Canon Pixma Pro9500 print alleen nog maar blanko pagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 6.667 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Ik gebruik al geruime tijd een Canon Pixma Pro9500 printer tot volle tevredenheid.
En nu ineens, van het ene op het andere moment, print 'ie alleen nog maar blanko pagina's. :'(
De ene minuut print ik nog wat A4tjes uit, en vijf minuten later, niks meer... :?

Inkt status is prima. Allerlei zelftesten runt 'ie zonder mekkeren (print alleen helemaal niks, nog niet eens een vlekje oid)
Cleaning en deep cleaning, levert niks op.
Print head alignment levert niks op (een blanko velletje, maar geen foutmeldingen oid)

-Printkop al los gehaald, alle contactjes zorgvuldig bekeken en gereinigd. Geen soelaas.
-Heel setje met nieuwe cartridges er in geprikt; geen resultaat (ja, dat alle inktlevels weer op 100% staan)
-Printkop gereinigd met Isopropyl alcohol 99,9%; geen soelaas (ja wel een hoop inkt ;) )
-Al eens een nachtje spanningsloos gehad; geen soelaas.
-Andere kabels geprobeerd; nope.
-Drivers opnieuw geïnstalleerd; nope.
-Andere USB poorten geprobeerd; nope.
-Vanaf een desktop en laptop geprobeerd te printen. Vanaf WinXP geprobeerd, vanaf Win7 geprobeerd. Niks.

M.a.w. het ligt echt aan de printer. :-(
Vreemde is echter dat ik geen enkele foutmelding krijg, alle statussen ok zijn en dat als ik een printje verstuur dat 'ie net doet alsof 'ie aan het printen is, maar er gewoon niks op papier komt.

Nu zou het kunnen zijn dat de printkop vernieuwd moeten worden. Maar die kost toch nog 140 euro. Voordat ik die bestel zou ik wel graag willen weten of dat het echt is.

Iemand een idee hoe je dit zeker weet?

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 21-10-2014 13:14 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Niemand die ervaringen heeft met Canon inkjets en soortgelijke problemen? :S

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Al eens een nieuwere driver geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Er is geen nieuwere driver... (zie mijn eerste posting) 8)7
Drivers zowel vanaf WinXP als WIn7 getest. Zowel voor de 9500 alsmede voor de 9500XPS. Nope.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 15:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Zit er op de printer niet een functie om diagnose pagina's af te drukken. Kun je de printkop vrvangen? Heb je officiele cartridges gebruikt?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
Tja, dan maar contact opnemen met canon-support.
http://www.canon.nl/Suppo...ontact_support/Index.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Dat zeg ik, diagnose pagina's print 'ie, alleen er komt niks op papier... Zonder enige foutmelding...

En ja, de printkop kun je vervangen, maar zoals ik al meldde in de startpost, die kost ruim 140 euro. Dus voordat ik die bestel, wil ik het graag zeker weten.

Canon support? Ahum, printer is al weer zoveel jaar oud en dan gaat men er gewoon van uit dat je een nieuwe koopt (leve de wegwerpmaatschappij ;w )
Of, voor heel veel poen, bij hun dat ding laat repareren. En die printkop swappen kun je zelf ook in een paar seconden.

En ja, zowel met originele als met niet-orginele cartridges getest.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
De keren dat mijn printer (canon mp810) niet printe (geen of lege pagina's), kwamen door driver-fouten (cups) sorry, ik ben een linux-gebruiker ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Gusto op 23-10-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Als het volgende gebeurt:
De ene minuut print ik nog wat A4tjes uit, en vijf minuten later, niks meer... :?
dan heb ik echt niet in de tussenliggende minuten een andere driver geïnstalleerd c.q. is ineens de driver om zeep... |:(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
Probeer eens een linux-livecd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Ik heb een support case aangemaakt bij Canon. Ben benieuwd of dat iets gaat opleveren...

Ze hebben een heel uitgebreid verhaal gehad met wat ik allemaal getest heb. Nu maar hopen dat ze weer niet alles opnieuw gaan vragen en gewoon de probleemdefinitie niet zorgvuldig lezen... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Waar ik al bang voor was...kreeg een antwoord van Canon, maar daar schiet ik ook weinig mee op...

Naar aanleiding van dit contact met betrekking tot uw Canon PIXMA PRO 9500 sturen wij u deze e-mail.

Afgaande op uw probleemomschrijving kunnen we concluderen dat er een technisch defect is opgetreden in de printer.
Wij kunnen u echter nooit garanderen dat het vervangen van de printkop het betreffende probleem zal oplossen.

Wij kunnen u uitsluitend adviseren om uw Canon product voor controle ter reparatie aan te bieden bij één van onze geautoriseerde reparatie bedrijven
.

Zucht, waarom is dat toch zo moeilijk om iemand echt te helpen ipv gelijk op hoge kosten te jagen door 'm naar een reparatiecentrum te sturen? Reparatiecentrum opzoeken; dat kan ik zelf ook wel. :F
Ik heb zelf maar een printkop besteld (via amazon), dat risiko neem ik dan nog wel.

Anders wordt dit de allerlaatste keer dat ik nog iets van Canon aanschaf (al twee printers soortgelijke euvels mee gehad, en nooit daadwerkelijk hulp ontvangen. Ditto voor een compactcamera)
Het komt er eigenlijk op neer, dat je na een paar jaar niet mot zeuren en gewoon een nieuwe mot kopen. ;w

En wat was ook alweer de corporate strategy van Canon?

Kyosei

Canon's corporate philosophy is kyosei. It conveys our dedication to seeing all people, regardless of culture, customs, language or race, harmoniously living and working together in happiness into the future. Unfortunately, current factors related to economies, resources and the environment make realizing kyosei difficult.

Canon strives to eliminate these factors through corporate activities rooted in kyosei. Truly global companies must foster good relations with customers and communities, as well as with governments, regions and the environment as part of their fulfillment of social responsibilities.

For this reason, Canon's goal is to contribute to global prosperity and the well-being of mankind as we continue our efforts to bring the world closer to achieving kyosei.

Oh ja, natuurlijk.... :X

[toevoeging]

Toch maar besloten geen 140 euro meer voor een printkop uit te geven. Iedere keer 10 inktcartridges vervangen ging ook wel in de papieren lopen.
Ga maar eens rondkijken voor iets anders.

Dan kan deze printer in de verkoop voor iemand die 'm nog wil fixen bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 27-10-2014 21:13 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen bij mijn Canon ip 7250, alles geprobeerd maar helaas er blijven lege pagina.s uit de printer komen. Ook na inbrengen van nieuwe cadrige komt er geen letter nog geen punt op papier. Niemand heeft een oplossing dus maar een nieuwe printer zelfde type gekocht, enigste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:25

br00ky

Moderator Harde Waren
@Verwijderd, welkom op Tweakers. Laat in het vervolg oude koeien maar gewoon in de sloot. Dit topic is al vijf jaar oud, dus ik ga er vanuit dat de topicstarter zijn probleem al heeft opgelost. Daarbij heb jij ook nog eens een andere printer, dus hoeft jouw probleem niet eens hetzelfde te zijn. Open de volgende keer dus gewoon je eigen topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.