Toon posts:

Adapters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of adapters echt onder hardware vallen maar ik heb een aantal apparaten, waaronder een HUB en een labtec geluidsset waar ik de stroomadapter niet meer van heb. Ik heb een gezocht bij conrad e.d. maar kon niets vinden ? zijn er winkels die gewoon adapters verkopen met allerlei soorten voltages ?

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:15

PCR

Op dinsdag 12 juni 2001 20:47 schreef Nightfly het volgende:
Ik weet niet of adapters echt onder hardware vallen maar ik heb een aantal apparaten, waaronder een HUB en een labtec geluidsset waar ik de stroomadapter niet meer van heb. Ik heb een gezocht bij conrad e.d. maar kon niets vinden ? zijn er winkels die gewoon adapters verkopen met allerlei soorten voltages ?
Gamma, serieus, die verkopen adapters tot 12 v, en anders bouw je er zelf een.

Verwijderd

ook opletten op + en -(polariteit), zeker niet ompolen!
ook opletten: amerikaanse zooi is dikwijls AC, maar is meestal wel met DC te voeden!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 21:14 schreef killalot het volgende:
ook opletten op + en -(polariteit), zeker niet ompolen!
ook opletten: amerikaanse zooi is dikwijls AC, maar is meestal wel met DC te voeden!
Beide apparaten zijn DC dus dat is iig geen probleem hoe kan ik op een adapter + / - zien ? Op de labtec set staat wel wat + en - is.

Overigens is dat een 15V adapter..die hebben ze dus niet bij de gamma ?

en misschien is dit een domme vraag maar maakt het aantal ampere van de adapter iets uit ?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het vermogen (de amperes) maken echt wel uit.
De meeste adapters die je los koopt hebben iets van 300-500 mA, en voor een zware hub, of een notebook, is dat vaak te weinig (laat staan voor netwerk-apparatuur met glasvezel-aansluitingen).
Een echte electronica-zaak (Display in Rotterdam is mijn adres daarvoor) heeft ze in (veel) grotere vermogens en hogere spanningen, maar je prijs-niveau vliegt ook wel omhoog.

Je kunt eventueel wel een apparaat op een iets hogere spanning laten lopen, ik draai een 100Base-TX/-FX-converter die 5V/1A wil, probleemloos op een 6V/800mA adapter.
+ en - zijn vaak om te wisselen, dan zit er halverwege het snoertje een plugje, dit is vaak slecht aangegeven maar kan acute rook-signalen opleveren (ooit per ongeluk 9V verkeerdom aangesloten op een modem dat 12V wilde, kostte me een paar nieuwe spannings-regelaars). Leen even een multi-meter, of koop een diode en een 24V auto-lampje.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large