Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rwzdoorn
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 03-03 20:11
Beste Tweakers,

Voor mijn nieuwe game kast ben ik opzoek naar een WIFI + Bluetooth combo PCI express kaart. Ik ken de mini-express versies van intel maar weet niet of dit wel werkt voor een gewone ATX kast.

Ik heb een MSI Z97 GAMING 5 moederbord in de kast. De verbinding wordt via een Apple airport extreme (2.4 & 5GHZ) geleverd.

Iemand tips? Ik ben NIET opzoek naar USB oplossingen!

• fridgeman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-09-2016

fridgeman

SomaFM Secret Agent

Je zou ook een adapter kunnen overwegen

In de pricewatch staan twee kaarten die aan je eisen voldoen;
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 + Bluetooth for Desktop
pricewatch: Gigabyte WB867D-I

Zelf wel gezocht?

fridgeman wijzigde deze reactie 21-10-2014 15:07 (4%)

Doet niet aan ontwikkelingssamenwerking.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:58

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies voor een los component dus move naar CAA.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:31

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
rwzdoorn schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:54:
Voor mijn nieuwe game kast ben ik opzoek naar een WIFI + Bluetooth combo PCI express kaart.
Ik vind het een vreemde combinatie, vanwaar zou je willen gaan gamen via WiFi. Of is een kabel op geen enkele manier mogelijk?
quote:
Iemand tips? Ik ben NIET opzoek naar USB oplossingen!
USB ontvangers, zeker die werken op USB3 zijn vaak beter als de PCI(-E) oplossingen, je kan ze veel makkelijker op een punt plaatsen waar het ontvangst beter/optimaal is.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:44
quote:
D4NG3R schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 01:04:
USB ontvangers, zeker die werken op USB3 zijn vaak beter als de PCI(-E) oplossingen, je kan ze veel makkelijker op een punt plaatsen waar het ontvangst beter/optimaal is.
Asus PCE-AC68.

PCIe is fundamenteel sneller, heeft minder latency en veroorzaakt minder CPU overhead dan USB. De TS heeft groot gelijk dat hij naar een PCIe oplossing zoekt.

Die Asus kaart is het beste wat je kunt krijgen, alleen wel duur en ondersteund geen Bluetooth. Een goedkoper alternatief is de TP-Link TL-WDN4800. Is Bluetooth echt een harde eis en wil je dat niet doormiddel van een USB-stickje oplossen moet je inderdaad naar zoiets kijken.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
Bij USB3 sticks maakt dit met de huidige standaarden die toegankelijk zijn voor consumenten werkelijk waar geen drol uit. Veel succes als jij een PCI-E kaart kan vinden die 4Gb/s+ doet. Oh en zoek er dan ook maar direct een acces point bij aangezien z'n airport (in theorie) tot 1.3Gb/s / 2 gaat.
quote:
heeft minder latency en veroorzaakt minder CPU overhead dan USB. De TS heeft groot gelijk dat hij naar een PCIe oplossing zoekt.
Dit claim ik verder ook niet. Maar als de TS toch al besluit om te gaan gamen op WiFi maakt die <miliseconde extra ook weinig uit. CPU overhead ga je in een modern systeem niks meer van merken.

Hieraan wil ik wel toevoegen dat de TS geen prijskaartje opgeeft, dan komen oplossingen van €50+ euro inderdaad in beeld. Niet iets wat de meeste mensen uitgeven aan WiFi ontvangers, iets waar ik rekening mee probeer te houden. ;)

D4NG3R wijzigde deze reactie 22-10-2014 01:29 (13%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• rwzdoorn
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 03-03 20:11
Thanks allemaal voor de reacties.

Waarom WIFI gamen / downloaden:
- Tijdelijke situatie staat mijn PC op een bovenkamer, gaat later verplaatst worden naar woonkamer waar wel kabel ligt.
- Gaat eigenlijk meer om de grote bestanden binnenhalen. 8GB met 2mb per seconde duurt best lang als je normaal 10/12mb per seconde gewend bent.
- Reden voor PCIe is tevens het stroomverbruik
- PCIe heb je extra kabel/versterker zodat je niet je hele kast 50 CM moet verplaatsen.

Ik heb pricewatch: Gigabyte WB867D-I aangeschaft wegens bluetooth. MaxICT stond op voorradig maar wordt nu via hun leverancier direct naar mij doorgestuurd..

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
rwzdoorn schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:57:
- Reden voor PCIe is tevens het stroomverbruik
Kan je dit verklaren? PCIe mag veel meer stroom trekken als USB sticks doen/kunnen.
quote:
- PCIe heb je extra kabel/versterker zodat je niet je hele kast 50 CM moet verplaatsen.
Euh vaak juist niet. Meestal moet je of achteraf (verleng) kabels of antennes bijkopen. Bij USB sticks zit er bijna altijd al een verlengkabel van 50cm - 1m.

Als het niet om gamen draait maakt het weinig uit of je nou voor een stickje of een PCIe kaart gaat. En het houd direct in dat je veel meer opties en keuze hebt ;)

Even wat anders, wat is het budget?

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:43
quote:
D4NG3R schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:23:
[...]

Kan je dit verklaren? PCIe mag veel meer stroom trekken als USB sticks doen/kunnen.

[...]

Euh vaak juist niet. Meestal moet je of achteraf (verleng) kabels of antennes bijkopen. Bij USB sticks zit er bijna altijd al een verlengkabel van 50cm - 1m.

Als het niet om gamen draait maakt het weinig uit of je nou voor een stickje of een PCIe kaart gaat. En het houd direct in dat je veel meer opties en keuze hebt ;)

Even wat anders, wat is het budget?
Hij heeft er toch al eentje gekocht? Voor minder dan €30 zelfs zo te zien, die ontvanger van Asus is stevig overprijsd. En als je op de link had geduwd, zie je ook dat die al met een verplaatsbare antenne aan een kabel komt. Verbruik denk ik ook niet dat er veel verschil zit tussen een PCIe kaartje of USB, dat kaartje wordt ook in laptops gebruikt, dus het zal wel vrij zuinig zijn. Al zou ik me daar niet zoveel van aantrekken bij een desktop pc, is een druppel op een hete plaat.

Ik wist niet dat Gigabyte zoiets los verkocht, die antenne heb ik ook al meegeleverd zien worden met moederborden met onboard WiFi (of die wel een mini PCIe kaartje ondersteunen, gebeurt al eens bij mITX borden om gebrek aan PCIe uitbreidbaarheid op te vangen).

• Zanzibar-1337
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15:41
USB poorten worden niet continu gevoed, kans op wegvallen tijdens het gamen (lag/disconnecten) is groter dan wanneer je het via de PCIe doet.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True