Verschillende apparaten aangesloten op de router werken al heel snel makkelijk samen.
Bijvoorbeeld:
Router ------------------ PC
| . | . \----------------- Mediaplayer
| . \-------------- Laptop
\----------------- Printer
(de puntjes zijn er omdat ik geen spaties achter elkaar kan gebruiken)
De mediaplayer ziet de bestanden gedeeld door de pc en de laptop, en vanuit de pc en laptop kunnen we printen.
Nu wil ik op de plek waar de pc staat, meerdere apparaten neerzetten, en die bekabeld verbinden met het netwerk. We hebben hier echter maar 1 aansluiting. Nu had ik de volgende opstelling bedacht:
Router ---------------------------- Switch --------------------------- PC
| . | . \--------Mediaplayer . . . | . . \-----------------------Nas
| . \--------------Laptop . . . . . . \------------------------ PS3
\-------Printer
In deze opstelling, staat alle apparaten nog in hetzelfde netwerk? Kan de pc communiceren met de printer, en kan de Mediaplayer bestanden afspelen van de nas? Of vormt de switch een netwerk binnen het netwerk en zijn hier allerlei trucks voor nodig?
Alvast bedankt!
Bijvoorbeeld:
Router ------------------ PC
| . | . \----------------- Mediaplayer
| . \-------------- Laptop
\----------------- Printer
(de puntjes zijn er omdat ik geen spaties achter elkaar kan gebruiken)
De mediaplayer ziet de bestanden gedeeld door de pc en de laptop, en vanuit de pc en laptop kunnen we printen.
Nu wil ik op de plek waar de pc staat, meerdere apparaten neerzetten, en die bekabeld verbinden met het netwerk. We hebben hier echter maar 1 aansluiting. Nu had ik de volgende opstelling bedacht:
Router ---------------------------- Switch --------------------------- PC
| . | . \--------Mediaplayer . . . | . . \-----------------------Nas
| . \--------------Laptop . . . . . . \------------------------ PS3
\-------Printer
In deze opstelling, staat alle apparaten nog in hetzelfde netwerk? Kan de pc communiceren met de printer, en kan de Mediaplayer bestanden afspelen van de nas? Of vormt de switch een netwerk binnen het netwerk en zijn hier allerlei trucks voor nodig?
Alvast bedankt!