msi r9 280x 3g raar geluid bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:

• magusviper
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-04-2025
Hallo,

Ik heb een week geleden een r9 280x gekocht. Deze kaart vervangt mijn gtx 650 ti. Ik heb er geen problemen mee gehad in performance, behalve dan dat het er een bottleneck in het systeem is, ik heb namenlijk een i3 3220 processor. Mijn enige probleem is is dat het een raar geluid maakt bij het opstarten van de pc. Het klinkt als een soort hoge toon, een beetje zoals "coil whine", maar het is alleen maar de eerste paar minuten. Ik heb alle nvidia drivers verwijdert, en alle bestanden die er nog over waren van nvidia. Mijn vriend heeft dezelfde kaart maar dan met een fx-6300.

Specificaties van mijn systeem:
i3 3220
msi r9 280x gaming 3g
8gb ram
crucial m4 128gb ssd
500 gb western digital hdd
cooler master gx 650w
gigabyte h77-d3h
en een atx kast.

Nou, komt dit vaker voor, is dit schadelijk, en zou ik hem terug brengen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Weet je zeker dat het van je videokaart komt? Het kan ook coilwhine zijn van bv je moederbord. Het verschil in temperatuur kan er voor zorgen dat het na een paar minuten weer weg is.

De omschrijving van jou probleem lijkt wel verdomd veel op coilwhine. Waar het vandaan komt is even onderzoeken.

• magusviper
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-04-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:29:
Weet je zeker dat het van je videokaart komt? Het kan ook coilwhine zijn van bv je moederbord. Het verschil in temperatuur kan er voor zorgen dat het na een paar minuten weer weg is.

De omschrijving van jou probleem lijkt wel verdomd veel op coilwhine. Waar het vandaan komt is even onderzoeken.
Het is sinds dat ik mijn r9 280x erin heb gestopt. Hoe kan ik dit het best onderzoeken?

• henkkeumus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11-2025
Door hem er is uit te halen, en je pc dan op te starten..

Verwijderd

magusviper schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:25:
[...]

Het is sinds dat ik mijn r9 280x erin heb gestopt. Hoe kan ik dit het best onderzoeken?
De r9 280 gebruikt aanzienlijk meer stroom dan je oude kaart. Dus ook de belasting op je moederbord is groter wat coilwhine kan veroorzaken. De beste manier om dit te ontdekken is simpelweg door te luisteren.

Verwijderd

Voedingen hebben ook nog al eens last van coilwhine, en deze videokaart verbruikt iets meer, waardoor de voeding harder belast word.
Is het de voeding niet?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 20:09 ]

Pagina: 1