HDD voor een 1-bay NAS

Pagina: 1
Acties:

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-01 21:31
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een DS114 NAS kopen, ik lees echter vaak dat niet elke HDD geschikt is voor een NAS. Deze verhalen gaan eigenlijk altijd over 2 of meer bay NASsen.

Moet ik voor een 1-bay NAS ook rekening houden met de aanschaf van een HDD?

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 21:08
Het beste is om even de compatibility list van Synology te raadplegen
hier te vinden

Deze lijst bevat alle harde schijven die door Synology zijn aangemerkt als compatible en stabiel. Natuurlijk geen garantie dat de hdd niet kapot kan gaan, maar de kans is wel een stuk kleiner als je een hdd van deze lijst pakt.

• dongilles
Bedankt voor de link! niet aan gedacht om daar te kijken!

Op deze lijst staat ook de volgende schijf: WD Green WD20EZRX (pricewatch: WD Green WD20EZRX'. Zou dit een goede keuze zijn voor een 1-bay NAS?

Deze scoort overal goede reviews en is mooi geprijst.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:51
Die schijf heb ik in mijn DS211 gehad, helaas zijn ze beide een week na elkaar stuk gegaan (maand na de garantie van 2 jaar). Ik vermoed toeval. Heb uiteindelijk met een beetje coulance 2x een WD RED schijf gekocht. Die zijn geschikter voor gebruik in een nas. Ze zitten er nu een maand of 9 in en bevallen goed.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 21:08
Eens met Binnetie. Het prijsverschil tussen een pricewatch: WD Green WD20EZRX en een pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB is €14. Aangezien het een enkele schijf is, vind ik dit persoonlijk een no-brainer (als je er nu 4 of 5 nodig had, was het een ander verhaal geweest). Ik zou lekker voor die WD Red schijf gaan, die is ontwikkeld voor het gebruik in NAS'sen en 24/7 gebruik.

• dongilles
Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1