Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ziggo / mysql connectie ODBC

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 15:26
Ik heb sinds begin september Ziggo 90/9 internet (voorheen Tweak).

Ik maak veel gebruik van ODBC koppelingen binnen MS Office (Access bijv) naar de mySQL-server op mijn Synology-NAS.
Access kan via ODBC koppelen naar een mySQL-database, maar Access werkt met open connecties (verbindingen die open staan zolang je data raadpleegt) en zodra die verbinding wegvalt krijg je foutmeldingen en zijn deze alleen op te lossen door de database opnieuw te starten.
Ik verbind momenteel via mijn domeinnaam die doorgezet staat naar mijn thuis-IP en via een poort geforward wordt naar mijn NAS.

Sinds ik op Ziggo zit (?) valt de connectie telkens weg. Zelfs als ik elke 1 a 2 minuten een connectie maak (dus een keepalive-actie doe zeg maar, ik d8 dat dat het probleem wel op zou lossen) dan krijg ik uiteindelijk toch connectieproblemen en moet ik de database opnieuw starten.

Voorheen met Tweak had ik hier NOOIT last van, op dit moment is het gewoon bijna onwerkbaar geworden om via ODBC tabellen op mijn NAS te koppelen.

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

(NB. mijn websiteprovider staat ook ODBC-koppelingen toe naar hun mySQL-servers, maar daarvan weet ik dat deze provider actief openstaande verbindingen killed: het is niet hierdoor niet mogelijk om met open connnecties te werken, vandaar dat ik mijn NAS gebruik als mySQL-server.
Wellicht doet Ziggo ook zoiets netwerkbreed???)

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 22-10-2014 11:41 ]

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
Gebruik je het modem van ziggo als router? Wellicht dat die roet in het eten gooit.

• Stefke
Ja, momenteel wel. Waarom zou de router van Ziggo mijn verbindingen sluiten? Dat zuigt...

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:19
stefijn schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:14:
Ja, momenteel wel. Waarom zou de router van Ziggo mijn verbindingen sluiten? Dat zuigt...
Omdat die modems van Ziggo eerste klas brol is.. Daarom ;)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb waarom de router van Ziggo die verbindingen zou droppen. Wat je anders kunt proberen: laat je modem van Ziggo in bridge modus zetten (dmv telefoontje naar helpdesk) en zorg daarna dat je eigen router de benodigde poorten open heeft staan. Misschien helpt dat ?

Of wellicht een VPN-verbinding maken en zodoende kijken of de connectie stabieler blijft ?

[ Voor 7% gewijzigd door nextware op 22-10-2014 14:17 ]

• Stefke
Dan moet ik eerst een switch erbij halen anders kom ik 4 poorten tekort

• Stefke
Met een VPN-verbinding lijkt het beter te gaan, dat is op zich een prima oplossing voorlopig

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 22-10-2014 19:31 ]

Pagina: 1