Go is voor abonees bedoeld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Bedankt :) Ik weet niet of ooit een brief heb gehad, maar ik zal eens gaan zoeken en anders Ziggo bellen

Update:
Ik heb sinds 2012 al HBO via Ziggo, dus die brief heb ik niet meer.
Als ik het goed begrijp is de activatie gelijkwaardig aan hoe je bijvoorbeeld de YouTube app op je TV kan koppelen met de app op je telefoon. Alleen de logica voor HBO is anders, eerst inloggen op de app op je telefoon, dan daar de activatiecode genereren en die dan invullen op de TV app.
Op die manier zou je ook de app op je telefoon als afstandsbediening kunnen gebruiken.

Blijft nog steeds dat ik nergens die code kan genereren en support bij HBO is lastig te vinden. Ik word van HBO GO doorstestuurd naar It's HBO en van daar doorgestuurd naar mijn TV provider (Ziggo). Nu dus ziggo aangeschreven maar ik heb weinig hoop.

Update:
Ik heb zojuist feedback gekregen van Ziggo; er is geen Smart TV app voor HBO GO |:(

Mijn vermoeden is dat LG de HBO GO app onterecht (of te vroeg) al in de app store heeft toegevoegd.
Hier nog een linkje van hoe het zou moeten werken als het wel beschikbaar zou zijn in NL http://onlineactionnow.bl...e-activate-hbo-go-on.html

[ Voor 96% gewijzigd door I.R. Overclocked op 23-10-2014 16:51 ]

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Update voor wie dit interessant vindt: Ik heb feedback van HBO NL gekreken dat ze met LG aan het testen zijn voor een Smart TV app voor HBO GO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dan schiet het niet op nee maar zou het uit moeten maken? Een HBO go app is een HBO go app? Dat is toch ook bedoeld voor als je niet op het Ziggo netwerk zou zitten... maar uitgebreid heb ik niet gekeken hoe of wat je allemaal kan aanmelden ...
Ik heb de GO account via de pc aangemaakt iirc, misschien staat daar nog de PIN ergens maar kom je idd aleen in met Windows en iOS (op de tablet in de app idd ook niet terug kunnen vinden). Op de tv heb ik het via Chromecast lopen en dat werkt perfect ...
edit: bij Ziggo zou je de PIN moeten kunnen opvragen lees ik. Kan me overigens niet herinneren of die activatie bij HBO GO Nederland ook zo verloopt als hierboven in de link de amerikaanse, maar aangezien je het blijkbaar op je telefoon al hebt(?) moet je toch ooit die PIN gebruikt hebben? Ik heb overigens geen Ziggo maar het proces zal vast niet anders zijn verder ... (nu ik het activatieprocess van die link nog eens goed lees klinkt het wel bekend)

[ Voor 52% gewijzigd door apis29 op 29-10-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Voor HBO GO via de PC en via de smartphone/tablet moet je, als je Ziggo selecteerd als aanbieder, inloggen met je Ziggo gebruikersnaam en wachtwoord (geen pin dus).
Zie ook de omschrijving van Ziggo: https://www.ziggo.nl/klan...hbo-go-android-smartphone

Op mijn telefoon heb ik dan ook geen problemen met het kijken van HBO en ook streamen naar de chromecast gaat prima.

De chromecast heb ik echter in de slaapkamer, omdat YouTube en Netflix ook gewoon casten naar de SmartTV in de woonkamer, dus een chromecast daar is wat overbodig. HBO kijken in de woonkamer gaat dus via de 3 TV zenders of via Ziggo interactive TV met HBO OnDemand.
HBO OnDemand is echter niet het zelfde als HBO GO, er is ander aanbod en er is geen relatie tussen de services dus verder kijken op de app gaat niet vanaf OnDemand.
Ik was dan ook erg blij toen ik de HBO GO app zag omdat ik daarmee de mogelijkheid zou hebben om via de SmartTv een film/serie te kijken in de woonkamer en deze vervolgens te kunnen stoppen en verder te kijken in de slaapkamer (via android app + chromecast).

Hopelijk gewoon wat geduld en dan kan het wel via de SmartTV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 693281

Gewoon hbo go app instaleren in je mobiel registreer als je dat heb gedaan ga dan naar instellingen en dan zie je pincode voor je tv
Pagina: 1