E-mail wordt wel verzonden, blijft visueel in outbox staan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 09:46
Ik zit met het volgende, zodra ik een e-mail verzend dan word deze gewoon verzonden. Dit heb ik gechecked bij meerdere ontvangers, ze zeggen allemaal dat het ontvangen is. Echer bij mij blijft het in "Postvak Uit" staan tussen mooie blokhaken. Zodra ik daar op Alles verzenden en ontvangen klik dan gaan ze daar wel weg, de ontvangers krijgen de e-mail dan niet nogmaals.

Ik heb al online gezocht naar oplossingen, maar die mochten niet baten. Exchange mode met cache staat uit, er is geen .ost file aanwezig die misschien roet in het eten zou moeten gooien. Vinkje staat aan dat e-mail direct verzonden moet worden.

De client is Outlook 2010. E-mail verkeer via exchange. OS is windows 7 64bit.

Iemand een geniaal idee die of oplossing waar ik overheen heb gelezen?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je je .pst file al eens gerepareerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 13:03
Brahiewahiewa schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:33:
Heb je je .pst file al eens gerepareerd?
Er is geen pst bestand als de mail via een exchange server loopt, hooguit een OST bestand bij cached mode.

TS : heb je al geprobeerd om een nieuw lokaal outlook profiel aan te maken via configuratiescherm / mail? Hiermee zie ik de meeste vreemde lokale problemen opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Killah_Priest schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 01:51:
Er is geen pst bestand als de mail via een exchange server loopt, hooguit een OST bestand bij cached mode...
Je hebt helemaal gelijk. Maar scanpst.exe kan ook .ost files repareren.
En ook al gebruik je geen cached mode, outlook maakt toch een tmp.ost aan

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
Is het ook met jouw user op een andere machine?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 09:46
Ik zal is proberen een nieuw profiel aan te maken. Misschien dat het werkt. (Totaal niet aan gedacht).

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
E-mail verkeer via exchange.
Ligt niet aan Outlook maar aan exchange :) Ik heb ditzelfde probleem vrij vaak gezien, ook met andere mail clients. Weet zo de oplossing niet uit m'n hoofd, behalve dat je die op de server moet zoeken en niet op de client ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 13:03
johnkeates schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:53:
[...]

Ligt niet aan Outlook maar aan exchange :) Ik heb ditzelfde probleem vrij vaak gezien, ook met andere mail clients. Weet zo de oplossing niet uit m'n hoofd, behalve dat je die op de server moet zoeken en niet op de client ;)
Een simpele manier om erachter te komen of het cliënt of serverside is is dmv testen in OWA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Killah_Priest schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:12:
[...]
Een simpele manier om erachter te komen of het cliënt of serverside is is dmv testen in OWA.
Volgens mij juist bij deze fout niet. OWA gebruikt niet dezelfde methode als de meeste clients. OWA is geen goede test hier voor. Het probleem zat hem in de protocol laag voor clients, niet in de mailbox of routing configuratie.

Daarnaast was er bijv. ook iets dat je via IMAP en ActiveSync andere resultaten kreeg dan bij Exchange protocol zelf, ook daar zitten verschillen in.
Pagina: 1