Toon posts:

[Win8.1] Kan geen mappen meer plakken en/of hernoemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Een irritant probleempje sinds gisteren.. Ik kan geen bestaande mappen meer hernoemen en ik kan geen bestaande mappen ergens plakken als ik ze knip, wel als ik ze kopieer. Ik kan alleen nog nieuwe mappen maken, maar daar kan ik dan dus ook de naam niet van wijzigen. Bestanden kan ik wel nog alles mee. Probleem geldt voor alle partities en mapstructuren van mijn ingebouwde SSD en HDD, als ook voor de externe USB HDD. Dit is de foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/21ez4g1.jpg

En bij het wegklikken krijg ik deze:

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/25k7pzp.jpg

Wat Gegoogled en daar roept iedereen dat je chkdsk van C: moet draaien. Ik heb chkdsk gedraaid voor alle inbouwpartities, helpt niet.. Uiteraard zal in de afgelopen dag(en) iets op het systeem veranderd zijn anders gebeurt dit niet spontaan, maar ik ben me zelf iig van niets bewust. Even de antivirus (MSE) op de hele C: gedraaid welke niks raars vindt. Beveiligingsinstellingen van de mappen lijken goed te staan (zo vaak kijk ik daar niet naar) al valt het me wel op dat ik de Alleen Lezen vink van mappen waar dit aanstaat niet uit krijg.

Ik gebruik 8.1 met alle updates uit Windows Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Scan anders ook eens met malwarebytes.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doende..

Weliswaar met de gratis variant. Alle toets opties aangevinkt voor de hele SSD (boot drive).

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scan is klaar. Geen enkele vuiligheid gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
En het is geen map van een andere user/je useraccount is niet gewijzigd?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:18
En wat als je met een ander account inlogt en het hiermee probeert?
De eerste stap bij dit soort problemen is uitsluiten of het een probleem met je machine is of met je user account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RonaldDesigns schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:06:
En het is geen map van een andere user/je useraccount is niet gewijzigd?
Ik gebruiker de Administrator account. Dit is tevens de enige aanwezige account naast de gast account, maar die is uitgeschakeld.
Killah_Priest schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:41:
En wat als je met een ander account inlogt en het hiermee probeert?
De eerste stap bij dit soort problemen is uitsluiten of het een probleem met je machine is of met je user account.
Net een nieuw account erbij gemaakt, zelfde problemen onder dit account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt alsof je admin account geen permissies meer heeft. Ik raad je aan een system restore uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een registry hack uitvoeren omdat iets niet meer goed werkt, tja. Het lijkt mij ook niet echt veilig eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:59:
Klinkt alsof je admin account geen permissies meer heeft. Ik raad je aan een system restore uit te voeren.
Een system restore is geen optie. Ik gebruik die feature niet, dus de standaard punten zijn God weet hoe achterhaald. Als ik dat doe heb ik geen flauw benul meer wat ik nou wel en niet heb aan instellingen, programma's, en bestanden.. Daarnaast, als het probleem ligt bij het verloren zijn gegaan (hoe kan dit überhaupt gebeuren?!) van mijn Administrator's permissies, waarom is het probleem dan niet opgelost onder een nieuw account?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Typo (mapen) uit topictitel gehaald en OS opgenomen.
--
Heb je sfc al gedraaid?
System restore niet uitschakelen is trouwens wel een leermomentje.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reden dat ik system restore niet gebruik is omdat ik niet precies weet wát het wel en niet veranderd. O.a. vraag ik me af:

- wat gebeurt met instellingen van programma's die in INI / CFG files staan
- wat gebeurt met instellingen in het register
- wat gebeurt met installaties van programma's

Maar weer ter zake: wat is sfc? (Ik ga nu vast Googlen..)

EDIT: OK, SFC draait nu..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:01
sfc /scannow is een commando die je uitvoert in de opdrachtprompt.
http://pcsupport.about.co...etrade/ht/sfc-scannow.htm

Maar ik denk niet dat het je zal helpen.
Ik zou toch eerder kijken naar dat 'take ownership' wat al eerder genoemd is.

