• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:06
Hoi allen,

ik ben in het bezit van twee Dell P2414H monitoren. Ik heb gisteren een Datacolor Spyder 4 Pro gekocht en ben nu aan het kijken voor een monitor kap voor een van de monitoren.

Ik zie op de site van Dell echter geen kappen voor deze monitor en online kom ik eigenlijk alleen maar modellen van PCHood tegen t.w.v. 149 euro en Eizo kappen van nog veel meer.

Wat gebruiken jullie als kap? Of is zo'n kap pure onzin? Iemand tips of adviezen hierover?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:03

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ligt aan je omgeving waar je werkt, maar ik gebruik zo'n kap niet en heb hem nog nooit gemist :).

Ik werk op kantoor met een systeemplafond met TL-bakken erin met daglicht witbalans. Uiteraard hebben de Dell schermen matte coatingen, dus reflecties of invallend ligt heb ik nog nooit mee geworsteld.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• PdeBie
Helaas heb ik wel wat last van invallend zonlicht i.v.m. de positie van mijn monitor t.o.v. het raam. Ik heb wel fatsoenlijk rolgordijn wat ik dicht kan doen, maar dan moet ik sowieso de lamp aanzetten. Vandaar dat ik naar een oplossing als dit aan het kijken was.

Ik zit er ook al aan te denken om mijn bureau te verplaatsen, maar dat heeft iets meer voeten in de aarde waar ik eigenlijk niet op zit te wachten :P

• avanreijn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik zou eerst voordat je, mogelijk onnodig, geld uitgeeft met wat zwart hobby karton een kap op je monitor plakken.2 euro en je krijgt in ieder geval het idee of het helpt.

• PdeBie
Ow heerlijk die dubbele fora :P ;)

* PdeBie heeft dezelfde vraag ook uitgestald op een ander fotografie forum

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-01 08:16

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

avanreijn schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:40:
Ik zou eerst voordat je, mogelijk onnodig, geld uitgeeft met wat zwart hobby karton een kap op je monitor plakken.2 euro en je krijgt in ieder geval het idee of het helpt.
Inderdaad. Dik zwart mat (passepartout) karton ergens scoren en een rol gaffers-tape (laat geen residu achter) doet wonderen. Ducktape zou ik niet doen, want dat laat zich een stuk lastiger verwijderen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1