Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartFader
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-02 23:30
Beste Tweakers,

Helaas heeft enkele dagen geleden mijn 560GTX OCII de geest gegeven. Dit binnen twee jaar na aankoop, januari 2013 gekocht.

Hierna ben ik contact gaan zoeken met Asus, mede omdat ik het gewend ben en het makkelijker en fijner vindt om binnen fabrieksgarantie zelf mijn RMA's te doen. Tot mijn verbazing kreeg ik als reactie van Asus dat de garantie verloopt via de winkel waar het product gekocht is. Mijn inziens lastig en omslachtig. Nog meer verbaasd was ik over de mededeling van Asus zelf dat dit zo'n drie weken kan duren.

Graag hoor ik daarom anderen hun ervaringen met Asus en afhandeling hiervan en hoe lang zoiets ongeveer duurt. Ook hoor ik graag recente ervaringen over andere merken die dit wellicht beter doen.

Ik hoor het graag, alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:07
Zit met het zelfde probleem alleen mijn videocard is een Asus4GB D5 X R9 290-DC2OC videokaart.

Ik heb hem dus ook terug moeten sturen naar de winkel en die hebben het probleem bevestigd en is doorgestuurd naar de distribiteur/fabrikant. Helaas zit ik al op 3,5 week en vorige week konden ze mij nog niks zinnigs zeggen behalve dat het gemiddeld een maand kan duren tot 2 maanden zelfs maar kon ook sneller terug zijn. Lekker duidelijk antwoord.

Maar goed op het moment moet ik de winkel de mogelijkheid geven om het te repareren en 3 weken vind ik zelf nog wel acceptabel. Maar mocht ik eind van de week nog niks gehoord hebben ga ik wel wat meer druk uitoeferen want een maand of langer vind ik toch eigenlijk te lang (as maandag is het namelijk 4 weken geleden dat ik hem heb opgestuurd) vooral omdat mijn videokaart nog geen 6 maanden oud is.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven__NL op 21-10-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartFader
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-02 23:30
Dank voor je reactie Raven, hier was ik helaas ook al een beetje bang voor. Ik ben benieuwd hoe dit gaat met andere merken tegenwoordig. Dan denk ik er hard aan om de volgende keer voor een ander merk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Nemesizz

Untouchable

Is inmiddels een paar jaar terug, maar een GeForce 7900GT van XFX ging na (ik geloof) 5 maand al kapot. Opgestuurd naar de winkel waar die gekocht was, nou kaart was idd defect, naar de leverancier, en dan maar wachten en wachten. Uiteindelijk heeft het bij mij ongeveer (weet wel zeker) 2 maand geduurd voordat ik pas bericht terug kreeg, kaart was niet te repareren (duh!) en kreeg een deel (net iets meer dan de helft) van het geld wat de kaart kostte terug of ik kon kiezen uit 2 andere kaarten (die beide slechter waren dan een 7900GT).

Heb ook een keer een defecte voeding (DOA, Antec NeoHE550) opgestuurd, en had denk ik een week later alweer een nieuwe in huis liggen. Het kán dus wel vlot afgehandeld worden, maar bij bepaalde producten/onderdelen kan het erg lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:08
Ik heb twee keer contact gehad met Asus omtrent een RMA, voor een gpu (5870 v2) en een ROG shuttle rugtas.

Bij de gpu konden ze me niet helpen, omdat deze tweedehands was en er geen bon was (verkoper was deze kwijt), kreeg van Asus te horen dat deze door hun geserviced zou worden als er een bon was (omdat uit tests bleek dat de core zelf naar zijn grootje was)

Bij de rugtas (die via de officiele Asus webshop gekocht was) ben ik door Asus direct geholpen toen ik via een escalatie formulier contact zocht, omdat de webshop niet meer reageerde.
Het probleem was toen binnen 48 uur opgelost. (tas is toen een week later vervangen, omdat ik hem niet eerder op kon sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit is geen technische vraag en hoort daarom niet zozeer in VB. Garantieregelingen passen beter in Shopping.
VB -> SF

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

MartFader schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:13:
Beste Tweakers,

Helaas heeft enkele dagen geleden mijn 560GTX OCII de geest gegeven. Dit binnen twee jaar na aankoop, januari 2013 gekocht.

Hierna ben ik contact gaan zoeken met Asus, mede omdat ik het gewend ben en het makkelijker en fijner vindt om binnen fabrieksgarantie zelf mijn RMA's te doen. Tot mijn verbazing kreeg ik als reactie van Asus dat de garantie verloopt via de winkel waar het product gekocht is. Mijn inziens lastig en omslachtig. Nog meer verbaasd was ik over de mededeling van Asus zelf dat dit zo'n drie weken kan duren.

Graag hoor ik daarom anderen hun ervaringen met Asus en afhandeling hiervan en hoe lang zoiets ongeveer duurt. Ook hoor ik graag recente ervaringen over andere merken die dit wellicht beter doen.

Asus is je niks verplicht, het aannemen van je RMA is coulance. In Nederland loopt die garantie (er is niet zo iets als 'fabrieksgarantie') via de verkoper. Dit om het juist makkelijker te maken voor de consument.

En 3 weken? Dat is redelijk normaal. Er zit een heel logistiek proces achter, dat is echt niet in 1 of 2 dagen gedaan.

Hier vragen naar ervaringen over dit soort dingen zal je weinig meer op leveren dan N=1. Elk merk heeft wel eens slechte ervaringen of juist goede ervaringen. Je kan beter vragen naar welke winkel de betere service aanbiedt. Want daar zal je toch moeten zijn voor je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:16
Beste Tweakers,

In Nederland lopen alle wettelijke verplichting omtrent non-conformiteit (of garantie als je het zo wil noemen) via de verkoper, als je de correcte weg wil volgen dan zal je altijd de verkoper als eerste in de gelegenheid moeten stellen om het defect op te lossen.

Fabrieksgarantie is in nederland geen wettelijk recht, fabrikanten hoeven dit dus ook niet aan te bieden, nu zijn er veel fabrikanten die dit wel doen, echter zie je wel vaak dat de voorwaarden (in ieder geval op papier) strenger zijn dan de wettelijk vastgestelde voorwaarden bij het normale traject via de verkoper.

Verder is 3 weken geen heel vreemde tijd qua werkdagen. Reken een dag voor het verzenden naar de shop, 1,2 dagen daar om de kaart te testen (afhankelijk van drukte), paar dagen om te versturen naar de leveranier van de shop of de fabrikant (vaak gebeurt dit maar 1x per week vanwege kosten besparingen), paar dagen voor handeling en testen bij de leveranier / fabrikant (afhankelijk van de drukte aldaar) paar dagen weer voor verzending terug naar de shop, 1 werkdag voor terugzending naar de klant en je zit al zo op de 15 werkdagen die in 3 weken zitten.

Ik ken maar weinig videokaart fabrikanten die het anders/beter doen op grote schaal, natuurlijk zijn er individuele gevallen waar het wel snel gaat, maar daar tegenoverstaand zullen er ook altijd gevallen met pech zijn waar het meer tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tot mijn verbazing kreeg ik als reactie van Asus dat de garantie verloopt via de winkel waar het product gekocht is.
Dit had je niet horen te verbazen, dit is nu eenmaal hoe het systeem in Nederland werkt. Garantie gaat via de verkoper.

Dat maakt dat er bijzonder weinig te discussieren valt in dit topic, vandaar dat ik hier een slotje aan hang :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.