Tweedehands iPhone iCloud niet verwijderd

Pagina: 1
Acties:
  • 119.496 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 629099

Topicstarter
Mijn dochter heeft 2 dagen geleden een 2de hands iphone gekocht, alles werkt perfect.
Alles zat erbij : doosje, factuur, al de kabeltjes en de oortjes.
Later op de avond zien we dat zijn icloud niet was verwijderd.
We hebben al 10 keer naar de vorige eigenaar gebeld maar hij antwoordt niet. :?

Weet iemand hier raad mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-04 00:10
Telefoon is wellicht gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
met factuur en doosje,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zou je misschien kunnen checken of het serienummer van de iPhone overeen komt met wat op het factuur staat? Om welke iPhone gaat het om?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Meestal hebben dieven er geen originele factuur bij. Hoewel die vals zou kunnen zijn natuurlijk.

In ieder geval, als find my iPhone aan staat: reset 'm niet want dan krijg je 'm niet meer geactiveerd totdat je de vorige eigenaar opspoort.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iphone 4s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is er dan een andere oplossing mogenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Anoniem: 629099 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:56:
is er dan een andere oplossing mogenlijk
Nee, er zit niks anders op dan de vorige eigenaar te contacteren en hem via www.icloud.com de desbetreffende iPhone te verwijderen uit zijn account.

Wel vreemd dat iemand een factuur bijlevert waar een lock op zit.

[ Voor 11% gewijzigd door MysticX op 21-10-2014 22:59 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 09:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vorige week ook nog iemand langsgeweest en via icloud ea nagekeken. Bleek nog een toestel aan de andere kant van het land op haar naam te staan. Zij had hem doorverkocht aan iemand anders.

Verwijderen uit het account kun je alleen maar door hem te wissen (op afstand)
Met een paar klikken was het toestel gewiped en van haar account af..

Ergens aan de andere kant van NL is iemand wrs heel pissig :+

Maar goed misschien nogmaals contact opnemen met die persoon. Hij moet hem namelijk van zijn icloud account afhalen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44

4POX

Everybody is wired

Kan je een foto plaatsen van de factuur? Vind het maar een vaag verhaal.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
Kijk eerst via iCloud instellingen of Find my iPhone aan staat. Als dit niet aan staat, kan je de iPhone prima resetten via iTunes. Staat Find my iPhone aan, dan moet dit door de gebruiker van het iCloud account uitgezet worden. Anders kan je de iPhone niet meer activeren na een reset.

Geen omweg mogelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door ASNNetworks op 21-10-2014 22:59 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zal diene mens dan maar blijven lastig vallen dus, echt nie leuk voor mijn dochter.
heeft er 175euro voor betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Probeer deze niks eens: https://www.icloud.com/activationlock/
Hier kan je nagaan of de telefoon is voorzien van een "Diefstalslot".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

welk ios staat erop ?

In oudere ios versies kon je nog via trucjes de icloud verwijderen

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
Probeer de vorige eigenaar eens te bellen vanaf een ander telefoonnummer? Misschien neemt die persoon dan wel op.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ios 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb al gebeld met 3 verschillende nummers, zonder antwoordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Kan je uberhaupt het toestel nog gebruiken of is hij gewoon gelockt? Kan je er bijvoorbeeld nog mee bellen of zit je op de activatie scherm?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee ze kan er alles mee, behalve niets van iTunes halen, app store gaat ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Anoniem: 629099 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:06:
nee ze kan er alles mee, behalve niets van iTunes halen, app store gaat ook niet
Oh, je zou het iCloud account via de instellingen kunnen verwijderen, alleen blijft Find My iPhone nog wel actief. Dat kan dus alleen uitgeschakeld worden met een wachtwoord.. :/

Nu je ook het e-mail adres van de verkoper ziet, kan je hem dus ook mailen? Stuur anders even een e-mail? En staat zijn e-mail ook nog ingesteld op de iPhone? Dan is het wel heel makkelijk om er van af te komen.

