Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hazeldinho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo,

Ik zit even met een vraag. Mijn telefoon laadt sinds gister avond niet meer op. Heb verschillende kabels en adapters gebruikt maar dat hielp niet. als ik de telefoon uitzet en daarna wou opladen dan begon hij continu 1 x in de 5 seconden te trillen. Ik heb op internet al meerdere mensen gevonden met hetzelfde probleem, dus het is bekend. Dit probleem speelt pas sinds gisteren maar heb de telefoon een week nadat ik die had een keer later vallen (eind mei). hierbij was alleen de glasplaat kapot en deze heb ik zelf vervangen. het toestel was nog 100% in orde want alles werkte nog,dus enkel het glas was kapot. ik vraag mij dus af of dit er iets mee te maken heeft en zo nee valt het oplaad probleem dan onder de garantie? Ik heb het toestel dus vanaf eind mei.

in de voorwaarden van student mobiel staat dat er geen garantie is wanneer :

Gewerkt door derden
Wanneer er binnen de periode van de fabrieksgarantie een reparatie heeft plaatsgevonden door een niet geautoriseerd reparatiecentrum dat niet beschikt over een licentie van de fabrikant, dan vervalt de fabrieksgarantie.

Valschade
Valschade is schade als gevolg van vallen en/of stoten van de mobiele telefoon. Een kleine val is voldoende om de printplaat te breken. De verbinding tussen de verschillende onderdelen in het toestel wordt dan verbroken. Hierdoor functioneert uw toestel niet of nauwelijks meer. Het kan hierbij voorkomen dat de behuizing volledig gaaf is maar de mobiele telefoon toch valschade heeft. Valschade valt ook buiten de garantievoorwaarden.

nu is mijn vraag wat te doen want de telefoon werkte 100% na mijn reparatie en het vallen? naar een reparatie centrum hier in amsterdam gaan en laten repareren voor ~60 euro, want ik heb zelf een reparatie gedaan dus geen garantie.

of opsturen en hopen dat onder garantie valt? (ik ben dan verplicht om onderzoeks kosten af te nemen en waarschijnlijk duurder in de reparatie kosten mocht het niet onder garantie vallen.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:31

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dit is toch duidelijk?
Gewerkt door derden
Wanneer er binnen de periode van de fabrieksgarantie een reparatie heeft plaatsgevonden door een niet geautoriseerd reparatiecentrum dat niet beschikt over een licentie van de fabrikant, dan vervalt de fabrieksgarantie.
Geen garantie,

---RAWE CEEK!!!---

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:12
Dit lijkt mij meer een kwestie van integriteit... je geeft zelf al aan dat het laten vallen en het zelf uitvoeren van reparaties de garantie normaal gesproken doet vervallen, oftewel je bent je er bewust van dat je eigenlijk geen garantie meer hebt. Dan is het dus puur een kwestie die bij jezelf ligt, vind je garantie claimen nu nog redelijk en ben je bereid de eventuele extra kosten te betalen?

Ik zou persoonlijk zeggen na je verhaal dat garantie geen punt meer is en als je het toch probeert je dit op goed geluk probeert... met de nodige risico's van hoge kosten uiteraard. Buiten dat heb ik er persoonlijk altijd een beetje moeite mee als iemand een gram probeert te halen via een route die niet (meer) voor jou bedoelt is...

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:24
Je kan ook langs gaan bij een Samsung servicepunt.

• Hazeldinho
pacificocean schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:05:
Je kan ook langs gaan bij een Samsung servicepunt.
ik denk dat ik dat maar doe :) .

Het was inderdaad op een soort van goed geluk en vandaar dat ik dit bericht postte om te kijken wat de reacties waren en daarop mijn besluit te maken :).

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Hazeldinho schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:11:
[...]

ik denk dat ik dat maar doe :) .

Het was inderdaad op een soort van goed geluk en vandaar dat ik dit bericht postte om te kijken wat de reacties waren en daarop mijn besluit te maken :).
Het is toch gewoon duidelijk? Daar heb je verder toch geen reacties voor nodig?
Met het zelf vervangen van je scherm, heb je afscheid genomen van de garantie.
Simpel zat.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:24
Momus schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:19:
[...]

Het is toch gewoon duidelijk? Daar heb je verder toch geen reacties voor nodig?
Met het zelf vervangen van je scherm, heb je afscheid genomen van de garantie.
Simpel zat.
En op welke wettekst of bron is deze uitspraak gebaseerd?

• Momus
pacificocean schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:26:
[...]

En op welke wettekst of bron is deze uitspraak gebaseerd?
Zie de 2e post in deze topic.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Momus schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:27:
[...]

Zie de 2e post in deze topic.
Dat is geen wettekst, dat zijn de garantievoorwaarden van Samsung Student Mobiel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 21-10-2014 13:28 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Momus
Room42 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:28:
[...]

Dat is geen wettekst, dat zijn de garantievoorwaarden van Samsung Student Mobiel ;)
Waar heb ik het over de wet?

