• RC95
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
ik ben al een jaar in het bezit van een GTX 650 Ti Boost(MSI N650Ti TF 2GD5/OC BE)
toen ik laatst probeerde de drivers te updaten, kreeg ik halverwege een BSOD, betreffende BAD_POOL_HEADER.
sindsdien wil geen van mijn games opstarten, (na het opstarten 'programmaX.exe werkt niet meer') en verteld war thunder dat er geen directx 11 op de pc is gevonden.
diagdx.exe verteld echter dat directx 11 wel aanwezig is
een tweede maal de drivers proberen te updaten zorgde er voor dat het scherm even op zwart ging(word aangegeven dat dit normaal is), maar ongeveer halverwege blijft het scherm ook daadwerkelijk zwart.
de monitor geeft aan dat er geen input is, en dit blijft ook zo totdat ik de pc herstart.
ligt dit aan de drivers op mn computer of is er iets met mijn videokaart aan de hand?

specs:
Computer Brand Name: GIGABYTE Z87-HD3
Operating System: Microsoft Windows 7 Professional (x64) Build 7601
Total Memory Size: 8 GBytes
Video Chipset: Intel HD Graphics 4600 en NVIDIA GeForce GTX 650 Ti Boost

[ Voor 2% gewijzigd door RC95 op 22-10-2014 01:10 . Reden: toevoegen extra informatie ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:29

D4NG3R

kiwi

:)

Welke PSU (Voeding) heb je in dit systeem zitten? En dan niet "x00W" maar een typenummer en merk.

Boot IIG even in veilige modus, verwijder daar alle Nvidia GPU drivers en herinstalleer ze nadat je systeem weer (gewoon) in Windows is geboot. Of je voeding moet dusdanig ruk zijn dat ik direct zou afraden om het systeem überhaupt te starten in die opstelling. :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RC95
D4NG3R schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 01:11:
Welke PSU (Voeding) heb je in dit systeem zitten? En dan niet "x00W" maar een typenummer en merk.

Boot IIG even in veilige modus, verwijder daar alle Nvidia GPU drivers en herinstalleer ze nadat je systeem weer (gewoon) in Windows is geboot. Of je voeding moet dusdanig ruk zijn dat ik direct zou afraden om het systeem überhaupt te starten in die opstelling. :+
voeding zal het denk ik niet aan liggen, ik draai namelijk al sinds dag 1 met dezelfde voeding en heb enkel een extra HDD toegevoegd
Corsair CX500M

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

RC95 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 01:20:
[...]

voeding zal het denk ik niet aan liggen, ik draai namelijk al sinds dag 1 met dezelfde voeding en heb enkel een extra HDD toegevoegd
Zeg nooit nooit. Zeker als een voeding erg lang draait op een load waar die eigenlijk niet op gebouwd is kan de boel er redelijk plots mee ophouden. Het starten van een game blaast de boel plots weer onder flink wat stress. ;)
Corsair CX500M
Geen topvoeding, maar ruim voldoende voor dit systeem.

Probeer even te doen wat ik eerder aangaf.

• RC95
Ik kan NVIDIA PhysX niet verwijderen, een pop-up van Windows-installer verteld mij:
'Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-service. Dit kan optreden als de Windows Installer onjuist is geïnstalleerd. Neem contact op met ondersteunend personeel voor hulp.'
Dit zou het laatste onderdeeltje van de NVIDA software zijn, kan ik hier iets aan doen?
Zou handmatig verwijderen van Physx(dmv de folder in program files te verwijderen) helpen?

[ Voor 11% gewijzigd door RC95 op 22-10-2014 01:45 . Reden: kleine toevoeging ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dit is in veilige modus?

• RC95

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Erg lang, maar wel compleet:

https://forums.geforce.co...-are-installed-properly-/

! Lees hem eerst door. Ga niet direct stap voor stap alles uitvoeren !

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 22-10-2014 01:57 ]

• RC95
D4NG3R schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 01:53:
Erg lang, maar wel compleet:

https://forums.geforce.co...-are-installed-properly-/

! Lees hem eerst door. Ga niet direct stap voor stap alles uitvoeren !
alles lijkt weer naar behoren te werken, _/-\o_
een hartelijk bedankje

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

wat was de oplossing nu concreet?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• RC95
na dat NVIDIA besloot zich zelf te updaten, heb ik nu twee maal het proces herhaald.
Ditmaal zonder enig succes..
8)7

[ Voor 80% gewijzigd door RC95 op 23-10-2014 20:34 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zet ten 1e eens automatisch updaten uit. Dit wil je _nooit_ doen voor drivers die vrij essentieel zijn voor de werking van je systeem. Als zelfs bovenstaande lijst nog niet werkt zou ik en volledige herinstallatie van je OS overwegen.

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 23-10-2014 20:40 ]

• RC95
hmm, het probleem heeft een interessante wending genomen:
nadat ik vermeldde dat het probleem toch niet opgelost bleek te zijn, besloot ik dan maar morgen opnieuw windows te installeren.
maar, een uurtje geleden kreeg ik de foutmelding dat beeldschermstuurprogramma nvlddmkm niet meer reageerde en was hersteld.
toen ik een aantal games ging opstarten, bleken ze allemaal te draaien alsof er niets aan de hand was.
ik denk (gebaseerd op mijn minimale kennis betreffende hard-en software) dat nvlddmkm bij het opstarten van de pc al niet meer goed werkt, en pas lange tijd later weer hersteld word.(opgestart om 19:43, foutmelding en dus herstel van nvlddmkm 22:18)
nu dus even uitzoeken hoe we nvlddmkm fatsoenlijk laten werken vanaf het opstarten, bijna 3 uur wachten
totdat alles in zijn geheel werkt is niet bepaald efficient

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gaat het hier om een legale versie van Win7? Zeker aangezien je het build nummer aangeeft in de TS betwijfel ik dit. (Wat de meesten niet snel weten te vinden tenzij het rechtsonderin hun Bureaublad staat)

Zo nee zou ik je aanraden om een serial te kopen of op z'n minst een legale installatie te testen. (Geen serial invoeren geeft je een 30 dagen 'trial')

Pagina: 1