Ik zoek een?
Na jaren lang een AMD/AMD systeem te hebben gehad wil ik de overstap gaan maken naar een Intel/Nvidia systeem waarmee ik voorlopig weer een paar jaar toe kan.
Huidig Systeem:
Wat is je budget?
De prijs maakt niet heel veel uit zo lang ik er voorlopig weer een hele tijd mee toe kan door misschien over 2-3 jaar (afhankelijk van de ontwikkelingen) alleen een nieuwe GPU bij te prikken en het nu maar niet onnodig heel erg duur wordt.
Van plan om er later een SLI setup van te gaan maken?
Nee denk eerder dat ik voor een nieuwe GPU zou kiezen ipv er een 2e bij te plaatsen.
Heb je bepaalde voorkeuren?
Kwa processor Intel, verder maakt niet heel veel uit behalve voor de videokaart heb ik de GTX 970 op het oog.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem wordt voornamelijk gebruikt om te gamen.. Denk hierbij aan games zoals BF4, Starpoint Gemini, Ryse Son of Rome en ik wil GTA5, Assasins Creed Unity en Witcher 3 Wild Hunt goed kunnen spelen zodra deze uitkomen!
Een OC freak ben ik niet echt maar vind het wel leuk om een beetje extra power uit mijn systeem te (kunnen) trekken maar niet tot het maximale en wil het graag gewoon bij lucht gekoeld houden. (veel te bang voor lekkage oid).
Wat ik tot nu toe heb uitgezocht is het volgende:
De MX100 heb ik erbij gezet omdat ik nog maar 17GB op mijn M4 over heb en daar nooit meer alle nieuwe games bij gaan passen.
Is het aan te raden om voor de fresh install meteen over te stappen naar Win 8.1 en zo ja waarom eventueel?
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Na jaren lang een AMD/AMD systeem te hebben gehad wil ik de overstap gaan maken naar een Intel/Nvidia systeem waarmee ik voorlopig weer een paar jaar toe kan.
Huidig Systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus M5A97 Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Velociraptor WD1500HLFS, 150GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master HAF X | € 137,95 | € 137,95 |
| 1 | Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart | € 254,50 | € 254,50 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 89,99 | € 89,99 |
| 1 | Arctic Cooling Freezer 13 | € 25,- | € 25,- |
| 2 | Kingston KHX1600C9D3K2/8GX | € 79,- | € 158,- |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M700 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 124,95 | € 124,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 790,39 | |
Wat is je budget?
De prijs maakt niet heel veel uit zo lang ik er voorlopig weer een hele tijd mee toe kan door misschien over 2-3 jaar (afhankelijk van de ontwikkelingen) alleen een nieuwe GPU bij te prikken en het nu maar niet onnodig heel erg duur wordt.
Van plan om er later een SLI setup van te gaan maken?
Nee denk eerder dat ik voor een nieuwe GPU zou kiezen ipv er een 2e bij te plaatsen.
Heb je bepaalde voorkeuren?
Kwa processor Intel, verder maakt niet heel veel uit behalve voor de videokaart heb ik de GTX 970 op het oog.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem wordt voornamelijk gebruikt om te gamen.. Denk hierbij aan games zoals BF4, Starpoint Gemini, Ryse Son of Rome en ik wil GTA5, Assasins Creed Unity en Witcher 3 Wild Hunt goed kunnen spelen zodra deze uitkomen!
Een OC freak ben ik niet echt maar vind het wel leuk om een beetje extra power uit mijn systeem te (kunnen) trekken maar niet tot het maximale en wil het graag gewoon bij lucht gekoeld houden. (veel te bang voor lekkage oid).
Wat ik tot nu toe heb uitgezocht is het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 211,85 | € 211,85 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97P-D3 | € 70,49 | € 70,49 |
| 1 | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 369,- | € 369,- |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 179,50 | € 179,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 830,84 | |
De MX100 heb ik erbij gezet omdat ik nog maar 17GB op mijn M4 over heb en daar nooit meer alle nieuwe games bij gaan passen.
Is het aan te raden om voor de fresh install meteen over te stappen naar Win 8.1 en zo ja waarom eventueel?
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.