Webshop weigert videokaart retour wegens kras

Pagina: 1
Acties:
  • 8.799 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victoryo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05 22:52
Vorig weekend heb ik een Asus Strix GTX970 gekocht bij Alternate. Deze bleek helaas niet in mijn kast te passen(Te breed, niet goed op gelet).

Vervolgens de kaart retour gedaan om hem om te ruilen voor een smallere versie van de GTX970 dus gekozen voor de Gigabyte variant. Deze bleek echter de volgende dag al uitverkocht en de levertijd was onbekend.

Daarna direct Alternate gebeld of ik mijn geld retour kon krijgen zodat ik de kaart elders kon kopen. Dit was geen probleem.

Nu komt het. Kreeg ik vandaag een mailtje dat de kaart getest is en werkt na behoren aangezien er een kras op de 'Goldfinger' bleek te zitten. Ik natuurlijk direct bellen want vroeg mij af wat dit was. Vervolgens kreeg ik te horen dat ik geen geld terug kreeg en ook geen andere kaart want er zit een kras op de Goldfinger, en dit is gebruikersschade vertelde de meneer.

Waarop ik gereageerd heb dat ik die kras onmogelijk veroorzaakt kan hebben, de kaart was immers nog netjes verpakt met alle toebehoren en doos, wie verteld mij dat jullie die er niet opgemaakt hebben of dat dit van fabriek af was? En zij antwoordde ja de kaart word bij binnenkomst gecontroleerd en dit is toen vastgesteld meneer.

Vervolgens een paar keer geprobeerd uit te leggen dat ik die kras onmogelijk veroorzaakt kan hebben en dat ik gewoon mijn geld terug wil. Ik was zelfs nog ruim binnen de 14 dagen retour garantie. Maar er was niks aan te beginnen. De kaart is getest en werkt naar behoren maar alle garantie is nu verlopen volgens meneer.

Waarop ik zei waarom hebben jullie hem dan uberhaupt getest? Ik heb niet eens gemeld dat er een probleem was ik wilde hem gewoon ruilen voor een ander type. Testen kan ik zelf ook wel. Nee meneer, dat is onze service.

Puntje bij paaltje krijg ik dus de kaart terug, is alle garantie vervallen en kan ik er niks meer mee. Lekkere service Alternate!

Wat moet ik hier nu mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 569031

*knip* als je niets nuttigs te melden hebt, post dan niet.

[ Voor 75% gewijzigd door gambieter op 22-10-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 13:18
Verkopen op tweakers, voortaan bestellen bij een club die wel weet wat service is (afuture bijvoorbeeld - stuur je een mobo op dat kapot is, blijken er pinnetjes verbogen door te zware koeling/transport, buigen ze ze terug en sturen je het mobo terug binnen 3 dagen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victoryo
De volgende keer bij een andere club bestellen sowieso. Ik heb het idee dat ik gewoon genaaid word hier. Oow er komt een dure videokaart binnen en meneer wilt zijn geld terug. Hop dan maken we er een kras op en alle garantie is weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vorig weekend heb ik een Asus Strix GTX970 gekocht bij Alternate. Deze bleek helaas niet in mijn kast te passen(Te breed, niet goed op gelet).

Vervolgens de kaart retour gedaan om hem om te ruilen voor een smallere versie van de GTX970 dus gekozen voor de Gigabyte variant. Deze bleek echter de volgende dag al uitverkocht en de levertijd was onbekend.
Het niet passen van die kaart heb je alleen maar kunnen concluderen doormiddel van.... Zoniet, had je 'm niet besteld?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:09
Mwa, je kan de kras er ook zelf opgemaakt hebben.

Een pc-kast kan erg scherp zijn, en je zit zo ergens tegen-aan.

Beetje twijfel geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De goldfinger? Bedoelt 'ie deze dingen? Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/pci-connector2.jpg

Fucking duh dat daar een kras op zit, die schuif je in een slot en daarbij komt er altijd en per definitie een kras op. Daar is niks mee aan de hand en dat is het te verwachten gedrag.

(Let op: lengterichting zoals je 'm in je slot steekt. Een andere richting is een ander verhaal.)

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 22-10-2014 00:20 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vraag maar eens aan de winkel hoe zij willen bewijzen dat JIJ die kras erop hebt gemaakt. Als die kaart minder dan 6 maanden oud is dan is de verkoper verplicht te bewijzen dat het komt door userabuse en niet door iets anders.
Het probleem is alleen dat als je met zo'n stugge winkel te maken hebt dat je dan veel moeite moet doen om je gelijk te krijgen.

Een shopreview achterlaten en er nooit meer komen is dan denk ik de beste oplossing voor de toekomst, al heb je daar nu niet zo heel veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victoryo
Jup, die dingen bedoelt hij.
En inderdaad daar zat ik ook aan te denken.
Maar merkte aan de telefoon al dat ik geen poot had om op te staan. Het enige wat ik nu zou kunnen bedenken is inderdaad door aan te geven dat ze mogen bewijzen dat ik dat gedaan heb. Of beter gezegd, dan wil ik mijn geld terug want blijkbaar hebben ze mij een kaart gestuurd met kras op de goldfinger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Heb je hem nu wel of niet uit de verzegeling gehaald? Want te breed klinkt mij in de oren als iets wat je kan zien zonder de verzegeling te verbreken.