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Einde garantie. Gewerkt door derden inderdaad, toestel zal bij Samsung servicepoint ook afgekeurd worden als de monteur de regels volgt.

En Studentmobiel quote in dit geval gewoon de voorwaarden van de fabrikanten blijkbaar.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

• Hazeldinho
update:

bij een Samsung servicepunt geweest en de connector is vervangen. Hele verhaal uitgelegd dus ook wat hierboven staat en geen kosten, alsnog garantie.

[ Voor 10% gewijzigd door Hazeldinho op 21-10-2014 15:44 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hazeldinho schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:44:
update:

bij een Samsung servicepunt geweest en de connector is vervangen. Hele verhaal uitgelegd dus ook wat hierboven staat en geen kosten, alsnog garantie.
Das wel netjes. Jouw reparatie heeft overigens ook geen betrekking op de connector. Dat zou hetzelfde zijn als jij een elektrische fiets koopt en je verwisselt zelf een bandje en 10 weken later gaat je accu ineens kapot, dat je geen garantie zou hebben omdat je er zelf aan "gesleuteld" hebt.

En ja ik ken een fietsenmaker die echt zo denkt, denken komen met de meest knullige dingen braaf bij hem terug ook nog, zelfs een zadel hoger zetten durven ze niet zelf te doen 8)7

De leverancier zou dan toch echt moeten aantonen dat het door jouw toedoen is dat de connector defect is.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:52
Als je het glas kan vervangen kan je ook een nieuwe dock connector erop zetten.

Is nog minder werk ook.

En goede service van Samsung in dit geval :P

[ Voor 18% gewijzigd door Mektheb op 21-10-2014 15:53 ]

• Momus
Fairy schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:51:
[...]

Das wel netjes. Jouw reparatie heeft overigens ook geen betrekking op de connector. Dat zou hetzelfde zijn als jij een elektrische fiets koopt en je verwisselt zelf een bandje en 2 weken later gaat je accu ineens kapot, dat je geen garantie zou hebben omdat je er zelf aan gesleuteld hebt.

En ja ik ken een fietsenmaker die echt zo denkt, denken komen met de meest knullige dingen braaf bij hem terug ook nog, zelfs een zadel hoger zetten durven ze niet zelf te doen 8)7

De leverancier zou dan toch echt moeten aantonen dat het door jouw toedoen is dat de connector defect is.
Wat een vergelijking 8)7
Om het scherm te vervangen moet alles open en leg je dus het moederbord bloot. Daar is ook zomaar een connector defect mee te maken.

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-11 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Waarschijnlijk is het een bekend probleem bij Samsung en doen ze automatisch dit vervangen, ongeacht of het glas vervangen is.

Xbox: Gulpener88

• Hazeldinho
Momus schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:53:
[...]

Om het scherm te vervangen moet alles open en leg je dus het moederbord bloot. Daar is ook zomaar een connector defect mee te maken.
ik heb geen moederbord gezien. ik heb alleen de glasplaat vervangen dus niet het gehele lcd scherm. Onder het glas zit een lijmlaag en daaronder pas het LCD scherm. Die lijm kun je losmaken door middel van hitte/Föhnen. daarna is relatief simpel om glasplaat eraf te halen.

• Momus
Ah. Ik dacht dat je het volledige scherm vervangen had. Dan heb ik niks gezegd.

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-11 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Hazeldinho schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:05:
[...]

ik heb geen moederbord gezien. ik heb alleen de glasplaat vervangen dus niet het gehele lcd scherm. Onder het glas zit een lijmlaag en daaronder pas het LCD scherm. Die lijm kun je losmaken door middel van hitte/Föhnen. daarna is relatief simpel om glasplaat eraf te halen.
Met föhnen is het natuurlijk altijd mogelijk dat soldeer naar de connector is los gegaan.

Xbox: Gulpener88

• Hazeldinho
Gertjuhjan schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:07:
[...]

Met föhnen is het natuurlijk altijd mogelijk dat soldeer naar de connector is los gegaan.
uiteraard maar is al in mei 2014 gebeurd en daarna 100% werkend.

al met al prima opgelost. slotje?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Fairy schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:51:
[...]
Dat is enkel maar in de 1e 6 maanden, daarna mag jij zelf aan gaan tonen dat het niet jouw schuld is.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Momus schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:53:
[...]

Wat een vergelijking 8)7
Om een band te vervangen moet ook de motor los. Dat is ook een elektrisch component, waardoor de vergelijking prima opgaat (kortsluiting enzo).

Fietsenmakers zijn er echter ster in om dit als eerste te checken en vervolgens in rekening te brengen. Zou me niks verbazen als ze de spullen onder garantie laten vervangen en vervolgens wel kosten in rekening brengen voor vervanging buiten garantie... Maar da's een andere discussie :P

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 21-10-2014 16:49 ]

Pagina: 1