BlueTooth ZENDER voor een headset?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cory
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 11:25
Wat ik wil bereiken is een bedrade motor-intercom draadloos maken. Nu moeten rijder en passagier een kabel tussen motor en helm bevestigen, en daar wil ik graag vanaf.
"Koop je toch voor enkele tientjes een BT-headset?" Dat kan, dat heb ik ook al en dat werkt fabeltastisch met passagier en ik kan zelfs telefoneren, maar ik wil graag de op de motor (een Goldwing) ingebouwde intercom gebruiken vanwege de ook ingebouwde navigatie (en FM-radio).

Lijkt me niet zo moeilijk, in elke moderne smartphone en laptop zit dat ingebouwd: A2DP of HSP.
En wat ik dan nodig heb ik iets dat Audio Gateway speelt - de headsets die ik heb doen dan het HeadSet deel van de BT-communicatie.

Maar: hoe kom ik aan een "ding" dat voor de streaming over BT zorgdraagt?
Dat moet zoiets doen als intercom stekker > DSP (audio signalen digitaliseren) > BlueTooth Audio Gateway.

Als iemand een oplossing weet of tips in die richting: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 10:07

Cassettebandje

SA-C90 TDK

"bluetooth a2dp zender" is de google zoekterm die bij mij het volgende opleverde:
- https://www.conrad.nl/nl/...CFVGWtAodkAkAtw&WT.srch=1
- http://www.online-store.n...tooth-audio-dongle-zender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cory
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 11:25
Cassettebandje schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:41:
"bluetooth a2dp zender" is de google zoekterm die bij mij het volgende opleverde:
...
Dank voor je bereidwilligheid om Google te hulp te roepen, maar wat dat oplevert is nu net het punt: aan een audio transmitter (om muziek te luisteren, daar zijn er honderden van) heb ik niets want die verzendt geen stemgeluid van de drager/gebruiker. De spraakfunctie is nu juist wat een intercom een intercom doet zijn... :o

Waarschijnlijk moet ik het meer zoeken in BT chipsets en zelfbouw - daarom stel ik mijn vraag ook hier.

Waarom zelfbouw? Omdat ik denk te begrijpen dat de markt voor dit soort toepassingen heel erg klein is en geen fabrikant hiervoor iets maakt wat ook nog eens universeel toepasbaar is. Ondanks dat er duizenden Goldwings (en andere soortgelijke intercoms) op de wereld zijn.
Helaas kiezen alle intercom- en PMR-fabrikanten voor het inkopen en onder eigen label vermarkten van een ingekochte standaardoplossing, of een geïntegreerd product uit te brengen - zodat oude en nog altijd prima werkende spullen overbodig worden en aan de afvalberg kunnen toegevoegd. Want er moet omzet gedraaid, niet?
En een hele Goldwing afschrijven omdat de intercomdraadjes een beetje lastig zijn is ook weer zo wat. :+

Gat in de markt? Wellicht, maar geen cent te verdienen want aantallen en dus omzet te klein. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Cory;

ik zit met hetzelfde probleem.
graag zou ik weten als je al een oplossing hebt en zo ja welke.

mvg de platte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
KC Wirefree modules zouden moeten werken. BT Zender chipjes zijn er idd niet zo heel veel te vinden.
kcAudioGateway: This version of firmware gives you the ability to create a two-way audio communications link to standard off-the-shelf Bluetooth mono headsets for mobile phones. Several variations of this firmware are available, including a simple analog input/output edition, a combined solution with the stereo kcAudioAdapter providing a full featured, embedded plug-n-play USB adapter for unified stereo streaming and Skype applications. There are also Push-To-Talk (PTT) features which are also available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Je kunt eens kijken naar oude Jabra a210 kastjes; Jack(+mic) naar bluetooth.
2 van die dingen aan je intercom zou dan moeten werken.

Probleem is wel om die krengen nog ergens vandaan te halen. Of je zou iets zelf met Arduino kunnen knutselen.

Pvouput live

Pagina: 1