case uitzoeken voor water loop

Pagina: 1
Acties:

• superstephan1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik zoek een?
ik ben op zoek naar een goede case om een water loop in te maken. (acryl) het gaat eerst om een cpu loop maar daar komt eventueel ook een gpu bij. ik heb nu een fractal design define r4, maar ik wil binnenkort een nieuwe build gaan maken. er komt waarschijnlijk een i7 4790k in en een asus maximus vii hero. ik heb ook ruimte nodig voor minimaal 2 3.5" hdd's en 2 ssd's. het liefst heb ik een case waar ik een zo clean mogelijke build in kan maken.

Wat is je budget?
mijn budget is om en nabij de 150 euro. mag altijd minder zijn natuurlijk :P

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb zelf al gekeken naar een corsair obsidian 750d, corsair carbide air 540 en een phanteks enthoo pro/luxe maar die zijn relatief lastig verkrijgbaar.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
hij komt op mn bureau te staan.

[ Voor 13% gewijzigd door superstephan1 op 21-10-2014 15:41 ]

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Wat vind je mooi? Waarom niet de 750D of air 540?

• superstephan1
zijn alletwee hele mooie cases. las alleen op internet dat de air 540 nogal plastic is en er niet bijster veel ruimte is voor radiatoren en dat het nogal krap oogt als ze erin zitten. las over de 750d dat het een beetje overpriced was voor wat je kreeg en dat de hdd cages ontzettend slecht zijn. maar dat heb ik dus alleen gelezen ik heb niet de mogelijkheid gehad ze in het echt te bewonderen.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

De Phanteks Enthoo Luxe Zwart heeft van vele waterkoelers zeer goed commentaar gekregen, wat ik dan ook weer helemaal snap. Heel taktisch ingedeeld en bijna overal wel de mogelijkheid tot het monteren van reservoirs, pompen en radiators :) Bovendien is er een LED-verlichtingssysteem ingebouwd waarmee je de kast zonder aanpassingen een leuk verlicht kleurtje kunt geven ;)

Dat 'ie slecht leverbaar is zorgt er alleen voor dat het iets langer duurt voor je 'm in huis hebt. Als je echt een goeie kast wil zul je het er ook voor over moeten hebben he :p

[ Voor 16% gewijzigd door Pwuts op 21-10-2014 15:54 ]

¯\_(ツ)_/¯

• superstephan1
die heb ik inderdaad ook gezien! waanzinnige case alleen nergens te krijgen :(

• Pwuts

Pwuts

Bij CD-ROM-LAND (wat een naam :+) en Megekko is 'ie te bestellen met een levertijd verwacht binnen 12 dagen.

¯\_(ツ)_/¯

• superstephan1
ik heb niet zulke goede ervaring met lervertijd die verwacht is met 10 dagen of langer. betekent meestal dat het nog van de fabrikant naar de leverancier moet komen en dan naar de handelaar en dan pas naar de klant. heb van een vriend vernomen dat het niet zo'n goed plan is om dat te doen want zijn order werd toen na 3 weken nog geannuleerd omdat ze toch niet aan in zijn geval een bepaalde gpu niet konden leveren.

• Pwuts

Pwuts

Je kunt het in ieder geval proberen, als 'ie dan wordt geannuleerd kun je alsnog voor iets anders gaan. Ikzelf zou echt zo ongeveer alles doen om zo'n ding te krijgen, het is wel super kwaliteit voor de prijs!

¯\_(ツ)_/¯

• superstephan1
dat is zeker waar. ik hou hem in mn achterhoofd. hoe denk je dat de kwaliteit is vergeleken de define r4?

• Pwuts

Pwuts

Veel beter. De Define R4 heeft maar 1 plek voor een goede grote radiator, namelijk bovenin; daar kan een 240mm of 280mm radiator. De Enthoo Luxe heeft echter ruimte voor meerdere radiatoren, varierend van single tot triple.

De Define R4 is bedoeld voor standaard gaming, niet voor waterkoeling of dat soort dingen. Wil je gaan waterkoelen, neem dan de Enthoo Luxe, die is er wél voor gemaakt :)

[ Voor 28% gewijzigd door Pwuts op 21-10-2014 16:23 ]

¯\_(ツ)_/¯

• superstephan1
klopt! radiatoren zijn een groot pluspunt. ik ben ook een fan van een psu cover. veel mooier dan bij bijvoorbeeld een corsair 750D. hoe zit het met de materialen? ik las over de enthoo pro dat er veel plastic werd gebruikt (ookal is het wel degelijk plastic) maar ik hou dus niet bepaald van een plastic ogende case. het liefst dus metalen side panels etc. (snap je wat ik bedoel?)

• Pwuts

Pwuts

De Luxe is ook afgewerkt met plastic (degelijk plastic, ja), maar nog wel gezandstraald waardoor het een erg luxe en degelijk gevoel geeft. Het voelt dus zeker niet goedkoop aan, en zo oogt het ook niet. Voor de rest zijn de materialen ook dik in orde, veel metaal binnen en natuurlijk een groot raam aan de zijkant :)

¯\_(ツ)_/¯

• superstephan1
okee mooi. dat is het enige waar ik bang voor was. nu zit ik alleen nog met de levering in mn maag. hoe komt het dat hij vrijwel nergens te krijgen is en zulke lange levertijden heeft?

• Pwuts

Pwuts

Phanteks is heel nieuw op deze markt. Ze zijn nog niet groot genoeg om van te voren enorme hoeveelheden te produceren en overal naartoe te sturen zodat er bij de leveranciers al een voorraadje ligt. Ze produceren het nu, en distributeren het lichtjes, maar niet tot de winkels. Als je dus een case bestelt wordt die vanaf het distributiepunt naar de winkel verzonden, en die sturen 'm weer door naar jou.

[ Voor 18% gewijzigd door Pwuts op 21-10-2014 16:37 ]

¯\_(ツ)_/¯

• superstephan1
duidelijk! thanks voor je hulp!

• Pwuts

Pwuts

Geen dank :)