Formeel maakt het niet uit, dan is het gewoon het standpunt : Binnen 6 maanden mag de winkelier aantonen dat het gebruikersschade is.
Maar buiten het officiele verhaal van recht hebben vs recht halen sta je stukken sterker als de verzegeling nog heel is. Want buiten het officiele verhaaltje als jij hem uit de verzegeling hebt gehaald en geprobeerd hebt hem in de kast te steken en pas na enig duwen (met mogelijke beschadigingen) zag je dat het niet ging passen dan is het iets makkelijker om te zeggen dat het toch user-abuse is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34

D4NG3R

kiwi

:)

De wet kopen op afstand stelt dat zelfs bij gebruikerschade de handel moet worden teruggenomen minus de schadekosten.

Aangezien die dingen deel zijn van de volledige printplaat zal letterlijk alles moeten worden vervangen, dus je hebt het recht wel, maar hebt er alsnog geen bal aan. :')

Ach een kast waar die wel in past heb je al voor een paar tientjes dus de schade is niet heel erg groot. Wel zonde natuurlijk. De handelswijze vind ik dan weer erg achterlijk. Die dingen raken per definitie namelijk al 'bekrast'.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
D4NG3R schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 00:55:
De wet kopen op afstand stelt dat zelfs bij gebruikerschade de handel moet worden teruggenomen minus de schadekosten.
Alleen (ik ken de wkoa niet zo diep) wie moet er dan aantonen of het wel of geen gebruikersschade is?

Ik neem aan de leverancier aangezien het nog steeds binnen de 6 maanden valt.

Alhoewel ik me afvraag in hoeverre de wkoa hier van toepassing is, als jij hem opstuurt voor een vervanging dan is het geen wkoa meer maar gewoon een service van de winkel en het kan bijna ook niet meer spontaan een wkoa worden dan.

Daarom stuur ik ook nooit iets op ter vervanging (of DOA of als het even kan RMA) want dan kom je in een circus terecht waar andere regels gelden. Als het even kan stuur ik hem in eerste instantie op als wkoa dan is dat gecovered en daarna kunnen we nog wel eens onderhandelen of het niet een andere vorm moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:42

ManiacsHouse

Scheisse!

Terugsturen vanwege niet passen en een maatje kleiner willen valt lijkt mij gewoon onder wkoa.
Zorg dat je een bevestiging op de mail krijgt dat zij hem getest hebben en dus uit de verpakking hebben gehaald. Plus foto van de schade. Wie heeft dan de kras er op gemaakt? Dat is een wellus/nietus. Echter moet Alternate met bewijs komen in de eerste 6 maanden. Aangezien zij als laatste hebben zitten goochelen met de kaart kun je simpel naar hun wijzen als de krassenmaker.
Heb je toevallig rechtsbijstandverzekering? Gezien de prijs van de kaart kun je die eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 17:34
Zoals eerder aangeraden even per mail aangeven dat je de kaart niet hebt gebruikt en hebt teruggestuurd onder de WKOA. Geef ook aan dat je graag bewijs ontvangt dat de schade door jou is ontstaan, en mocht dit niet aanwezig zijn je het geld binnen uiterlijk 14 dagen terug verwacht op je bankrekening.

Bij nog steeds geen medewerking doe je hetzelfde maar dan per aangetekende brief, bij voorkeur met hulp van rechtsbijstandsverzekering / Het Juridisch Loket. Ook hierin duidelijk aangeven wat je verwacht en wanneer je dit verwacht. Als je dan nog steeds niet geholpen wordt kan je juridische stappen verder overwegen.

Vergeet vooral ook niet OVERAL shopreviews achter te laten. Ik heb een aantal keren soortgelijke ervaringen moeten doorlopen en het achterlaten van negatieve reviews bleek meestal hetgene wat ervoor zorgde dat iemand van de desbetreffende webshop mij benaderd en het dan ineens wel kan oplossen.

Ik krijg het gevoel dat Alternate gewoon aan het testen is tot hoe ver jij hiermee wilt gaan.. Vervelende situatie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
Krassen op de pci-e aansluiting zitten er vaak zelfs al vanuit de fabriek op.
De kaarten worden namelijk getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

unfor schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 02:22:
Krassen op de pci-e aansluiting zitten er vaak zelfs al vanuit de fabriek op.
De kaarten worden namelijk getest.
Euh nee. Dat gebeurt met een klem (schaarbeweging) en niet door hem in een slot te drukken.

Neemt niet weg dat de TS altijd nog een model kan hebben gehad waar al wel vanuit de fabriek schade op zat. Maar de kans is vrij klein. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 22-10-2014 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:09
Ach,,,, als dat alles is, gewoon nieuwe kast kopen en genieten van je kaart.

