Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3000 euro budget. Werkgever stelt Retina Macbookpro voor..

Pagina: 1
Acties:

• flashbulb
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-01 13:57
Wat ga je met je laptop doen?
Videobewerking, motiongraphics en 3d renderering

Wat is je budget?
plafond is 3000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jup. We moeten vaak op locatie werken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De werkgever gaat uit van de duurste 15inch Macbookpro retina variant (met de 2.7ghz i7 quadcore). Omdat de rest van het team met apples werkt. Persoonlijk wil ik zien of er interessante alternatieven zijn.(lenovo, Dell?) Met hetzelfde budget, waarvan hardware aanzienlijk performanter is. De bouwkwaliteit moet er ook wel naar zijn sinds er continu op locatie gewerkt wordt.
De voordelen van een retinamacbookpro zijn volgens mij de uitstekende bouwkwaliteit, het (gekalibreerd?) scherm en de apple omgeving.
Wat ik niet weet is hoe die i7 processor schaalt met de rest van de markt binnen die prijsklasse. Sinds ik veel aan 3d werk doe is rekenkracht prioriteit (op vlak van gpu lijkt de voorkeur uit te gaan naar een Nvidea kaart met Cuda cores). Op de 2de plaats komt schermkwaliteit (fotobewerking)
Dank bij voorbaat!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Of http://www.dell.com/nl/be...sion-m3800-workstation/fs
Of http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/w-series/w540/ met de 10% kortings coupon afn102nt

[ Voor 42% gewijzigd door job89 op 22-10-2014 15:06 ]

Verwijderd

Ik ben zelf groot fan van de Lenovo Yoga serie, echt geweldige apparaten.
klik: http://shop.lenovo.com/nl...o/?sb=:000001D4:00027F69:

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Als de rest van het team met Apple werkt, gebruikt men dan ook OS X exclusive software? Zo ja, zou ik gewoon meegaan met de rest.

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 21:28
Precies, waarom afwijken van de rest? De MBP15'' is een beest van een laptop, gaat lang mee op batterij, prachtig scherm (gekalibreerd ja) en natuurlijk geweldige bouwkwaliteit. De processor moet ook snel genoeg zijn voor jou, zeker als je hem maximaal upgradet.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Verwijderd

Uitdager Asus zenbook NX500 blijkt ook wat problemen te hebben met hitte onder toetsenbord en tegenvallende accu duur. Wel een 4K Ultra High Definition (UHD) display. Kosten €2000 euro dus je kan er ook nog wat aan verbouwen mocht je daar zin in hebben. De vraag is ook of je veel problemen zult onder vinden met resolutie in samenloop met Windows.

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 09:53
MBPR 15" was toen hij op de markt kwam een van de beste laptops ooit gebouwd. Ik ben absoluut geen apple fan maar wat een genot is het om daar mee te werken.

Het schitterende scherm, fijn toetsenbord, supergoed touchpad, idioot lange accuduur (8-10 uur), lage warmteproductie, lage geluidsproductie etc etc etc.

Het ding is ook nog eens onwijs rap, ook uit standby etc.
Ik kan alleen niet met OSX overweg. Itt tot wat iedereen beweerd dat OSX alles zo ontzettend logisch is: ze hebben allemaal ongelijk. Voor de meest simpele zaken moet je uitgebreid zoeken of kunnen gewoon niet.

[ Voor 57% gewijzigd door SpiceWorm op 28-10-2014 11:13 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:02

ThunderNet

Flits!

Ik denk dat je ook even rekening moet houden met licenties.. Veel plugin's zijn voor meerdere seats te bestellen met flinke korting. Zou lullig zijn als jij ineens een andere licentie moet omdat je windows draait ipv osx. Of iig de eventuele meerprijs daarvan meerekenen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:18
wat de rest al zegt, kijk goed uit met de software waar je aan gebonden bent.. wat doen de licenties zijn er seats voor windows+os x ?

is het specifieke software welke ze gebruiken ?

een mbpr is zeker niet de traagste en voor het geld kan je ongetwijfeld beter krijgen, maar denk ook aan de synergy tussen je collega's

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-11 13:48
Ik zit te denken aan een HP Elitebook 8570w serie.

Deze machines zijn niet goedkoop, aan de zware kant maar verder degelijk en krachtig. Verder zit er op deze serie een goede support SLA.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 14:52
Gekalibreerd scherm vanuit fabriek is aardig, maar je scherm écht kalibreren betekent eigenlijk dat je elke 2 weken een profiel maakt met kalibratie hardware (bv. i1 of spyder).

De HP Zbooks zijn waanzinnig uit te breiden, met nog zwaardere componenten dan Macbook op gebied van pro 3D. Je kan ook nog kiezen voor professioneel 10-bits dreamcolor paneel.

Maar de DELL's met uhd-panelen zijn ook fraai.
Pagina: 1