Trouwens, hoe zit het in je opdrachtprompt: kan je daar ook geen mappen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel mappen verwijderen, ik kan ze alleen niet plakken vanuit het knippen en ik kan huidige mappen of een nieuwe aangemaakte map (rechtermuis > nieuwe map) niet van naam wijzigen.

Ik zal zo kijken of ik de naam kan wijzigen vanuit CMD als die SFC klaar is met draaien..

EDIT: SFC heeft geen fouten gevonden, en die Take Ownership truc lost niets op..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In CMD kan ik met MKDIR wel mappen maken met een zelf opgegeven naam, en ik kan huidige mappen hernoemen met REN of RENAME. Dit kan ik in Windows dus niet..

Ik ga zo slapen, hopelijk kunnen jullie mij morgen nog verder helpen want dit is echt kut haha. |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Probeer eens in CMD met administrator rechten attrib -r op een bepaalde map en daarna in windows de map te hernoemen.

[ Voor 13% gewijzigd door benniep op 22-10-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
benniep schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:00:
Probeer eens in CMD met administrator rechten attrib -r op een bepaalde map en daarna in windows de map te hernoemen.
In Windows blijft ie dan gedeeltelijk op read only staan. Weet niet hoe ik 'gedeeltelijk' beter kan uitleggen.. Geen vinkje maar ook niet helemaal blank, in oudere Windows was dat dan een grijs vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:49

Plainside

I browse when I'm at work

Als je een map maakt op dezelfde locatie gebeurt dan hetzelfde met die map of kan je hier ook niks mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:08:
[...]
In Windows blijft ie dan gedeeltelijk op read only staan. Weet niet hoe ik 'gedeeltelijk' beter kan uitleggen.. Geen vinkje maar ook niet helemaal blank, in oudere Windows was dat dan een grijs vinkje.
CMD IS onderdeel van Windows.
Waar jij het over hebt is de Explorer (de shell dus). Op filesystem niveau hoef je dit probleem niet te zoeken aangezien het wel correct werkt vanuit de command prompt.

Overigens kom ik eigenlijk overal uit op de eerdere fix (voor Vista).
Ik zag nog wel iets opvallends op http://answers.microsoft....-a377-c5116238f336?page=2

Hierin staat dat je ook een wijziging moet maken in WOW3264NODE in het register, wellicht dat dat je probleem alsnog oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost!!
Killah_Priest schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:56:Overigens kom ik eigenlijk overal uit op de eerdere fix (voor Vista).
Ik zag nog wel iets opvallends op http://answers.microsoft....-a377-c5116238f336?page=2

Hierin staat dat je ook een wijziging moet maken in WOW3264NODE in het register, wellicht dat dat je probleem alsnog oplost.
Dit is het winnende antwoord. Deze reg edit werkt wel, de vorige die ik al gevonden had op reddit werkte niet. Deze laatste heeft idd support voor x64 en voegt daarom sleutels toe die de andere (x86) edit niet toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:35:
Het probleem is opgelost!!

[...]

Dit is het winnende antwoord. Deze reg edit werkt wel, de vorige die ik al gevonden had op reddit werkte niet. Deze laatste heeft idd support voor x64 en voegt daarom sleutels toe die de andere (x86) edit niet toevoegt.
Blij om te horen dat het probleem is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
1 om te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:23
Als je werkt onder de ingebouwde administrator account kring je toch geen UAC-meldingen meer? Zou dat sowieso absoluut niet aanbevelen. Betekend dat elk programma kan doen wat hij wil, aangezien die standaard op admin niveau draaien... Nee, echt geen aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb UAC sowieso op het laagste niveau staan omdat ik ziek wordt van dat gedoe met die meldingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien goed om te weten, ik heb dit weekend een format gedaan en opnieuw begonnen, en op het moment dat ik weer alle updates binnen had maar nog geen software geinstalleerd behalve drivers, begon het gedoe weer. Ik heb die reg edit weer ingevoerd en het probleem is opgelost. Vermoedelijk is het dus een bepaalde MS update die het veroorzaakt.
Pagina: 1