Anders erger je alleen maar, wel dikke toeter van Alternate heb erzelf ook geen goede erveringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Laatst online: 22:50
Al weer Alternate.
D4NG3R schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 00:55:
Dat stelt de Wet koop op afstand (die al enige tijd gelden is vervangen door de Wet consumentenrechten) niet. ALS de koper verder is gegaan dan het uitproberen EN het product is daardoor in waarde gedaald DAN moet de koper de waardevermindering vergoeden. De koper is niet verder gegaan dan het uitproberen, dus alle schade is voor rekening van de verkoper.

Voor zover een kras een non-conformiteit oplevert (wat ik ernstig betwijfel) ligt de bewijslast inderdaad bij de verkoper. Dat wil zeggen de koper moet stellen en bij betwisting onderbouwen, dat het product nu iets heeft dat de koper niet hoefde te verwachten en dat hij dat binnen 6 maanden na aflevering heeft ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
D4NG3R schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 02:39:
[...]

Euh nee. Dat gebeurt met een klem (schaarbeweging) en niet door hem in een slot te drukken.

Neemt niet weg dat de TS altijd nog een model kan hebben gehad waar al wel vanuit de fabriek schade op zat. Maar de kans is vrij klein. ;)
Hoe kom jij aan die wijsheid? Ik heb namelijk anders gezien van techsites die productielijnen bezocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het clampingsysteem wat bij vrijwel alle testsystemen voor vrijwel alle printplaten word gebruikt maakt een schaarbeweging en 'drukt' veel minder tegen de contactpunten aan. Op een moederbord (of liever in de PCI-E slot) is hier geen ruimte voor, en word er puur gebruik gemaakt van de druk om een connectie te maken.

Ik heb nog nooit een GPU of andere uitbreidingskaart met krassen op de connector gezien welke al vanuit de fabriek aanwezig waren.

Het testen van een moederbord gaat bijv wel door er testhardware in te steken, een GPU waarbij de connectoren extern zitten niet.

Kan je deze video toevallig nog (terug) vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 21:09
*knip* dit soort posts mag je verder achterwege laten.

[ Voor 78% gewijzigd door gambieter op 22-10-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
Lijkt wel alsof ik dit steeds vaker bij webshops zie. heb zoiets gelijk gehad met een mobo wat rma ging, dan wel bij een ander bedrijf. Mijn mobo was verwijderd door een LCS. Bij aankomst bij webshop bleken er plots allerlei pinnetjes te zijn verbogen. Mobo was nog geen 6 maanden oud.
Uiteindelijk bij laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdepoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 22:29
ik ben zelf langere tijd werkzaam geweest bji 4launch, en ken dit soort gevallen maar al te goed.
wij hebben, om als webshop zo netjes mogelijk om te gaan met de klanten hun producten (omtrent retour en garantie items), ervoor gekozen om bij balie samen met de klant het product te controleren op evt. beschadigingen.
komt het met de post:
bij het inboeken wordt het product meteen gecontroleerd, en worden er direct foto's gemaakt bij eventuele schadevaststelling.
het product wordt in zo een geval alleen nog ingeboekt en de klant wordt allereerst ingelicht.
Mocht de klant hierin dan nog niet mee eens zijn, dan zijn er nog de camera beelden waarbij zichtbaar is dat het product uit de verzendverpakking wordt gehaald, en gecontroleerd wordt.

Ikzelf snap niet dat andere winkels hierin niet denken in oplossingen, maar alleen zichzelf proberen in te dekken. zij geven aan dat ze de kaart getest hebben: dit houdt in dat zij al op alle fronten fout zijn geweest.
als je een "user abuse" aantreft dien je niets anders te doen dan de klant in te lichten, en niets te testen.

vanwege teveel negatieve reviews van andere mensen over alternate, nooit iets gekocht bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-04 14:40
Post je klacht op de FB pagina van Alternate zou ik zeggen. Vermeld ook duidelijk dat ze niet conform de wet koop of afstand regels het product terug willen nemen. Het product werkt goed, is alleen te groot, dit horen ze terug te nemen ongeacht reden. Tenzij het product gevallen is en helemaal naar zen grootje is wat niet van toepassing is.

Doorgaans piepen winkels dan wel een stuk anders aangezien het via social media bij iedereen terecht kan komen.

https://www.facebook.com/AlternateNL

Verder is dit wel een wijze les, maak altijd duidelijke foto's met een dagdatum van een krant of dergelijke voor je een product terug stuurt.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
RoaDHouse schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 02:40:
Ach,,,, als dat alles is, gewoon nieuwe kast kopen en genieten van je kaart.
Is dit inderdaad niet de simpelere oplossing? Er gaat denk ik meer tijd overheen om je gelijk te krijgen dan de hele boel over te bouwen naar een kast met meer ruimte.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-04 14:40
Leo1010 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:16:
[...]

