Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, ik merk nu dat in bepaalde games de fps niet boven de 30 komt (Archeage, guildwars 2, assassins creed) en dit begint me te storen. Heb een 24inch 1080p monitor. Mijn inventaris staat verder naar beneden en mijn vraag is eigenlijk meer welke onderdelen ik het best kan upgraden voor mijn budget om zo de meeste performance winst te halen??
Wat mag het systeem gaan kosten?
350,- voor de onderdelen, in elkaar zetten doe ik zelf en heb een windows-key.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie hieronder mijn inventaris, wat ik in ieder geval meeneem zijn ssd/hdd/voeding/koelers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De grote vraag.. mijn x4 965 staat overclocked op 3,8ghz en een northbridge overclock. De 7850 is een 1gb model. Wensen zijn: betere performance, als een nieuwe cpu helpt dan wel met een lager stroomverbruik (kan bijna niet anders, 965 heeft een tdp van 125w), zeer eventueel een kleinere kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich steun ik graag AMD. Maar wanneer iets simpelweg een betere prijs/prestatieverhouding heeft laat ik me graag overhalen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij nieuwe cpu: lager stroomverbruik, bij nieuwe gpu: minimaal 3gb vram.
Ga je overklokken?
Overklokken vind ik geen probleem, maar liever pas over enkele jaren als het echt nodig is met een andere cpu.
Wat ben je al tegengekomen?
Heb gekeken naar de 8320E, lager tdp maar is dit sneller dan mijn x4 965? Ook gekeken naar een 280x als gpu. En getwijfeld tussen mijn huidige ram aanvullen met extra 4gb of een nieuw setje van 8gb te kiezen. V&A vind ik geen probleem, mits de verkoper al positieve recensies heeft.
Gamen, ik merk nu dat in bepaalde games de fps niet boven de 30 komt (Archeage, guildwars 2, assassins creed) en dit begint me te storen. Heb een 24inch 1080p monitor. Mijn inventaris staat verder naar beneden en mijn vraag is eigenlijk meer welke onderdelen ik het best kan upgraden voor mijn budget om zo de meeste performance winst te halen??
Wat mag het systeem gaan kosten?
350,- voor de onderdelen, in elkaar zetten doe ik zelf en heb een windows-key.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie hieronder mijn inventaris, wat ik in ieder geval meeneem zijn ssd/hdd/voeding/koelers.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock Extreme3 standaard | € 69,91 | € 69,91 |
| 1 | Club3D Radeon HD 7850 royalQueen | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Blue WD5000AAKX, 500GB | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Sharkoon Vaya | € 29,99 | € 29,99 |
| 1 | Scythe Samurai ZZ Rev.B | € 20,75 | € 20,75 |
| 1 | Scythe Slip Stream 1200rpm, 120mm | € 5,95 | € 5,95 |
| 1 | Corsair CML4GX3M1A1600C7 | € 50,51 | € 50,51 |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 700W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 54,- | € 54,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 274,11 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De grote vraag.. mijn x4 965 staat overclocked op 3,8ghz en een northbridge overclock. De 7850 is een 1gb model. Wensen zijn: betere performance, als een nieuwe cpu helpt dan wel met een lager stroomverbruik (kan bijna niet anders, 965 heeft een tdp van 125w), zeer eventueel een kleinere kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich steun ik graag AMD. Maar wanneer iets simpelweg een betere prijs/prestatieverhouding heeft laat ik me graag overhalen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij nieuwe cpu: lager stroomverbruik, bij nieuwe gpu: minimaal 3gb vram.
Ga je overklokken?
Overklokken vind ik geen probleem, maar liever pas over enkele jaren als het echt nodig is met een andere cpu.
Wat ben je al tegengekomen?
Heb gekeken naar de 8320E, lager tdp maar is dit sneller dan mijn x4 965? Ook gekeken naar een 280x als gpu. En getwijfeld tussen mijn huidige ram aanvullen met extra 4gb of een nieuw setje van 8gb te kiezen. V&A vind ik geen probleem, mits de verkoper al positieve recensies heeft.
Asus GL502VML