[ Voor 22% gewijzigd door MysticX op 21-10-2014 23:12 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Werkte bij mij voor geen meter, ook DoulCi werkt niet. Ik vertrouw die mooie tooltjes niet. :|

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Nogmaals de vraag: staat Find my iPhone aan?

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja, dat staat aan, en als ik die wil uitschakelen vraagt hij paswoord van icloud

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 629099 op 22-10-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ah ok, dan is het antwoord ook gelijk duidelijk. Je kán letterlijk niks doen. De telefoon is geactiveerd met een iCloud account, en deze persoon moet dit deactiveren. Reset de iPhone NIET want daarna kan je de telefoon helemaal niet meer opstarten. Echter moet je je ook wel zorgen maken. De iPhone kan namelijk ten alle tijden op afstand vergrendeld worden, gereset worden en jawel zelfs getraceerd worden door Find my iPhone.

Ik zou sterk aanraden om de iPhone NIET voor eigen gebruik te gebruiken tot je het iCloud account er succesvol af hebt gehaald. In dit geval betekent dat dus hopen (proberen) om contact te leggen met de verkoper.

Ik zou lekker alles aanvinken van zijn iCloud, contacten, e-mail agenda. En overal berichtjes achter laten en bellen. Als het mijn iCloud account was en ik zag dat iemand toegang heeft tot mijn contacten, iMessage, e-mail en agenda dan zou ik als de donder zorgen dat mijn account verwijderd was. Als de verkoper dus het iCloud account zelf ook gebruikt, heb jij toegang tot al zijn gegevens. Je zou denken dat het haast onmogelijk is om geen contact te kunnen krijgen...

[ Voor 27% gewijzigd door ASNNetworks op 22-10-2014 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
daar vreesde ik al een beetje voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Misschien kan je deze persoon een SMS sturen en uitleggen waar het over gaat. Misschien zijn ze bang om de telefoon op te nemen, omdat ze niet weten wat je te zeggen hebt. Dat klinkt misschien raar, maar in een geval als dit moet je in dezelfde kronkel meedenken om het voor elkaar te krijgen.
Veel mensen laten de lock erop eerder uit onwetendheid dan met kwade opzet.

Succes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is de telefoon naar jullie opgestuurd of hebben jullie het toestel bij de verkoper opgehaald?
Indien dat laatste dan rij je er toch even heen?

Het kan immers ook zijn dat de verkopende partij niet wist dat je ZoekMijniPhone moet uitschakelend, mijn moeder verkocht laatst haar iPhone 5 toen ze een 6 kreeg en die wist niet eens van het bestaan van die functie (terwijl het wel aan stond), had ik haar hier niet op gewezen had ze hem ook zo verkocht.

/me Donstil neemt zijn telefoon ook nooit op als de kopende partij een paar dagen later belt, heeft daar slechte ervaringen mee.

[ Voor 60% gewijzigd door Donstil op 22-10-2014 01:08 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-04 15:09
Verwijs hier a.u.b. niet naar. De telefoon is niet voor niets gelockt. De eigenaar kan via iCloud.com de telefoon op afstand wissen en unlocken. Als je realistisch nadenkt begrijp je dat de telefoon alleen hersteld kan worden naar fabrieksinstellingen d.m.v. deactiveren van 'Find my iPhone'. Dit is dus niet gebeurt, en dat is vrij vreemd (wie verkoopt een toestel zonder zijn gegevens er van te verwijderen?).

Ik adviseer de koper om het serienummer van de iPhone te vergelijken met die op de doos en het factuur (op ieder factuur staat een IMEI of serienummer). Komt deze overeen dan zou ik de verkoper blijven contacteren, komt deze niet overeen dan zou ik aangifte doen van oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-04 20:25
Donstil schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 01:06:

/me Donstil neemt zijn telefoon ook nooit op als de kopende partij een paar dagen later belt, heeft daar slechte ervaringen mee.
Lekkere verkoper ben je dan :X :/

On-topic, neem contact op met Apple Nederland, als je de originele factuur hebt waarop serienummer en/of imei staat dan kunnen ze je ( mits je doorvraagt ) helpen.

