upgrade moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 19:13
Beste tweakers,

Eind 2010 heb ik een zelf een computer samengesteld doormiddel van een BBG hier.
Nu begint de laatste tijd mijn moederbord steeds meer kuren te vertonen, en deze wil ik dan ook gaan vervangen.
Ik wil alleen het moederbord vervangen omdat, de computer zelf voor mij meer dan voldoende is.
Ik gebruik deze eigenlijk nauwelijks, alleen om af en toe een spelletje te spelen, CoD4, FO:NV, TF2, D3.

Helaas houd ik me al een tijdje al niet meer bezig met hardware, en zodoende is mijn kennis op dat gebied ook niet meer toerijkend.

destijds heb ik dit aangeschaft.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock 870 Extreme3€ 0,-€ 0,-
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon Rebel9 Pro Economy€ 44,99€ 44,99
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
2Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 43,95€ 87,90
1XFX TS Series 650W PSU 80+ Bronze€ 72,32€ 72,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 205,21

En later een SSD geplaatst. deze dus

Nu lijkt me het onzinnig om voor dit systeem, nieuwe onderdelen aan te gaan schaffen, en heb daarom wat in de V&A zitten rondkijken, en ben deze moederborden tegen gekomen:

Asus Crosshair V Formula
Asus Crosshair V Formula
Asus Sabertooth 990FX R2.0

Zijn deze borden nou combitabel met de onderdelen die ik al heb?
En zo ja, wat zou ik nou voor zo'n bord moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07 16:41

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Zou je kunnen toelichten wat de preciese kuren precies zijn.

Het zou heel goed kunnen dat je het bij het juiste punt hebt en het MOBO de boosdoener is. Echter is het ook mogelijk er toch iets anders aan de hand is. Met een iets ruimere omschrijving kan je wellicht beter geholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-07 13:37
Je CPU is een AM3, de moederborden die jij noemt zijn AM3+, nu zou dit in theorie op elkaar gewoon kunnen, echter wil niet elke AM3 cpu op elk AM3+ moederbord werken, wat je dus kunt doen is kijken op de CPU support lists van je opgezochte moederborden en kijken of jouw CPU daar tussen staat