Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Welke koptelefoon? Beats solo 2 of SMS AUDIO Sync by 50 BT?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren 2 uur bij de mediamarkt gestaan, maar kan niet kiezen...

Welke kan ik het beste kopen?

Beats solo 2 of SMS AUDIO Sync by 50 BT(bluetooth)?

(Beide 179 euro)

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:01
Waarom twijfel je tussen deze twee? Neem aan dat je geluisterd hebt en weet hoe ze zitten. Ben benieuwd wat nu je twijfels zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem...Ze zitten beide evengoed en qua geluid hoor ik ook weinig verschil. Het enige waar ik dus voor moet kiezen is beats of bluetooth. De medewerker had t nog moeilijker gemaakt om de SMS van 199 naar 179 af te prijzen om het mij nog moeilijker te maken...

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoe heb jij je shortlist opgesteld? Vind het zeer frapant dat iemand bij beats uit kan komen.
(anders dan bij pubers en bontkraagjes voor wie status belangrijker is dan fatsoenlijk geluid).
Voor dat geld had ik een fatsoenlijke sennheiser gekocht.

[ Voor 13% gewijzigd door eL_Jay op 22-10-2014 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m nog niet gekocht hè...Daarom vraag ik het even! Welke sennheiser zou jij dan kopen?

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Zitcomfort is ook belangrijk natuurlijk, heb je daar geen voorkeur voor tussen die 2?
Beats zijn over het algemeen zwaar overpriced (want hip).

Daarbij, Bluetooth is leuk, maar ik heb toch liever een headphone die ik niet hoef op te laden en waardoor mijn telefoon niet sneller leeg gaat etc.

[ Voor 34% gewijzigd door Afvalzak op 22-10-2014 10:53 ]

Last.fm | Code Talks

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

eL_Jay schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:43:
Hoe heb jij je shortlist opgesteld? Vind het zeer frapant dat iemand bij beats uit kan komen.
(anders dan bij pubers en bontkraagjes voor wie status belangrijker is dan fatsoenlijk geluid).
Voor dat geld had ik een fatsoenlijke sennheiser gekocht.
Precies, je loopt imo aardig voor lul met een Beats. Maar dat is mijn boerenverstand mening :P

Ik zou zeer zeker kijken naar Sennheiser, veel beter ga je niet vinden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

kuusj98 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:57:
[...]

Precies, je loopt imo aardig voor lul met een Beats. Maar dat is mijn boerenverstand mening :P

Ik zou zeer zeker kijken naar Sennheiser, veel beter ga je niet vinden.
Die SMS is ook gebonden aan een rapper (50 Cent) dus als je status belangrijk vind en geluid niet, dan zou ik kijken welke rapper je mee geassocieerd wil worden. ( :') )

Last.fm | Code Talks

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In deze prijsklasse koop je naar mijn mening Beats voor het imago en niet voor de kwaliteit. Voor dat geld kun je bij serieuzere merken wel iets beters kopen. Zoals het eerder genoemde Senheisser, Klipsch of B&W om er maar een paar te noemen.

Aangezien dit aankoopadvies betreft krijgt je topic overigens een verhuizing naar CEA.

Verwijderd

Topicstarter
Welke koptelefoon kunnen jullie mij dan wel adviseren? Welke senheisser of een ander merk?

• Kuusj

Kuusj

Afvalzak schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:58:
[...]

Die SMS is ook gebonden aan een rapper (50 Cent) dus als je status belangrijk vind en geluid niet, dan zou ik kijken welke rapper je mee geassocieerd wil worden. ( :') )
Heb ik gezegd dat je dan voor die SMS moet gaan? Dacht het niet haha :+ , maar ik zou sowieso geen merk nemen wat geassocieerd word met een of andere rapper. Qua geluid kan het eigenlijk toch niet geweldig zijn en sterker nog: als het logo er niet op zou zitten zou het koptelefoon #8582 in de lijst zijn met bijbehorend prijskaartje.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

kuusj98 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:05:
[...]