Is dit inderdaad niet de simpelere oplossing? Er gaat denk ik meer tijd overheen om je gelijk te krijgen dan de hele boel over te bouwen naar een kast met meer ruimte.
Bijvoorbeeld een mooie V51? Ruimte zat.

productreview: Thermaltake CORE V51 Mid-Tower Chassis review door melek-taus

En anders bij belang heb ik nog wel een Bitfenix Ronin in de aanbieding nog geen half jaar oud. Alleen een beetje stoffig en een van de 5.25" bay kapjes zijn de lipjes vanaf, deze is gebruikt voor het stealthen van een ODD. En het raam heeft kleine krasjes, niet storend.

Ik zou zelf mijn gelijk halen bij Alternate, is inderdaad het meest langdurige proces, maar nu zou het voor mij een kwestie zijn van principes.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 06:55
melek-taus schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:24:
[...]

Bijvoorbeeld een mooie V51? Ruimte zat.

productreview: Thermaltake CORE V51 Mid-Tower Chassis review door melek-taus

En anders bij belang heb ik nog wel een Bitfenix Ronin in de aanbieding nog geen half jaar oud. Alleen een beetje stoffig en een van de 5.25" bay kapjes zijn de lipjes vanaf, deze is gebruikt voor het stealthen van een ODD. En het raam heeft kleine krasjes, niet storend.

Ik zou zelf mijn gelijk halen bij Alternate, is inderdaad het meest langdurige proces, maar nu zou het voor mij een kwestie zijn van principes.
bovenstaand levert niet echt een gepaste oplossing voor de TS.

Leg de bewijslast bij Alternate neer. Dat is namelijk zoals het hoort.
Uiteindelijk gaan ze toch eieren voor hun geld kiezen aangezien ze niks kunnen bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11supplier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 00:43
Als Alternate wil bewijzen dat jij die kras veroorzaakt hebt dan moetten ze alles wat ze opsturen fotograferen en het verzegelingsproces op video vastleggen. Dat doet geen enkele webwinkel.

Een kras/waterschade wordt automatisch aan de gebruiker toegeschreven. Volgens mij is dat niet persee iets wat Alternate doet maar wat elke webwinkel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

11supplier schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:44:
Als Alternate wil bewijzen dat jij die kras veroorzaakt hebt dan moetten ze alles wat ze opsturen fotograferen en het verzegelingsproces op video vastleggen. Dat doet geen enkele webwinkel.

Een kras/waterschade wordt automatisch aan de gebruiker toegeschreven. Volgens mij is dat niet persee iets wat Alternate doet maar wat elke webwinkel doet.
Dat zal. Maar dat betekend niet dat het volgens de wet ineens de plichten van de winkel weg neemt, dat het niet praktisch is en de webwinkel daarom de bewijzen maar niet maakt waardoor ze niet meer aan hun plichten kunnen voldoen dat is een risico wat ze zelf nemen en dat is dus ook hun probleem. TS is niet verantwoordelijk voor de keuze van de winkel om dat bewijs (foto's in dit geval) niet te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victoryo
Bedankt voor de reacties. Ik heb nu inderdaad een mail gestuurd waarin ik verwijs naar de WKOA en dat ze de videokaart niet terug hoeven te sturen. Daar naast mogen ze aantonen dat ik de kras daadwerkelijk veroorzaakt heb.

Ik ga nu inderdaad gewoon door! Ik ben van mening dat Alternate te vaak dit soort dingen flikt en mensen gewoon geen zin hebben in een langdurig proces om gelijk te krijgen waarna ze zich er bij neerleggen.

Des noods post ik het inderdaad op Facebook met een verwijzing naar dit Topic. Ik hoop overigens dat ze nu niet snel de kaart terug sturen waardoor ik straks het verwijt krijg dat er tussendoor opeens nieuwe schades ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:17

Ypho

Allround Nerd

Even hierop inhakend. Als zij hem in de winkel getest en werkend hebben bevonden, hebben zij hem in een slot gestoken. Dit heb jij niet gedaan (want past niet zoals je aangaf). Dan kan het toch zijn dat door deze test de kras erop is gekomen?

Niet opgeven! Succes!

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616000

Ik kijk wel 2x uit voor ik weer een grafische kaart bij Alternate product bestel, want je bent niet de eerste die dit overkomt bij Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11supplier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 00:43
Anoniem: 483276 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:09:
[...]

Dat zal. Maar dat betekend niet dat het volgens de wet ineens de plichten van de winkel weg neemt,
Klopt helemaal mee eens, maar ik weet niet wat de wet precies eist als bewijs.

Alternate heb ik trouwens ook last mee gehad met monitor met kapotte pixels. Ze hadden hun ongelijk, maar het lukte mij niet mijn gelijk te halen.

Ik zou zelf even goed kijken naar welke keurmerken ze hebben en daarblij klagen.
Dit is er één: https://www.qshops.org/consumenten/leden/alternate-nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

11supplier schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:56:
[...]

Klopt helemaal mee eens, maar ik weet niet wat de wet precies eist als bewijs.