[ Voor 22% gewijzigd door J-roenn op 22-10-2014 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-04 22:36
Ik ken een Apple advisor;

Bel Apple -> iOS afdeling
Die verwijzen je door

Je hebt de originele factuur, dus Apple kan hem op jouw naam zetten en Find My iPhone deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:30
Medic schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:07:
Ik ken een Apple advisor;

Bel Apple -> iOS afdeling
Die verwijzen je door

Je hebt de originele factuur, dus Apple kan hem op jouw naam zetten en Find My iPhone deactiveren.
Dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:00

garriej

Ik las ondertieten.

Jawel, als je de factuur heb. Die willen ze dan in de mail, met ID en de hele zooi erbij. Dan kunnen zei hem voor jou unlocken/icloud account verwijderen.

Maar zoals gezegd, kijk of het imei / serienummer overeenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 21:49

dlmh

Lo-Fi

ASNNetworks schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 00:26:
Ah ok, dan is het antwoord ook gelijk duidelijk. Je kán letterlijk niks doen. De telefoon is geactiveerd met een iCloud account, en deze persoon moet dit deactiveren. Reset de iPhone NIET want daarna kan je de telefoon helemaal niet meer opstarten. Echter moet je je ook wel zorgen maken. De iPhone kan namelijk ten alle tijden op afstand vergrendeld worden, gereset worden en jawel zelfs getraceerd worden door Find my iPhone.

Ik zou sterk aanraden om de iPhone NIET voor eigen gebruik te gebruiken tot je het iCloud account er succesvol af hebt gehaald. In dit geval betekent dat dus hopen (proberen) om contact te leggen met de verkoper.

Ik zou lekker alles aanvinken van zijn iCloud, contacten, e-mail agenda. En overal berichtjes achter laten en bellen. Als het mijn iCloud account was en ik zag dat iemand toegang heeft tot mijn contacten, iMessage, e-mail en agenda dan zou ik als de donder zorgen dat mijn account verwijderd was. Als de verkoper dus het iCloud account zelf ook gebruikt, heb jij toegang tot al zijn gegevens. Je zou denken dat het haast onmogelijk is om geen contact te kunnen krijgen...
Ik vind dit een bijzonder goede oplossing voor het probleem. In het geval dat de telefoon gestolen blijkt te zijn dan zal de eigenaar wellicht ook wel contact met je opnemen.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
garriej schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:18:
[...]

Jawel, als je de factuur heb. Die willen ze dan in de mail, met ID en de hele zooi erbij. Dan kunnen zei hem voor jou unlocken/icloud account verwijderen.

Sinds wanneer kan dit? Voor zo ver ik weet doet Apple hier niet aan en hebben ze daar ook een vrij strikte 'no' policy in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:44
nanoChip schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 01:09:
[...]

Verwijs hier a.u.b. niet naar..
Waarom niet? Werkt het niet? Als dit werkt dan heeft het locken ook weinig nut meer en in de beveiliging in 1 klap waardeloos geworden. En als je slachtoffer bent van oplichting en je zit nu met een gelockte telefoon dan is dit toch (mits het werkt) een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-04 18:29
garriej schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:18:

Klinkt als een mooi verhaal. Ik jat een iPhone, maak een valse factuur met IMEI en serienummer van het toestel. Bel Apple met de vraag of ze het toestel willen unlocken, the rest is history.

Misschien heeft TS hier nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaTieBaLk
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
A4553 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:46:
[...]

Klinkt als een mooi verhaal. Ik jat een iPhone, maak een valse factuur met IMEI en serienummer van het toestel. Bel Apple met de vraag of ze het toestel willen unlocken, the rest is history.

