Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Change original creation date

Pagina: 1
Acties:

• rayparlour
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05 13:30
Voor mijn werk ben ik opzoek naar een tool/toepassing in excel om de 'original creation date' van een file te veranderen.

Op Excel Mac 2011, vind je onder properties en dan statistics de oorspronkelijk aanmaakdatum, zelfs als je het bestand opslaat onder een andere naam (creation date wordt wel aangepast, original creation date niet). Iemand een idee hoe dit aan te passen?

Het liefst zou ik een oplossing zien voor Mac, maar als iemand een oplossing heeft voor Windows dan is dit ook prima.

Alvast bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nieuw document aanmaken, copypaste, klaar?

Maar voor iets anders vraag ik me af wat je van plan bent, klinkt alsof je wilt doen alsof je op tijd bent begonnen aan je huiswerk ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• rayparlour
Dan staat nog steeds de originele datum erin, die statistics zijn niet zo makkelijk te omzeilen. Wij willen deze files doorsturen naar klanten, maar niet de originele aanmaakdatum enzo laten zien, hier willen wij dus bijvoorbeeld 1-1-1900 van maken.

Verwijderd

Met Windows kun je in Excel 2010 bv. gebruiken voor 23-10-2014 (ook in de NL-versie):
code:
1
2
3
Sub macro1()
ThisWorkbook.BuiltinDocumentProperties(11) = "10-23-2014   16:03:00"
End Sub

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:10

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Als dit eenmalig is: zet je systeemklok terug naar de gewenste datum, maak het document, en zet je klok daarna weer goed?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• rayparlour
Bedankt Alfas, het werkt :) top dankjewel

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Met powershell kun je dit ook doen (wel enige basiskennis Powershell is hiervoor vereist).
Simpel stukje voorbeeldcode om dit via PS te doen (dit kun je ook batchmatig doen op deze manier) :
code:
1
2
$var = get-childitem -filter Test.txt
$var.CreationTime = '1-1-1900'
Pagina: 1