Alternate heb ik trouwens ook last mee gehad met monitor met kapotte pixels. Ze hadden hun ongelijk, maar het lukte mij niet mijn gelijk te halen.

Ik zou zelf even goed kijken naar welke keurmerken ze hebben en daarblij klagen.
Dit is er één: https://www.qshops.org/consumenten/leden/alternate-nederland
Dat weet ik zo ook niet uit mijn hoofd, maar gewoon roepen van: jij hebt het gedaan, jouw schuld! En dan met de vinger wijzen naar TS is in ieder geval geen bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372172

victoryo schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 00:27:
Jup, die dingen bedoelt hij.
En inderdaad daar zat ik ook aan te denken.
Maar merkte aan de telefoon al dat ik geen poot had om op te staan. Het enige wat ik nu zou kunnen bedenken is inderdaad door aan te geven dat ze mogen bewijzen dat ik dat gedaan heb. Of beter gezegd, dan wil ik mijn geld terug want blijkbaar hebben ze mij een kaart gestuurd met kras op de goldfinger...
Ik zou er persoonlijk langs gaan, dan bereik je waarschijnlijk meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.H.
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 06:31
Ik zou persoonlijk niet langsgaan. Mocht het escaleren naar een geschil dan is al het mondeling besprokene niet vastgelegd en dus per definitie makkelijk te ontkennen. Een recorder in je zak steken is onrechtmatig verkregen bewijs en privacy inbreuk. Dus lekker door communiceren via email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
rene1991 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:23:
Ik zou persoonlijk niet langsgaan. Mocht het escaleren naar een geschil dan is al het mondeling besprokene niet vastgelegd en dus per definitie makkelijk te ontkennen. Een recorder in je zak steken is onrechtmatig verkregen bewijs en privacy inbreuk. Dus lekker door communiceren via email.
Beetje offtopic:
Voor zover ik weet mag je als particulier alles opnemen en gebruiken zolang jij actief in het gesprek deel neemt (en natuurlijk niet openbaar gaat publiceren). Zodra jij als derden een gesprek opneemt tussen anderen is het onrechtmatig en mag je het niet gebruiken. Daarentegen, als je toch via mail communiceert, zou ik het even daarop houden. Kan altijd nog anders...

Edit: https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=52531 hier staat het enigszins uitgelegd... Qua privacy is het wel zo netjes en duidelijk om te vermelden, maar het is twijfelachtig of je dit wel of niet moet doen. Volgens mij, bij een procedure ligt het maar net aan hoe de rechter erover denkt hahaha.

[ Voor 15% gewijzigd door Ruubster op 22-10-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
Een kras op de goldfingers ontstaan per definitie bij het plaatsen van de kaart in het slot. Als zij de kaarten testen veroorzaken zij zelf die schade dus ook.

Ik heb al tijden niks meer bij Alternate gekocht vanwege de slechte service die zij leveren, en zoals het vaak lijkt, het saboteren van dingen zodat zij geen garantie hoeven te leveren.

Het vervelende is nu dat je volgens hen nu ook geen garantie meer op de kaart hebt, dus mocht hij in de toekomst defect zijn ben je je geld kwijt. Een nieuwe kast is dus ook een slechte optie.

Snel een gebruikersreview achterlaten over Alternate en voortaan bij andere toko's bestellen! :)

(Aan de andere kant had je aan de shopreviews ook kunnen zien dat zij zeer slechte aftersales hebben dus moet je daar gewoon niets kopen)

[ Voor 15% gewijzigd door Mastermind op 22-10-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Huh? De webshop beweert dat ze de kaart hebben getest voordat ze hem naar je hadden opgestuurd? Hoe willen ze dat doen, het doosje is toch gesealed :S En indien die seal verbroken was bij aankomst gaat de kaart sowieso terug. Je hebt immers een nieuwe kaart gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 16:26
Er wordt bedoeld bij het binnenkomen van de RMA wordt het product getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 01:06

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Ze hebben juist zo hoge marge op hun producten zodat ze dit soort problemen makkelijk zelf kunnen betalen toch. Je betaald de hoofdprijs bij ze omdat je een goede service mag verwachten zelf voor dit. Gewoon doorzetten zeggen dat hij niet uit verppakking is geweest omdat je gelijk zag dat het niet paste dus allemaal hun schuld moet geweest zijn aankoop al zo was.
Heb verdorie vorige keer, niet voor niets een 10tje meer betaald dan bij de concurrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97957

Ik zou langsgaan, maar enkel willen overleggen met het hoofd van de dienst.

Overlaatst iets soortgelijk gehad. Een Grafische kaart gehad, maar kreeg artifacts na x aantal uren spelen. Bleek een common probleem in de reviews.
Dit had ik ook gemeld toen ik hem terug bracht, maar ze wilden zelf de fout vaststellen.