Misschien heeft TS hier nog wat aan.
Ik denk niet dat TS hier wat aan heeft. Er wordt overal bij gezegd dat als de eigenaar niet aanwezig is je in moet loggen op zijn iCloud account. Als de TS de mogelijkheid had om dit te doen was het allemaal geen probleem geweest maar dit account is hoogst waarschijnlijk beveiligd met een wachtwoord waar de TS geen toegang tot heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 15:57
ASNNetworks schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 00:26:

Ja niet helemaal thuis in de iPhone, maar kun je niet nu zijn email gebruiken ook? Kun je dan niet gewoon heel veel mailtjes met zijn email naar zichzelf sturen? Moet heel erg opvallen en inderdaad iemand triggeren om in actie te komen, want het is voor jullie allebei onwenselijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Jesserr schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:30:
[...]

Ja niet helemaal thuis in de iPhone, maar kun je niet nu zijn email gebruiken ook? Kun je dan niet gewoon heel veel mailtjes met zijn email naar zichzelf sturen? Moet heel erg opvallen en inderdaad iemand triggeren om in actie te komen, want het is voor jullie allebei onwenselijk lijkt me.
Je hebt dan wel het wachtwoord nodig van het iCloud-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
vj_slof schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:46:
[...]

Je hebt dan wel het wachtwoord nodig van het iCloud-account.
Het iCloud account is toch al ingelogd? Kwestie van mail schakelaar aanzetten in de instellingen, idem voor contacten, agenda etc.

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 22-10-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignition_mp
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-04 23:22
En in apple maps zoeken naar de het thuisadres en dan via die weg contact zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
En als keychain geactiveerd is even inloggen via Safari bij zijn Facebook account, dan wordt het helemaal feest. Denk trouwens dat enkel Find my iPhone geactiveerd is? Even bij iCloud alles aanvinken en overal wat proberen. Je bent nu op een punt waar jij niks meer te verliezen hebt, maar de iCloud gebruiker een hoop. Dus mooi spammen tot je contact hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
J-roenn schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:04:
[...]

Lekkere verkoper ben je dan :X :/

On-topic, neem contact op met Apple Nederland, als je de originele factuur hebt waarop serienummer en/of imei staat dan kunnen ze je ( mits je doorvraagt ) helpen.
Ik handel eigenlijk altijd alles af via de E-Mail, handig voor zowel mezelf als de kopende partij. Hebben we het "zwart op wit".

Ik werd eens gebeld door een kerel die mijn iPhone 3g (Dacht ik) had gekocht, ik had daar netjes een factuur bij gedaan maar hij was net buiten de garantie defect gegaan en de winkel wilde hem niet helpen.

Hij belde toen mij op (maanden na de verkoop) en maakte me voor alles en nog wat uit, hij zou wel even bij me langs komen om het geld voor de reparatie te halen. Hij is uiteindelijk nooit geweest maar het kwam allemaal dusdanig bedreigend over dat ik hem best wel wilde geloven.

Vandaar dat ik niets meer via mijn 06 nummer doe. Alles via de Email, verkocht is verkocht en daarmee basta. Ik verkoop nooit rotzooi dus licht mensen nooit op, daardoor is het hebben van mijn 06 nummer voor deze mensen absoluut geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
ASNNetworks schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:14:
[...]

Het iCloud account is toch al ingelogd? Kwestie van mail schakelaar aanzetten in de instellingen, idem voor contacten, agenda etc.
Tuurlijk is iCloud ingelogd. Dat is om Zoek mijn iPhone in de lucht te houden. Je hebt het wachtwoord nodig om 'm uit te zetten. Dat is nu het hele probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Nou dan.... Als iCloud al ingelogd is, hoef je dus alleen mail/contacten/etc schakelaar aan te zetten. Dan heb je toegang tot al zijn e-mail, contacten en andere info. Dan moet je hem wel kunnen bereiken lijkt mij.

[ Voor 35% gewijzigd door ASNNetworks op 22-10-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
ASNNetworks schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:30:
Nou dan.... Als iCloud al ingelogd is, hoef je dus alleen mail/contacten/etc schakelaar aan te zetten. Dan heb je toegang tot al zijn e-mail, contacten en andere info. Dan moet je hem wel kunnen bereiken lijkt mij.
En dan vraagt ie om het wachtwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
vj_slof schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:43:
[...]

