Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyuken
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-06 19:32
Hallo Tweakeraars,

Ik ben met een stageproject bezig en daarvoor moet ik de hoeveelheid benzeen meten in de lucht en dit opslaan in een database op het internet. Nu heb ik al het 1 en ander uitgezocht en het lijkt er op dat ik iets met een sensor moet gaan doen, en een arm apparaat zoals bijvoorbeeld een Raspberry PI met breadboard of Arduino. Nu heb ik echter alleen nog sensoren gevonden die Benzeen meten samen met andere stoffen en enkel de hoeveelheid meten van '1 van de mogelijke stoffen' en hierbij niet doorgeven om welke stof het gaat.

Heeft iemand ervaring met dit soort sensoren of heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyuken
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-06 19:32
DIe onderste meet ook toluene, dan weet ik nog niet welke stof er precies gemeten wordt. en de bovenste is eigenlijk een general purpose gas meter die heel veel stoffen meet. Het is lastig om iets te vinden wat enkel en alleen benzeen meet. Ik denk ook niet dat het mogelijk is met dit type gas meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je kan nog kijken of je met meerdere te combineren benzeen eruit kan halen. Maar misschien ook bij je stage vragen of hij enkel en alleen benzeen mag meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:47
Een betrouwbare methode om benzeen te meten is met een gaschromatograaf. Vaak wordt voor BTEX (Benzeen, Tolueen Ethylbenzeen Ortho- Meta- Para- Xyleen) analyses deze gebruikt. Maar dat is ook meteen een hele dure oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 19:07

Part

Helemaal niets.....

Vraag je eerst af of het uitmaakt of je ander stoffen met de zelfde sensor kan meten.
Is er wel een kans dat die ander stoffen in de lucht voorkomen? En zo ja is een foute meting problematisch?

Wat is het doel van de meting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik zou zeker eens een kijkje nemen naar het mbed platform. Er zijn boards met onboard ethernet en een hele boel libraries.

Gaat imho een stuk beter, zuiniger en stabieler zijn dan raspberry pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De sensor is het belangrijkst natuurlijk ;)

Maar weet je wat er nog meer in je gasmengsel kan zitten en in welke concentraties?
Pagina: 1