Goed geen probleem, maar ze bleven volhouden dat de kaart geen problemen gaf.
Ik heb hen laten weten dat ik de kaart niet terug moest hebben, omdat ze wel degelijk meermaals fouten gegeven had over verschillende games & tijdspanne. Naar mijn mening moesten ze maar andere tests draaien ... .

Na paar dagen heen en weer en nogmaals de testen draaien zagen ze het niet meer zitten.
Ben langsgegaan, en heb toen een vriendelijke kerel gesproken. Heb hem uitgelegd dat ik helemaal niet content was met de tests, en dat ik nog steeds met een probleem zat.
Samen met hem besproken wat mogelijk was (ik stelde bv voor om zelf de kaart te gebruiken in games ipv benchmark tests). Hij wou dit laten doen - hoewel het normaal gezien niet mocht. Uiteindelijk overeengekomen dat ik de kaart bij iemand anders zou gebruiken, als die persoon het ook had ze me op mijn woord zouden geloven en zonder verdere poeha zouden vervangen.
Zogezegd, zogedaan. Effectief ook daar problemen en verder vervangen zonder gezeur.

So yeah, best wel trajectje moeten afleggen, maar uiteindelijk toch iemand te pakken gekregen die enigzins wou helpen. Spijtig genoeg ben ik zijn naam kwijt, maar was de leidinggevende van de herstellingsdienst leek me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikboon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 15:47
Alternate moet aantonen dat jij die schade hebt veroorzaakt.
Dat gaat ze met geen mogelijkheid lukken.

Als je rechtsbijstand hebt zou ik deze ook gaan inschakelen.

Beetje fout maar wel effectief, een nieuwe bestellen en achteraf betalen.
En niet betalen en de 2 bedragen met elkaar verrekenen.
Hier zullen ze natuurlijk niet mee akkoord gaan, maar dan moeten hun achter het geld aan ipv jou en dat is toch een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
erikboon schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:53:
Alternate moet aantonen dat jij die schade hebt veroorzaakt.
Dat gaat ze met geen mogelijkheid lukken.

Als je rechtsbijstand hebt zou ik deze ook gaan inschakelen.

Beetje fout maar wel effectief, een nieuwe bestellen en achteraf betalen.
En niet betalen en de 2 bedragen met elkaar verrekenen.
Hier zullen ze natuurlijk niet mee akkoord gaan, maar dan moeten hun achter het geld aan ipv jou en dat is toch een stuk makkelijker.
Dat is alleen geen optie die Alternate biedt.
Betalingsmethode:
iDeal
Vooruitbetaling
Creditcard ( € 1,95* transactiekosten)
PayPal ( € 1,95* transactiekosten)
AfterPay ( € 4,95* transactiekosten)
Rembours ( € 8,95* rembourstoeslag)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikboon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

D4NG3R schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 02:39:
[...]

Even voor de duidelijkheid: goldfinger = PCI connectors? Die gouden connectortjes?

Wat een regelrechte bullcrap, serieus. ik heb nog nooit een kaart gezien waar niet niet enigszins bekrast bij het in/eruit halen. En ik heb er heel wat aan mijn handen gehad.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:27

paQ

Dan heb je afterpay op je dak ipv Alternate.
Moet je natuurlijk nooit bewandelen deze weg :N

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Dan zal AfterPay je achter de broek aan zitten. Daar heb je de schuld, niet bij Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikboon
Ik bestel bij alternate, dus hun de vordering uitbesteden aan afterpay is niet de verantwoordelijk van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
erikboon schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:13:
Ik bestel bij alternate, dus hun de vordering uitbesteden aan afterpay is niet de verantwoordelijk van de klant.
Dat zou ik als ik jou was de voorwaarden van AfterPay eens doorlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 19:38
Laatst ook en videokaart teruggestuurd voor garantie en bij hun interne check hadden ze aangekaart dat er 'lichte gebruikerssporten) zichtbaar was op de kaart. De kaart is amper 4 maanden oud en ik heb van alle kanten foto's gemaakt om dit soort misverstanden te verkomen. Bij mij hebben ze gelukkig de kaart wel in behandeling genomen maar enige wat ik mij kan voorstellen dat hun idd krasjes zagen bij de de goldfingers en nu ik dit topic zo lees is dit volgens mij gewoon een standaard issue wat hun aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victoryo
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met slechte ervaring en dat er misschien nog hoop is! Echter reageert Alternate niet op mijn email. Ook zo iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:17
Ik heb de afgelopen jaren bij alles dat ik teruggestuurd heb (slechts vier artikelen, maar ok), of dat nu RMA of WKOA was, voor het opsturen een boel foto's van het product van álle kanten gemaakt (incl. serienummer). Daarnaast ook van de verpakking zelf, zodat duidelijk was dat het in een stevige/onbeschadigde doos verzonden werd. Tot nu toe nooit problemen gehad met geld terug of garantie. Mocht dat ooit wel zo zijn, krijgen ze een fotocollage met bewijzen toegestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