Waarom niet? Werkt het niet? Als dit werkt dan heeft het locken ook weinig nut meer en in de beveiliging in 1 klap waardeloos geworden. En als je slachtoffer bent van oplichting en je zit nu met een gelockte telefoon dan is dit toch (mits het werkt) een mooie oplossing.
Nee, ken jij TS persoonlijk? Deze lock heeft Apple niet voor niets gemaakt om diefstal minder lucratief te maken. Is TS slachtoffer van een doorverkochte gestolen iPhone dan moet hij hiervan aangifte doen. Dan kan het slachtoffer in ieder geval zijn iPhone terug krijgen. Dat is lullig voor TS maar dat is het risico van tweedehands spullen kopen via MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
nanoChip schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:55:
[...]

Nee, ken jij TS persoonlijk? Deze lock heeft Apple niet voor niets gemaakt om diefstal minder lucratief te maken. Is TS slachtoffer van een doorverkochte gestolen iPhone dan moet hij hiervan aangifte doen. Dan kan het slachtoffer in ieder geval zijn iPhone terug krijgen. Dat is lullig voor TS maar dat is het risico van tweedehands spullen kopen via MP.
Nee ken ik niet. Maar als de beveiliging zo makkelijk te omzeilen dan heeft zo'n lock ook weinig nut meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
vj_slof schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:05:
[...]

Nee ken ik niet. Maar als de beveiliging zo makkelijk te omzeilen dan heeft zo'n lock ook weinig nut meer.
Waarom zou je zo'n lock willen omzeilen als de kans groot is dat het toestel gestolen is? Als je vervolgens verdacht wordt van heling werkt het niet bepaald in je voordeel. Met jou post help je TS dus niet.

TS doet er dus verstandig aan om het serienummer/IMEI even te controleren bij https://www.stopheling.nl/

[ Voor 10% gewijzigd door nanoChip op 22-10-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:14

SomerenV

It's something!

21 oktober geregistreerd op Tweakers, meteen een vreemd verhaal over een gekochte iPhone en een nog gekoppelde iCloud-account en verder geen interactie op het forum. Ook heeft hij/zij nog steeds niet geantwoord op de vraag of de IMEI-nummers van de factuur en het toestel met elkaar overeenkomen. Noem me paranoïde maar bij mij gaan er alarmbellen af.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:00

garriej

Ik las ondertieten.

SomerenV schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:04:
21 oktober geregistreerd op Tweakers, meteen een vreemd verhaal over een gekochte iPhone en een nog gekoppelde iCloud-account en verder geen interactie op het forum. Ook heeft hij/zij nog steeds niet geantwoord op de vraag of de IMEI-nummers van de factuur en het toestel met elkaar overeenkomen. Noem me paranoïde maar bij mij gaan er alarmbellen af.
je ben paranoïde!

Hoewel de kans aanwezig is dat de TS op deze manier informatie probeert te krijgen om de beveiliging te omzeilen, kan hij natuurlijk ook gewoon een dag niet op internet gekeken hebben en echt een 2e hands telefoon gekocht voor z'n dochter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-04 21:04
er is een manier om rond de icloud beveiliging te komen, maar ik hou hem voor me I.V.M illegale activiteiten, en ik weet niet zeker of ie ook met ios 8 werkt, heb het wel eens met ios 7 gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
LessermoldX schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:25:
er is een manier om rond de icloud beveiliging te komen, maar ik hou hem voor me I.V.M illegale activiteiten, en ik weet niet zeker of ie ook met ios 8 werkt, heb het wel eens met ios 7 gedaan
Met iOS 8.1 werkt dat gelukkig niet meer. Laten we even afwachten wat TS te melden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-04 21:04
nanoChip schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:27:
[...]

