Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Adobe CS 4] Adobe Updater werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb een nieuwe installatie van Yosemite op mijn MacBook Pro gedaan en heb daarna ook een aantal programma's uit de CS4 suite van Adobe opnieuw geïnstalleerd. Dat ging probleemloos, maar als ik de Adobe Updater draai (er zijn natuurlijk heel veel updates geweest sinds 2008), krijg ik de melding dat er geen updates zijn en "Merk op dat sommige updates voor onderstaande producten momenteel niet niet kunnen worden bepaald:" en dan volgt een lijst met alle CS4 programma's die dus kennelijk niet kunnen worden bepaald.
In een Engelse versie zou je de melding krijgen "Please note that some updates for the following products cannot be determined..."

Nu heb ik al zitten zoeken op het internet en kennelijk speelde bij CS3 ook al een dergelijk probleem. Dat kon toen verholpen worden door de systeemklok van de computer terug te zetten tot 1 oktober 2011 en dan de updater te draaien. De Adobe server denkt dan dus dat het een paar jaar eerder is en wil dan wel updates downloaden. Ik heb dat trucje ook al eerder met succes toegepast toen ik CS3 had draaien op een Windows machine. Maar nu werkt het niet. Het enige verschil is dat de Updater dan alleen meer zegt dat er geen updates zijn, dus zonder de hierboven weergegeven mededeling.

Ik weet natuurlijk dat de support voor CS4 al lang is gestopt, maar het blijft toch een slecht verhaal. Inmiddels heb ik Acrobat en Photoshop handmatig van updates voorzien en ook Camera Raw kunnen updaten tot 5.7. De update bestanden zijn namelijk nog gewoon beschikbaar op een goed verstopte ftp-site van Adobe:
ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/

Maar ik weet zeker dat er voor allerlei andere kleinere toepassingen uit de CS4 suite ook updates moeten zijn en het is nogal een toer om die hele adobe site uit te kammen op zoek naar updates.

Het is een beetje een long shot, maar wellicht heeft iemand hier de gouden tip....