2 beamer, 1 laptop met lange VGA kabels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacHolland
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-11-2014
Beste forumleden,

Voor een kleinschalig concert hebben wij de beschikken tot 2 beamers om foto's en reclames op te vertonen. Gezien de zaal vrij breed is willen wij zowel links als rechts naast het podium een beamer (bovenop een trussbalk) plaatsen zodat dit voor iedereen zichtbaar is zonder dat er een paal in het beeld staat.

Nu is de bedoeling dat wij rechts naast het podium een laptop plaatsen die de filmpjes op beide schermen tegelijkertijd moeten laten zien. Nu zitten wij echter met een aansluit dilemma. Op beide beamers zit alleen een VGA ingang, de laptop heeft 1 VGA uitgang. Nu dacht ik aan volgende opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2ql77zm.jpg

Van de laptop komt een VGA verlengkabel van 10 meter naar boven de trussbalk in. Vervolgens ligt daar een VGA splitter van 1 naar 2. Op deze splitter wordt vervolgens een kleine VGA kabel aangesloten op de eerste beamer. Vervolgens komt op de twee uitgang van deze splitter een 10 meter lange kabel over de trussbalk richting de 2e beamer.

Het gaat ons er dus om dat wij graag via beide beamers nagenoeg hetzelfde scherm (enige vertraging daargelaten) willen zien. Het gaat uiteraard niet om kwaliteit films of iets dergelijks, alleen een reclame carrousel.

Denken jullie dat dit kan werken zonder dat er teveel signaal verlies gaat optreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:56

ResuCigam

BOFH

Jahoor, dit kan prima. Koop niet de allergoedkoopste kabels/splitter en het zou zonder problemen moeten werken.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heb je over zo'n afstand niet nog een beetje extra prik nodig voor die splitter, om het signaal ook te versterken? Zou niet een probleem hoeven zijn, maar volgens mij zijn die versterkers nog wel vrij prijzig.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 02:03
Op scholen (digibord) wordt dit ook zo gedaan (met vga splitter - er zit een blokje bij voor de voeding) en dan is de kabel wel eens 15 meter lang. Dit geeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:02
Als je een simpele VGA-splitterkabel gebruikt dan kan het gebeuren dat het iets minder contrastrijk gaat worden. Over zo'n afstand zou ik echt wel een splitter met versterker gebruiken om teleurstelling te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacHolland
Dank voor de antwoorden. Inderdaad met een simpele VGA splitter wordt het niks. Ik heb hier een 20 meter VGA kabel liggen als ik deze via een simpele splitter aansluit geeft deze geen signaal door naar een computer beeldscherm.
Nu zat ik eraan te denken om bijvoorbeeld zo'n splitter aan te schaffen:
http://www.replacedirect....a-splitter-2-poorten.html
of deze:
http://www.netwerkkabelsh...Nnn2dLZwMECFY_ItAod2E4Ang

Zal dit wel het gewenste effect hebben of denken jullie dat dit apparaat nog weinig effect zal hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door MacHolland op 22-10-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:21
Ik zou de splitter eerst even checken op defecten, want helemaal geen signaal lijkt me sterk. Er is altijd wel wat zichtbare ruis op de kabel, zeker met 20 meter. Ik neem aan dat zo'n splitter/versterker voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb ervaring met de splitter van netwerkkabels. Heb het zelf in het verleden ook gedaan op de manier zoals je schetst. Alleen was het toen met een 50 meter vga kabel en dan nog eens een 25 meter vga kabel naar de andere beamer.

Ook nog een tijd gebruik gemaakt van de vga uitgang van de beamer. Misschien dat jouw beamer dat ook wel heeft? Dan heb je geen splitter nodig.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacHolland
ikwilwp8 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:45:
Ik zou de splitter eerst even checken op defecten, want helemaal geen signaal lijkt me sterk. Er is altijd wel wat zichtbare ruis op de kabel, zeker met 20 meter. Ik neem aan dat zo'n splitter/versterker voldoet.
Nou, ik heb geprobeerd 2 schermen op deze splitter aan te sluiten (splitter was maar een paar euro, verklaart al een hoop). Als ik 2x een korte kabel gebruik naar de 2 schermen werkt die fantastisch. Zodra ik 1 van de korte kabels vervang voor de lange kabel wordt het beeld zo goed als zwart. Trek ik vervolgens de korte kabel uit de splitter krijg ik alweer beter beeld (nog niet optimaal zoals direct zonder splitter op de laptop).

Maakt het dan nog uit welke splitter/versterker of zullen beide wel volstaan?
Mister I schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:48:
Ik heb ervaring met de splitter van netwerkkabels. Heb het zelf in het verleden ook gedaan op de manier zoals je schetst. Alleen was het toen met een 50 meter vga kabel en dan nog eens een 25 meter vga kabel naar de andere beamer.

Ook nog een tijd gebruik gemaakt van de vga uitgang van de beamer. Misschien dat jouw beamer dat ook wel heeft? Dan heb je geen splitter nodig.

Succes!
Die uitgang is inderdaad nog wel een goede tip, zal ik is naar kijken maar dacht dat 1 beamer sowieso geen uitgang had.
Pagina: 1