Met iOS 8.1 werkt dat gelukkig niet meer. Laten we even afwachten wat TS te melden heeft.
Oke dat is mooi, dan kan het niet meer misbruikt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

Ik heb de afgelopen periode een paar keer iphones geruild en ik kwam al vrij snel tot de volgende conclusie:

- altijd de iphone of ipad aanschaf of ruil persoonlijk doen. Via post weet je nooit wat je binnenkrijgt.
- controleer of het "Hallo" scherm er staat. Staat dit scherm er dan is de iphone of ipad gewist én dan is de link met icloud ongedaan gemaakt (dit wordt net voor wissen gedaan, er wordt namelijk om je icloud wachtwoord gevraagd).
- mocht er tijd zijn start dan het registreren van het device onder jouw icloud account. Ik kan me voorstellen dat dit niet altijd echt makkelijk is maar voorkomt problemen.

Voor zover ik weet zou dit dan toch aardig moeten voorkomen dat je met een onbruikbaar toestel zit. Ik snap dat dit natuurlijk totaal geen zin meer heeft voor de TS, maar ik schrijf het dan ook eigenlijk voor anderen.

Voor de TS hoop ik dat je de oorspronklijke eigenaar nog te pakken krijgt.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:22
Tylocke schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:41:

- controleer of het "Hallo" scherm er staat. Staat dit scherm er dan is de iphone of ipad gewist én dan is de link met icloud ongedaan gemaakt (dit wordt net voor wissen gedaan, er wordt namelijk om je icloud wachtwoord gevraagd).
Deze klopt niet. Als find my phone aanstaat dan krijg je na het instellen van je land enzo nog steeds te vraag om van de vorige eigenaar het iCloud wachtwoord in te voeren. Dit zegt Apple namelijk:

how do I check for Activation Lock before purchasing a used device?

When purchasing an iPhone, iPad, or iPod touch from someone other than Apple or an authorized Apple reseller, it is up to you to ensure that the device has been erased and is no longer linked to the previous owner’s account.

You can check the current Activation Lock status of a device by visiting icloud.com/activationlock from any Mac or PC.

Or you can follow the steps below to make sure that you can use the device you purchase:

1. Turn the device on and slide to unlock.

2.If the passcode lock screen or the Home screen appears, the device hasn't been erased. Ask the seller to completely erase the device by going to Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings. Don't take ownership of any used iPhone, iPad, or iPod touch until it's been erased.

3. Begin the device setup process.

4. After choosing a language, choosing a country, and connecting to a network, the device will begin activation. If you're asked for the previous owner’s Apple ID and password, the device is still linked to their account. Hand the device back to the seller and ask them to enter their password. If the previous owner isn't present, they can remove the device from their account by signing in to icloud.com/find. Don't take ownership of any used iPhone, iPad, or iPod touch until it has been removed from the previous owner’s account.

You will know that a device is ready for you to use when you're asked to “Set up your iPhone," “Set up your iPad," or “Set up your iPod” during the device setup process.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Tylocke schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:41:
Ik heb de afgelopen periode een paar keer iphones geruild en ik kwam al vrij snel tot de volgende conclusie:

- altijd de iphone of ipad aanschaf of ruil persoonlijk doen. Via post weet je nooit wat je binnenkrijgt.
-controleer of het "Hallo" scherm er staat. Staat dit scherm er dan is de iphone of ipad gewist én dan is de link met icloud ongedaan gemaakt (dit wordt net voor wissen gedaan, er wordt namelijk om je icloud wachtwoord gevraagd)..
- mocht er tijd zijn start dan het registreren van het device onder jouw icloud account. Ik kan me voorstellen dat dit niet altijd echt makkelijk is maar voorkomt problemen.

Voor zover ik weet zou dit dan toch aardig moeten voorkomen dat je met een onbruikbaar toestel zit. Ik snap dat dit natuurlijk totaal geen zin meer heeft voor de TS, maar ik schrijf het dan ook eigenlijk voor anderen.

