[Win7] USB-poort werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Sinds ik mijn pc heb, werkt een van de USB-poorten niet.

Ik heb er 4: 2 aan de achterkant en 2 aan de voorkant. Ze werken allemaal, behalve eentje aan de voorkant.
Met 'werkt niet' bedoel ik dat er niets gebeurt als ik er een usb-apparaat in steek. Het lampje van een usb-stick licht niet op, Windows geeft geen geluid en ook geen visuele melding.

In apparaatbeheer zie ik geen items met een uitroepteken.
Alle drivers zijn up-to-date.

Afbeeldingslocatie: http://www.alice-in-wonderland.net/download/usb-devices.png

Ik had oorspronkelijk een 'onbekend apparaat' in de lijst staan, zonder verdere details over wat dat dan voor apparaat was. Die heb ik verwijderd in de hoop dat bij het opnieuw opstarten, hij opnieuw gedetecteerd zou worden. Dat was niet het geval.

In de bios staat USB aan.

Waar zou ik nog naar kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Denk dat de aansluiting niet goed op het moederbord is aangesloten, of kabelbreuk of defecte poort enz. enz.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Doe eerst eens even in apparaatbeheer onder "beeld" de optie "apparaten rangschikken op verbinding" aanzetten. Dan zie je duidelijker hoe je usb-poorten aangesloten zitten, en of er iets op die poort zit.

En schroef idd je kast open en check of alle kabeltjes er wel zijn en of die goed vast zitten.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Je hebt het apparaat verwijderd uit apparaatbeheer, heb je je PC daarna opnieuw gestart?
Of klikken op Actie en dan zoeken naar gewijzigde apparaten?

Is die ene poort die niet werkt, wellicht een beetje los? (USB erin en zachtjes & lichtjes kijken of er veel speling in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCDarkling
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-10-2023
Ook is het mogelijk dat afhankelijk van moederbord ed niet alle USB poorten genoeg spanning krijgen. Ze zijn dan 'alleen' bedoeld voor apparaten met een eigen spanningsbron.
Lang geleden dat ik dat probleem gezien heb btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Het bleek inderdaad geen softwareprobleem te zijn - de kabel van de poort zat niet goed vast in het moederbord. Zucht.

Bedankt voor de tips!
Pagina: 1