Heb ik gezegd dat je dan voor die SMS moet gaan? Dacht het niet haha :+ , maar ik zou sowieso geen merk nemen wat geassocieerd word met een of andere rapper. Qua geluid kan het eigenlijk toch niet geweldig zijn en sterker nog: als het logo er niet op zou zitten zou het koptelefoon #8582 in de lijst zijn met bijbehorend prijskaartje.
Nee, maar TS wil kiezen tussen 2 koptelefoons dus dan lijkt het mij dat de keuze op dit vlak gemaakt moet gaan worden. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:02:
Welke koptelefoon kunnen jullie mij dan wel adviseren? Welke senheisser of een ander merk?
pricewatch: Ultrasone Edition 8 (Zwart)

Deze, of is dat buiten budget?

Of deze:
pricewatch: Hama HK-3040 (Zilver, Zwart)
Of voldoet dat ook niet aan je eisen.

[/sarcasm]

Wat ik aan wil geven is dat je misschien moet beginnen met te vertellen waar een headphone volgens jou aan moet voldoen, wat je budget is en probeer eens of jíj het verschil tussen een headphone van 40 euro en één van deze van bijna 200 euro hoort. Pak ook een Sennheiser van rond die prijsklasse en luister of dat geluid beter is etc.

Last.fm | Code Talks

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even heel snel reviews scannend zou ik in jouw prijsrange gaan voor:

pricewatch: Shure SRH840 (Zwart)
pricewatch: Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)
pricewatch: Sony MDR-1R (Zwart)

Maar modellen van Sennheiser, B&W en AKG komen doorgaans ook goed uit reviews. Je moet echt zelf gaan luisteren, maar geef alsjeblieft geen 180 euro uit aan een Beats hoofdtelefoon :X Dan ben je echt gevallen voor de marketingmachine :D En als je het verschil echt niet hoort tussen Beats en de hierboven aangehaalde (betere) alternatieven, kijk dan eens of je het verschil hoort tussen Beats en een Sennheiser van <100 euro. Het is geen schande om toe te geven dat je het verschil niet hoort en dus niet zoveel geld _hoeft_ uit te geven ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Kuusj

Kuusj

Grrrrrene schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:26:
Even heel snel reviews scannend zou ik in jouw prijsrange gaan voor:

pricewatch: Shure SRH840 (Zwart)
pricewatch: Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)
pricewatch: Sony MDR-1R (Zwart)

Maar modellen van Sennheiser, B&W en AKG komen doorgaans ook goed uit reviews. Je moet echt zelf gaan luisteren, maar geef alsjeblieft geen 180 euro uit aan een Beats hoofdtelefoon :X Dan ben je echt gevallen voor de marketingmachine :D En als je het verschil echt niet hoort tussen Beats en de hierboven aangehaalde (betere) alternatieven, kijk dan eens of je het verschil hoort tussen Beats en een Sennheiser van <100 euro. Het is geen schande om toe te geven dat je het verschil niet hoort en dus niet zoveel geld _hoeft_ uit te geven ;)
In mijn eigen luisterervaring is Beats vooral "meer Bass dan wat anders" geluid. Het is gewoon niet gebalanceerd en dat kun je horen. Ik heb toevallig een licht overgevoelig gehoor dus het valt mij al sneller op.

Bij de MM of BCC hebben ze doorgaans wel een rek staan met koptelefoons waar je je eigen geluidsdrager aan kunt hangen. Let dan wel op dat je audiobestand geen bout is.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59

DjVe

Hatsaflats!

Is het een koptelefoon voor onderweg, of vooral voor thuis? Als hij thuis gebruikt gaat worden, kan je ook naar open modellen gaan kijken. Zitten vaak een stuk prettiger, maar lekken wel veel geluid af naar de omgeving.

Ik heb zelf een Grado SR125 gehad, superfijne hoofdtelefoon. Zat lekker, klonk waanzinnig, maar de looks zijn wat minder.
Pagina: 1