Voor de TS hoop ik dat je de oorspronklijke eigenaar nog te pakken krijgt.
Dit klopt niet! Je kan namelijk de iPhone in DFU mode zetten en zo alsnog via iTunes herstellen zonder dat iCloud eerst afgemeld moet worden. Wanneer de iPhone weer hersteld is krijg je gewoon het 'Hallo' scherm te zien. Daarna vraagt de iPhone om een wachtwoord om te activeren. Dus een 'Hallo' scherm staat niet garant voor een ontkoppelde iCloud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SomerenV schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:04:
Haha ik ben dus niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

ASNNetworks schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:55:
[...]

Dit klopt niet! Je kan namelijk de iPhone in DFU mode zetten en zo alsnog via iTunes herstellen zonder dat iCloud eerst afgemeld moet worden. Wanneer de iPhone weer hersteld is krijg je gewoon het 'Hallo' scherm te zien. Daarna vraagt de iPhone om een wachtwoord om te activeren. Dus een 'Hallo' scherm staat niet garant voor een ontkoppelde iCloud ;)
Dank aan jullie allebei voor de tip. Ook goed om te weten. Dat maakt mijn laatste stap dus niet meer optioneel maar verplicht!!

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilItSelf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Je kan natuurlijk altijd langs een Apple Store gaan met het toestel en het probleem voorleggen aan een genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04 20:12
je kan hem toch gewoon in recovery zetten en dan overnieuw IOS erop flashen.. Wedden dat het dan gewoon goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
interlude schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:03:
je kan hem toch gewoon in recovery zetten en dan overnieuw IOS erop flashen.. Wedden dat het dan gewoon goed is
Werkt niet. Ook dan moet hij geactiveerd worden met het laagst gebruikte AppleId/iCloud adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Of terecht sceptisch. Ik zet in op het laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Op Marktplaats staan icloud removal services, maar een nieuwe 4s is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
EvilItSelf schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:57:
Je kan natuurlijk altijd langs een Apple Store gaan met het toestel en het probleem voorleggen aan een genius.
Die kan wellicht namens Apple contant leggen met het iCloud e-mailadres.
interlude schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:03:
Nee dat werkt natuurlijk niet, anders zou het hele locksysteem niet werken. En terugflashen naar eerdere iOS versies kan ook niet want deze worden o.a. voor deze reden niet meer signed.
Manke schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:14:
Op Marktplaats staan icloud removal services, maar een nieuwe 4s is goedkoper.
Werkt niet op iOS 8.1.

[ Voor 13% gewijzigd door nanoChip op 22-10-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-04 16:54
Ik denk dat spammen in zn email etc. niet echt nuttig is gezien het ook een "fake" email kan zijn. 1 met dus alleen maar spam en die er verder nooit naar omkijkt.

Persoonlijk vind ik dit een fout van de koper, die moet kijken naar dit soort dingen en iedereen weet dat het met apple producten gekloot is dus had de TS dit na kunnen kijken op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb het serienummer ingegeven op de site van stopheling.nl, en het nummer is niet geregistreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Anoniem: 629099 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:57:
heb het serienummer ingegeven op de site van stopheling.nl, en het nummer is niet geregistreerd
Geen naam die weergegeven wordt bij iCloud? Misschien dat je dat via Facebook kan opzoeken en kijken of je de juiste persoon vind (foto indien je hem gezien hebt in het echt, woonplaats). En van daaruit verder? Zijn e-mail of tel.nr al een keer door Google heen gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
Anoniem: 629099 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:57:
Je kan het toestel wel gewoon gebruiken toch? Ga eens naar instellingen --> iCloud. En stuur naar dat e-mail adres even een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
nanoChip schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:10:
[...]

Je kan het toestel wel gewoon gebruiken toch? Ga eens naar instellingen --> iCloud. En stuur naar dat e-mail adres even een berichtje.
Is alleen niet zo slim om een toestel te gebruiken waar Find my iPhone op actief is ;) De iCloud gebruiker kan ten alle tijden het toestel op slot zetten, remote wipen en zelfs nauwkeurig traceren. Niet zo handig lijkt mij...

