Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een andere mobiel omdat ik mijn huidige te groot vind.

Ik heb nu een HTC One X en die vind ik met 1 hand niet lekker te bedienen.
Daarvoor heb ik een HTC Sensation gehad, die ook iets aan de grote kant was maar wel lekkerder in de hand lag.
Daarvoor heb ik een HTC Desire gehad die kwa formaat nog het lekkerst in de hand lag.

Een vriendin heeft een Moto G gekocht en dat vind ik persoonlijk een mooi formaat. 4,5 inch.

Nu zit ik een beetje rond te kijken maar alle High end smartphones zijn allemaal zo groot.
De HTC M8 of M7 lijken me mooie toestellen maar te groot. De Nexus 5 is prijstechnisch mooi maar ook te groot.

Daarnaast wil ik ook graag de nieuwste updates en android versies draaien. Dus dan zit je al snel vast aan de Nexus lijn. Bijvoorbeeld de Nexus 4 maar deze heeft ook weer een 4,7 inch scherm die net zo groot is als mijn One X en ondanks hij wel Android 5 krijg vraag ik mij af of hij daarna nog updates mee krijgt.

Ik ben niet vies van het flashen van roms maar afgelopen jaren begint het hele flash gebeuren me smerig tegen te staan. In de hoogtij dagen van de HTC Desire was het leuk op XDA maar als ik nu kijk bij de One X dat zijn mijn opties vrij summier.
Je moet dus echt mazzel hebben met een "populair" toestel en een willende developer anders valt alles op z'n gat en daar wil ik mijn geld niet op inzetten.

Wat zijn mijn opties. in dit geval rekening houdende met een budget van rond de 200euro (2e hands)?

Nexus 4/5: Te groot?
Xperia Z2: Bij mij onbekend kwa software/updates/
Nokia Lumia 920: Geen android :O
Galaxy S3/S4: Lelijk zowel het design als de software
HTC one mini 2: Net iets te duur, wel mooi design en kwa grote precies goed schat ik.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Gaf het niet Xperia mini's? Volgens mij wel...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11 19:28
Xperia z1compact?
2de hands zijn ze er vast wel rond 200

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Z3 compact . Android 4.4.4 , software vrijwel stock android, highend specificaties en vrij beheersbaar wat formaat betreft... Nieuw 350 euro dus boven je 200 euro budget maar wel in 1 keer alles wat je vraagt...

[ Voor 25% gewijzigd door burrfoot op 22-10-2014 12:44 ]

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

burrfoot schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:43:
Z3 compact . Android 4.4.4 , software vrijwel stock android, highend specificaties en vrij beheersbaar wat formaat betreft...
Met een budget van €200, waar koop je die?

Ik adviseer voor die eisen ook een Z1 compact.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-11 02:40
Voor €200 2e hands:

HTC One Mini (2) of Sony Xperia Z1 of Z3 Compact.
Persoonlijk vind ik de HTC's wat mooier en de software wat fijner, maar dat verschilt per persoon.
De Xperia Z3 Compact heeft ruimschoots de beste specificaties, waaronder de snelste processor. HTC staat erom bekend de software goed te optimaliseren, waardoor alles redelijk vloeiend werkt. Toch zal de Z1 of Z3 Compact met een Snapdragon 800/801 bij zware applicaties merkbaar beter draaien.

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:26

Nikeo

Jawelles

Beetje offtopic hoor, maar in de v&a verkoop je je HTC One X omdat je "de rekening van mijn dierenarts moet betalen". Beetje bijzonder dat je dan met dit topic komt waarin je op zoek bent naar een nieuwe telefoon ;) Het zijn niet mijn zaken maar het viel me toevallig op.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Nikeo schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:07:
Beetje offtopic hoor, maar in de v&a verkoop je je HTC One X omdat je "de rekening van mijn dierenarts moet betalen". Beetje bijzonder dat je dan met dit topic komt waarin je op zoek bent naar een nieuwe telefoon ;) Het zijn niet mijn zaken maar het viel me toevallig op.
Neemt niet weg dat ik nog steeds de rekening van mijn dierenarts moet betalen. Gelukkig heb ik inmiddels een betalingsregeling kunnen treffen maar ik snap de verwarring.
Gezien je helemaal de moeite doet om hier te reageren wil ik het verder wel uitgebreid toelichten via PM hoor.

Daarnaast heb ik wel een telefoon nodig dus ben alvast aan het kijken wat mijn mogelijkheden zijn.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
mac1987 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:04:
Voor €200 2e hands:

HTC One Mini (2) of Sony Xperia Z1 of Z3 Compact.
Persoonlijk vind ik de HTC's wat mooier en de software wat fijner, maar dat verschilt per persoon.
De Xperia Z3 Compact heeft ruimschoots de beste specificaties, waaronder de snelste processor. HTC staat erom bekend de software goed te optimaliseren, waardoor alles redelijk vloeiend werkt. Toch zal de Z1 of Z3 Compact met een Snapdragon 800/801 bij zware applicaties merkbaar beter draaien.
Hoe zit het met de accuduur verschillen tussen de toestellen?
HTC Sense verbruikte vroeger vaak wat meer dan een non-sense rom.
Maar Sense bevalt me wel heel erg goed.
Pagina: 1