geekeep schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:38:
Ik heb de afgelopen jaren bij alles dat ik teruggestuurd heb (slechts vier artikelen, maar ok), of dat nu RMA of WKOA was, voor het opsturen een boel foto's van het product van álle kanten gemaakt (incl. serienummer). Daarnaast ook van de verpakking zelf, zodat duidelijk was dat het in een stevige/onbeschadigde doos verzonden werd. Tot nu toe nooit problemen gehad met geld terug of garantie. Mocht dat ooit wel zo zijn, krijgen ze een fotocollage met bewijzen toegestuurd...
Precies, waarom doen mensen dit niet? Kan ik grijze haren van krijgen...
Je kunt er namelijk wel vanuit gaan dat je het gewoon goed terug krijgt want volgens bepaalde Tweakers ligt de bewijslast de eerste 6 maanden bij de verkoper dus heb jij niks te vrezen. Maar er is een verschil tussen willen en krijgen, onthoud dat goed.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439182

Jij hebt al toezegging gehad dat ze jou zouden terug betalen. Er is dus al een overeen komst gesloten.

Verder de 14 dagen retour is hier van toepassing. Dat hun het testen en het werkt is alleenmaar mooi. dat hun tijdens het onnodig testen een krasje maken is hun probleem.

Volg hun procedure. Dien een kacht bij hun in. Kijk in hun algemene voorwaarden. ze hebben vast ook wel een keurmerk. Meld daar ook jou klacht over deze winkel.

laat het in ieder geval er niet bijzitten. Dit is wat de meeste doen en dat verwacht ook z'n winkel en zo komen ze er dus mee weg. Hoe dan ook wettelijk gezien moeten je het geld terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

als ze niet binnen de gestelde 14 dagen terug betalen mag je overigens rente vorderen staat me bij mogelijk een idee om uit te zoeken en wat meer kruit in het vat richting hun te stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het snel even opgezocht. ze hebben een ict waarborg merk. dien daar je klacht ook in

https://www.ictwaarborg.nl/keurmerk/7-zekerheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:51:
als ze niet binnen de gestelde 14 dagen terug betalen mag je overigens rente vorderen staat me bij mogelijk een idee om uit te zoeken en wat meer kruit in het vat richting hun te stoppen ;)
Ze hebben 30 dagen om het geld terug te storten na ontvangst van goederen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Laatst online: 27-05 08:22
Offtopic: Alternate heeft mij ook zeker niet hoog in het vaandel staan. Vanwege faillissement andere webshop mijn defecte moederbord tot twee keer over naar Alternate gestuurd. 1e keer deed het moederbord een week, de 2e keer heeft het 'gerepareerde' moederbord nooit meer gewerkt.
ICT-Waarborg is ook niet alles, heeft lange communicatielijnen en weinig capaciteit voor dit soort gevallen.

Ontopic: Zoals eerder beschreven moet je Alternate met bewijs laten komen dat jij die kras hebt gemaakt. De situatie slaat natuurlijk nergens op. Voortaan bestellen bij een andere webshop! ;)

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Laatst online: 17:08
Anoniem: 439182 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:53:
[...]

Sinds de nieuwe wetgeving omtrent internetaankopen zijn zij verplicht om het binnen 14 dagen nadat de klant heeft aangegeven de aankoop te willen ontbinden terug te betalen.
Nadat u de ontbindingsverklaring heeft gekregen moet u de consument binnen 14 dagen terugbetalen. U mag wel wachten met terugbetalen tot u het product heeft teruggekregen. Of totdat de consument heeft bewezen dat hij het product heeft teruggestuurd. De consument moet het product binnen 14 dagen na ontbinding terugsturen.
bron: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/webwinkels/belangrijkste-wijzigingen-in-de-regels-voor-webwinkels-vanaf-13-juni-2014/

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Anoniem: 439182 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:53:
[...]

Dat is sinds 13 juni verkort naar 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 22:36
geekeep schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:38:
Ik doe dit ook met al mijn spullen.
Nadat er een jaar of twee allemaal horror verhalen waren over verbogen LGA/PGA pinnen die "ineens" bij het terugsturen gevonden werden, of andere gebruikers sporen.

Heb één keer iets terug gebracht onder WKOA en de winkel sprak toen wel over een mogelijke restocking fee, omdat er zegels verbroken waren (cpu), maar na inspectie kwamen hebben ze die niet berekend omdat alles zo extreem netjes uit en ingepakt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerius
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-05-2023
Had een soort gelijk iets met Alternate. Had ik een PC besteld (losse onderdelen) en in elkaar laten zetten. Kan ik het niet installeren, bleek de HDD niet eens aangesloten!

Uiteindelijk naar 4 keer bellen de garantie kunnen behouden omdat het een fout van hun was, maargoed, bewijs dat maar eens. Alternate is een goede webshop kwa aanbod en levering maar de aftersales laat soms te wensen over helaas.

Andere oplossing voor het kaartprobleem: Marktplaats(Vraag en Aanbod) zetten en kijken of je +/- de vraagprijs ervoor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-06 19:45
Cerius schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:22:
Had een soort gelijk iets met Alternate. Had ik een PC besteld (losse onderdelen) en in elkaar laten zetten. Kan ik het niet installeren, bleek de HDD niet eens aangesloten!

