Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al vermeld zal dit systeem vooral gebruikt worden om Battlefield 4 te spelen. Uiteraard ga ik hem af en toe meenemen dus draagbaarheid is ook een pre, vandaar het M-ITX formaat. Verder zal het systeem gebruikt worden voor het normale huis, tuin en keukenwerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumprijs is 1500 euro, dat is ongeveer het bedrag wat ik elke 3 jaar investeer in een nieuw systeem. Dat is inclusief verzendkosten. De assemblage doe ik zoals altijd zelf, maar tips voor de installatie van de onderdelen is van harte welkom.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle input devices heb ik al, het gaat alleen om het systeem met inhoud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een stevige GPU voor gamen op 2560x1440 resolutie (en af en toe 1920x1080), geen SLI want dat past weer niet in een M-ITX setup. Voldoende storage op SSD voor zowel het OS / Applicaties en een aparte SSD voor de games / download binaries.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De kleurstelling zwart/rood vind ik erg mooi staan, dus een merk als MSI en hun Gaming serie past daar goed bij maar eventuele andere merken zijn ook welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zware eis is dat alle onderdelen zo stil mogelijk moeten zijn. Ik heb geen zin in een herriebak op m'n bureau. Qua grootte wil ik het zo minimaal mogelijk houden omdat het systeem op m'n bureau komt te staan. Echter de functie moet wel behouden blijven; dus een goede videokaart is belangrijker dan een kleinere case.
Ga je overklokken?
Vooralsnog niet, maar later wel. Heeft alleen geen prioriteit.
De build heb ik samengesteld nav reviews op Tweakers, Guru3D en Hardwareinfo, en via specificities op de diverse vendor sites.
Wat ik graag wil weten:
Zoals de titel al vermeld zal dit systeem vooral gebruikt worden om Battlefield 4 te spelen. Uiteraard ga ik hem af en toe meenemen dus draagbaarheid is ook een pre, vandaar het M-ITX formaat. Verder zal het systeem gebruikt worden voor het normale huis, tuin en keukenwerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumprijs is 1500 euro, dat is ongeveer het bedrag wat ik elke 3 jaar investeer in een nieuw systeem. Dat is inclusief verzendkosten. De assemblage doe ik zoals altijd zelf, maar tips voor de installatie van de onderdelen is van harte welkom.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle input devices heb ik al, het gaat alleen om het systeem met inhoud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een stevige GPU voor gamen op 2560x1440 resolutie (en af en toe 1920x1080), geen SLI want dat past weer niet in een M-ITX setup. Voldoende storage op SSD voor zowel het OS / Applicaties en een aparte SSD voor de games / download binaries.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De kleurstelling zwart/rood vind ik erg mooi staan, dus een merk als MSI en hun Gaming serie past daar goed bij maar eventuele andere merken zijn ook welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zware eis is dat alle onderdelen zo stil mogelijk moeten zijn. Ik heb geen zin in een herriebak op m'n bureau. Qua grootte wil ik het zo minimaal mogelijk houden omdat het systeem op m'n bureau komt te staan. Echter de functie moet wel behouden blijven; dus een goede videokaart is belangrijker dan een kleinere case.
Ga je overklokken?
Vooralsnog niet, maar later wel. Heeft alleen geen prioriteit.
De build heb ik samengesteld nav reviews op Tweakers, Guru3D en Hardwareinfo, en via specificities op de diverse vendor sites.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11R | € 158,- | € 158,- |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 211,85 | € 211,85 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 354,- | € 354,- |
| 1 | MSI Z97I GAMING AC | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Samsung 850 series Pro 256GB | € 155,95 | € 155,95 |
| 1 | Samsung 850 series Pro 512GB | € 306,- | € 306,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.480,65 | |
Wat ik graag wil weten:
- Zijn de geheugen reepjes niet te hoog voor dit moederbord / CPU cooler?
- Zal de gehele config makkelijk passen in de case? Vooral met het oog op de grote CPU cooler.
It's life, Jim, but not as we know it...