Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor een korte tijd

Pagina: 1
Acties:

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-11 10:29
Hallo allemaal,

Omdat onze oude laptop is overleden (een HP Pavilion dv7-3020), heb ik een nieuwe laptop/desktop nodig. Omdat ik over driekwart jaar naar de TU Delft hoop te gaan, ben ik van plan dan een laptop te kopen via het laptopproject van de TU. Nu heb ik wel iets nodig om vwo 6 nog mee door te komen, maar wat niet te duur is. Het gaat om een beetje browsen en Office en Spotify gebruiken. Wel moet het een beetje vlot gaan, ik wil niet 3x koffie gaan zetten voordat hij is opgestart. Nu had ik de volgende laptop gevonden: http://barendrecht.laptop...61-met-windows-7/1028359/

Dit is een gereviseerd model, is dit een aanrader voor die prijs? Of kan ik beter iets anders (nieuwers) kopen? Alvast bedankt!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
T61 is prima machinetje, met een kale windows 7 is spotify, office en browsen prima te doen.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-11 09:35
Even uitgaande van het standaard probleem met de dv7: kan je hem niet laten reflowen? Dan kom je dit jaar nog wel door :)

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Het is nu niet echt een mashientje, ddr2, (ondertussen is er al ddr4), 80 hdd, dus geen ssd en traag, dit is echt wel een brak ding, en gaat je heel wat tijd duren om op te starten. kijk beter eens bij v&a om daar eens een goede laptop te kopen, daar wordt veel minder winst op gemaakt, en kan je desnoods nog wat onderhandelen.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Ik vind 242 nou niet direct een prijs waar ik heel warm van word. Als ik bij mijn plaatselijke tweedehandscomputerboer kijk wat die aanbiedt dan staat me dat meer aan (vergelijkbaar, maar €50 goedkoper). Ik zou inderdaad even verder zoeken.

Ook een optie: koop nu een tweedehands + ssd en zet die ssd straks over naar je TU-laptop. Bv deze voor €149 + SSD gaat echt wel werken.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Japie07
Klopt het dat de hdd dan echt de bottleneck is, ook bij toestellen die al erg oud en goedkoop zijn? Ik dacht dat het dan meer aan de processor lag, en dat de hdd het dan nog wel kon bijhouden. In ieder geval bedankt, ik ga de tweede optie zeker overwegen, maar hoe loopt die zonder ssd?

Andere suggesties zijn altijd welkom. Wel ben ik benieuwd hoe ik nou zelf kan zien of een pc/processor goed of slecht is. Het verschil tussen i3/i5/i7 is niet zo moeilijk, maar zodra je bij die oudere onbekendere PC's komt weet ik het ook niet meer (en om daar nou elke keer een topic voor te openen...) Alvast bedankt!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:59
In die prijsklasse heb je voor iets meer een HP Elitebook 8460p met een 2e gen core i5

V&A aangeboden: HP Elitebook 8460p - I5-2540M, 4GB, 320GB, Fingerprint

Ik heb er zelf eentje tijdelijk gehad en het zijn zeer fijne en rappe apparten met een extreem goede behuizing. En zelfs met een mechanische disk was deze behoorlijk snel (en ik heb zelf een laptop met een dual ssd setup).

Gezien ze bij bedrijven eol komen ze met bosjes op de 2ehands markt, nieuwe waren ze tussen de 1100 en 2000 euro afhankelijk van specificaties ofwel voor rond de 250-300 euro met een i5 zijn ze eigenlijk extreem goedkoop voor de kwaliteit die je krijgt. Andere goede opties met een 2e gen i5 zijn de Dell latitude series (e6420/e6520/e6320) of Lenovo T520/T420.

Algemeen kan je rond de 250 prima een goede 2ehands laptop vinden met een 2e gen core i5 die zelfs nu nog prima kan meekomen. voor een core 2 duo zou ik nooit meer dan 150 euro uitgeven een 1e gen i5 tot ongeveer 200 euro.

Onder de 200 euro is dit een leuke optie:

V&A aangeboden: Lenovo Thinkpad L420 i3-4GB-250GB

of deze

V&A aangeboden: Dell Vostro V131 i3-6GB-500GB

[ Voor 62% gewijzigd door _Drake_ op 23-10-2014 00:00 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Japie07
Bedankt voor alle tips! Ik zag nadat ik had gezocht op de HP Elitebook 8460p een aantal andere advertenties staan, waaronder een aantal veilingen. Na een paar veilingen waar de aanbieder niks meer van zich liet horen, vond ik een HP Probook 8460p die ipv een hdd een 160GB ssd erin heeft zitten en ook nog eens 8GB geheugen heeft ipv 4GB:)

De laptop kostte uiteindelijk €300,-, en ik kan er dus wel even mee vooruit. Nogmaals bedankt!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Amai, wat een koopje. Veel succes
Pagina: 1