Ik zou zelf de iPhone niet actief gebruiken, enkel om erachter te proberen te komen van wie de iCloud account is. Dus niet gebruiken als iPhone, maar meer als onderzoek om te kijken of je iets met het account kan doen. Zodra het iCloud account er af gehaald is pas gebruiken. En dat kan dus pas als de iCloud houder, dus in dit geval de verkoper (of van wie het gestolen is? :X ), de iPhone afmeld via iCloud.

Er is geen 'oplossing' om het iCloud account los te koppelen. Dit is juist erop gezet om diefstal tegen te gaan. Stel dat jij wel een gestolen iPhone had gekocht, dan is dit precies de reden waarom je wil dat Find my iPhone werkt. EN het werkt dus ook zoals het hoort. Helaas ben jij in dit geval echter de dupe. Enige wat je kan doen is blijven proberen om de verkoper te pakken te krijgen....

[ Voor 26% gewijzigd door ASNNetworks op 22-10-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Niet te snel oordelen allemaal. Ik heb ook ooit een iPhone verkocht en was vergeten "zoek mijn Iphone" uit te zetten. Daarna stapte ik in een vliegtuig en had ik alleen mijn werk telefoon mee en zag pas 36 uur daarna mijn mail.

Toen was het een fluitje van een cent, maar de koper heeft zich ook terecht wel even zorgen gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb de vorige eigenaar zijn telefoon nummer van zijn vaste lijn gevonden via 1207 en op dat nummer eens geprobeerd.
Hij heeft opgenomen en klonk geschrokken toen hij mijn naam hoorde.
Ik heb hem héél concreet gezegd dat als hij eerlijk handelde hij ervoor kon zorgen dat hij het icloud account moest verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anders zal ik er morgen wel eens naartoe gaan want er stond een adres ook bij :)
Dan zal hij ervoor kunnen zorgen dat mijn dochter haar centjes terug ziet.
Heel erg bedankt voor de vele reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-04 23:31
Hier een topic op reddit dat wel zeker de activation lock verwijderd is in een Apple store.

http://www.reddit.com/r/j..._activation_lock_safe_to/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-04 20:54
larsiey schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:12:
Hier een topic op reddit dat wel zeker de activation lock verwijderd is in een Apple store.

http://www.reddit.com/r/j..._activation_lock_safe_to/
Ik kan dit bevestigen, echter is de procedure wel wat stricter dan hun je doen geloven, zeker als dit op afstand geinitieërd word.

Wordt verder enkel bij hoge uitzondering gedaan, en als jij niet de eigenaar bent van het AppleID waar de lock op staan kan je meestal naar het verwijderen ervan.. fluiten :Y)

Wens de de TS verder veel succes hiermee, klinkt alsof het een goed einde gaat krijgen (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:26
Na het lezen van dit topic is mijn nieuwsgierigheid toch wel gewekt en zou een update van de TS wel appreciëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 650634

Ik heb een gestolen iphone gekocht, maar er zit icloud op kan ik die er niet af krijgen zonder de gegevens van de eigenaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:29

thof

FP ProMod
Anoniem: 650634 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 01:30:
Ik heb een gestolen iphone gekocht, maar er zit icloud op kan ik die er niet af krijgen zonder de gegevens van de eigenaar?
Dat kun je maar beter naar de politie gaan, want dan doe je aan heling ;)

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dat klopt, en maar goed ook.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nee. En als je weet dat de iPhone is gestolen moet je naar de politie gaan. Anders kun je ook nog worden bestraft voor (medeplichtigheid aan) heling. Lullig voor je, maar is niet anders.

MUST.... *ngh* TYPE........*ngghhhgh*.... FASTER

[ Voor 8% gewijzigd door Icephase op 18-01-2015 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We gaan hier niet helpen met omzeilen van een beveiliging, zeker als je weet dat de telefoon gestolen is. Dit topic gaat derhalve op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.