Ik heb gisteren op mijn server een ssl-certificaat geïnstalleerd. Ik heb onderstaand in mijn virtualhost file gezet:
Uiteraard zijn de paden goed neergezet en de enige twijfel had ik bij de CertificateChainFile. Ik heb hier de certificate.crt gebruikt (alles via startcom aangemaakt) of moet ik hier de sub.class1.server.pem gebruiken?
Ook het toevoegen van SSLCACertficateFile heeft geen meerwaarde.
Kan ik deze certficaten overigens ook gebruiken voor het beveiligen van mijn email-verbinding? Alle howto's geven alleen aan hoe je ze installeert, niet hoe je ze maakt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <VirtualHost *:443> ServerName www.yoursite2.com DocumentRoot /var/www/site2 SSLEngine on SSLCertificateFile /path/to/www_yoursite2_com.crt SSLCertificateKeyFile /path/to/www_yoursite2_com.key SSLCertificateChainFile /path/to/DigiCertCA.crt </Virtual Host> |
Uiteraard zijn de paden goed neergezet en de enige twijfel had ik bij de CertificateChainFile. Ik heb hier de certificate.crt gebruikt (alles via startcom aangemaakt) of moet ik hier de sub.class1.server.pem gebruiken?
Ook het toevoegen van SSLCACertficateFile heeft geen meerwaarde.
Kan ik deze certficaten overigens ook gebruiken voor het beveiligen van mijn email-verbinding? Alle howto's geven alleen aan hoe je ze installeert, niet hoe je ze maakt.