Gaat m'n IBM DTLA307045 dood?

Pagina: 1
Acties:

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41
Zat hier net ff door de topic lijst te browsen en ff in de search gekeken naar de harde schijf die ik heb (IBM 45GB). Na alle verontrustende verhalen drive fitness test (DFT) maar gerund (had zelf nog geen problemen geconstateerd eigenlijk).

De basis test doorstond hij prima. Maar de Advanced Test geeft dus aan dat er bad blocks op m'n schijf zitten :(
Failure code: 0x70 - defective drive
Additional: 0x77
Weet iemand wat die 0x77 betekent?

Overigens raadt DFT aan om een erase disk te doen en zodoende mogelijk bad sectors te herstellen. Eigenlijk voel ik daar weinig voor want blijkbaar heb ik gewoon een brakke schijf. Het ding is 7 maanden oud en is niet ruw vervoerd en wordt gekoeld door een hdd-cooler.

Bij Norrod (zaak waar ik hem op de HCC-dagen heb gekocht) aanbieden ter vervanging? Of toch die Erase Disk uitvoeren?

Hoe kan ik het aantal Bad Blocks onder Win2k vaststellen? De disk check in Win2k doet geen volledige surface test zoals good old Scandisk.

PS: probeer nog wat antwoorden op m'n vragen te geven behalve te zeggen dat je ongeveer hetzelfde hebt meegemaakt ;)

Verwijderd

Ik heb zelf ook 2 DTLA307045 (raid 0) waarvan er 1 al eens kaput is gegaan :'(
Viel bij mij onder de garantie en bij nader navraag blijkt dat IBM deze drives gewoon terug neemt.

Maw je kunt de schijf altijd weer bij je verkooppunt terug brengen en daar een nieuwe drive voor in de plaats krijgen *D

Ik kreeg toen der tijd wel weer eenzelfde type terug, waar ik tot nu toe nog geen problemen mee heb gehad.

Mn stipesetje draait als nooit tevoren en ben er erg tevreden mee.
Maar als ik jouw was zou ik deze drive gewoon terug geven aan Norrod en de boys daar zullen niet al te moelijk doen om jouw een andere drive mee te geven.

btw. ik wist niet dat Norrod ook IBM drives verkocht bij mijn weten verkopen ze alleen Maxtor,Seagate en Fuijutsi ofzoiets... (8>

L8tr,