Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:35
Hi allen,

Sinds een klein jaartje eigenaar van een HTPC met XBMC, na een niet geheel vlekkeloos begin ben ik nu ontzettend tevreden. Sinds een paar weken staat de HTPC in een andere kamer dan mijn tv, waardoor ik er nu sterk over denk om mijn huidige desktop samen te voegen met mijn HTPC en aan te sluiten op mijn tv in de andere kamer via HDMI en op mijn computer monitor via DVI.

Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om windows op 2 manieren op te starten, namelijk een normale boot in windows omgeving en een boot rechtstreeks naar XBMC.

Daarnaast de vraag of het makkelijk schakelen is tussen HDMI / DVI, kan dit met een switch of makkelijk met een sneltoets?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:56
Rechtstreeks naar XBMC? Bedoel je dan zoiets als XMBCbuntu? Want XBMC zelf is geen OS.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wil je je XBMC installatie houden? Want XBMC kan je gewoon opnieuw installeren op Windows.

Schakelen tussen HDMI / DVI, wat bedoel je daarmee? Op je scherm/TV of op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Mijn HTPC start nu op in een XBMC shell op windows 8.1, deze wil ik behouden maar daarnaast kunnen kiezen om op te starten in de Windows 8.1 shell (metro/explorer).

Schakelen tussen DVI / HDMI, hdmi gaat naar TV (woonkamer) en DVI naar pc scherm (werkkamer). Graag zou ik willen kiezen tussen één van deze 2, naar gelang waar ik zit.

Ik weet niet of het allemaal uberhaubt mogelijk is, kon er weinig over vinden, maar dit is wel mijn ideaal plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-07 22:13
Ik heb precies zoiets dergelijks als dat jij hebt volgens mij. (alleen computer nog wel in zelfde kamer)

Ik heb op mijn computer een monitor aangesloten op DVI en TV aangesloten op HDMI. Deze zijn allebei dezelfde resolutie dus ik heb de beeldschermen gekloond. (alles wat je op de monitor ziet, zie je ook op de TV)

Daarnaast gewoon XBMC geinstalleerd voor windows. Wanneer ik zin heb in een filmpje start ik XBMC op en druk ik de monitor uit en klaar is kees.

(snap niet helemaal waarom je dubbele boot wil hebben?, wat zou de toegevoegde meerwaarde hiervan zijn?)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
JeroenF schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:37:
(snap niet helemaal waarom je dubbele boot wil hebben?, wat zou de toegevoegde meerwaarde hiervan zijn?)
Vanaf de bank de pc aanzetten mbv bluetooth afstandbediening en dan xbmc selecteren zodat hij daarin boot. Vanaf de werkkamer de pc aanzetten en dan windows selecteren, zodat ik in windows 8.1 metro kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
kwdtjuh schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:40:
[...]

Vanaf de bank de pc aanzetten mbv bluetooth afstandbediening en dan xbmc selecteren zodat hij daarin boot. Vanaf de werkkamer de pc aanzetten en dan windows selecteren, zodat ik in windows 8.1 metro kom.
Je kan met een bluetooth afstandsbediening toch ook gewoon de applicatie van xbmc opstarten met één druk op de knop? ;)

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-07 22:13
GermanPivo schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:43:
[...]

Je kan met een bluetooth afstandsbediening toch ook gewoon de applicatie van xbmc opstarten met één druk op de knop? ;)
Precies!

-Of XBMC standaard laten opstarten. (en wanneer je hem neit nodig hebt wegklikken. Kost net zoveel handelingen)
-Of een andere gebruiker aanmaken waarbij XBMC standaard opstart.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
JeroenF schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:44:
[...]

Precies!

-Of XBMC standaard laten opstarten. (en wanneer je hem neit nodig hebt wegklikken. Kost net zoveel handelingen)
-Of een andere gebruiker aanmaken waarbij XBMC standaard opstart.
Eén van deze opties lijkt mij inderdaad het beste, het moet wel vrouw vriendelijk zijn ;-)

Beeldscherm klonen lijkt me trouwens geen optie, want dan detecteert hij 3d niet? (tv is 3d, scherm niet)
Pagina: 1