Uiteindelijk naar 4 keer bellen de garantie kunnen behouden omdat het een fout van hun was, maargoed, bewijs dat maar eens. Alternate is een goede webshop kwa aanbod en levering maar de aftersales laat soms te wensen over helaas.

Andere oplossing voor het kaartprobleem: Marktplaats(Vraag en Aanbod) zetten en kijken of je +/- de vraagprijs ervoor krijgt.
Twijfelachtig, iedereen die op marktplaats zit zijn schooiers en willen de bodem prijs hebben.
Je kunt de kaart dan beter op Tweakers zetten of op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victoryo
Thanks voor de tips.
Ik heb de klacht inmiddels ook aangemeld bij ictwaarborg. Ben benieuwd wat die er mee gaan doen!

Daar naast lijkt me tweedehands verkopen geen goed idee. Wie wilt er nu een kaart weliswaar gloednieuw waar totaal geen garantie meer op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victoryo
Het is geregeld. Zojuist gebeld door een vrouwtje bij Alternate.

Ik krijg mijn geld terug vertelde ze stotterend maar dat was niet omdat ik gemaild had want die mail had ze net pas gezien, yeah right :p

Het was dus een hele uitzondering die ze gemaakt hebben dat ik mijn geld terug krijg.

Al met al ben ik blij dat het toch vlot gegaan is en wil ik jullie bedanken voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Goed om te horen dat het allemaal goed komt.
Ook al snap ik niet wat een kras, die bewezen geen defect veroorzaakt en op een plek die je als gebruiker nooit meer gaat zien, er toe doet om geen restitutie te krijgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:03
Ach ja alternate, ooit kaart GPU rma gestuurd. Werkte maar 1 poort op lage resolutie op andere poort wel beeld maar naar aanpassen resolutie en reboot liep pc er altijd op vast. Na een paar dagen kaart weer terug met de melding kaart werkt volgens onze test goed dus geen reden om te vervangen. Door andere shop laten testen en rapport laten opstellen, kaart was inderdaad zo goed als dood. Zelfs met test rapport in de hand bleef hun test afdeling volhouden dat er niks mis was met de GPU.

Me verlies maar genomen toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:05:
[...]

Twijfelachtig, iedereen die op marktplaats zit zijn schooiers en willen de bodem prijs hebben.
hey hey, ik heb ook wel eens wat gekocht of verkocht op marktplaats en ben echt geen schooier :'( ...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:46

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gomez12 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 00:52:
Formeel maakt het niet uit, dan is het gewoon het standpunt : Binnen 6 maanden mag de winkelier aantonen dat het gebruikersschade is.
Hoe even - dat gaat over garantie/non-conformiteit. Dit is een geval Wet koop op afstand.
victoryo schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:04:
Het is geregeld. Zojuist gebeld door een vrouwtje bij Alternate.

Ik krijg mijn geld terug vertelde ze stotterend maar dat was niet omdat ik gemaild had want die mail had ze net pas gezien, yeah right :p

Het was dus een hele uitzondering die ze gemaakt hebben dat ik mijn geld terug krijg.

Al met al ben ik blij dat het toch vlot gegaan is en wil ik jullie bedanken voor de tips!
Mooi dat het opgelost is.

Maar het is inderdaad wel een vreemd verhaal; het klinkt alsof ze je inderdaad gewoon hebben proberen te naaien. Ik ben ook wel benieuwd op wat voor een kras ze nou doelden. Kleine krassen op de PCI-e-connector krijg je inderdaad per definitie als je hem in het slot schuift. In de schuifrichting dan, natuurlijk.

[ Voor 55% gewijzigd door Compizfox op 22-10-2014 19:19 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 07:20
Hartstikke leuk de WKOA, maar het zorgt ervoor dat webshops steeds vaker met luie gemakzuchtige consumenten wordt geconfronteerd. Als ik iets bestel loop ik alle details even door. Ik weet zeker dat het past en compatibel is. De TS had door maten op te zoeken ook voor de bestelling kunnen concluderen dat de kaart niet zou passen.

Maar ja, wet is wet. Ik zeg al niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victoryo
Ja en als de consument dat een keer even niet goed doet gaan we naar meteen alles er bij halen om de garantie te laten vervallen. Nee dat is zaken doen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

1x iets gekocht bij Alternate. Kostte destijds 7 gulden en 50 cent. Kwam VIJFENTWINTIG gulden verzendkosten op.
Aangezien er geen alternatief was, heb ik destijds betaald. En me voorgenomen daar nooit meer ietsje kopen. Lukt best goed, tot nu toe ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Allemaal leuk, die eigen ervaringen van mensen, maar die hebben niets te zoeken in een topic als dit. Aangezien het opgelost is, hang ik hier een slotje aan om te voorkomen dat men verder off-topic gaat :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.