Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Sinds 2 dagen heb ik een Motorola Moto E. Fijn toestel en vooral de accuduur zou goed moeten zijn. Bij mij is dit echter niet het geval. Ik gebruik zelf geen mobiele data, enkel WiFi en ik haal met normaal gebruik (geen zware spelletjes of iets dergelijks) net 3 uur schermtijd. Als ik bij Accu kijk bij instellingen dan schijnt 'Mediaserver' de oorzaak te zijn. Ik heb hiervoor ooit eens een tijdje een Moto G te leen gehad, en bij dit toestel deed zich soms hetzelfde probleem voor.

Ik heb wat rondgekeken op forums en lees dat vaak apps als Skype en Snapchat de oorzaak zijn bij de Mediaserver battery drain. Ik heb deze apps verwijderd maar dit heeft niets opgeleverd. Inmiddels heb ik BetterBatteryStats gekocht in de Play Store om te kijken waar het toestel mee bezig is (ook in standby mode) alleen nou heb ik geen enkel idee waar ik naar moet kijken en wat het veroorzakende proces is.

Als ik kijk bij Kernel Wakelock dan springt PowerManagerService.Wakelocks ver boven de anderen uit. Wat betekent dit?

• flashingst
Inmiddels draait BetterBatteryStats een aantal uurtjes, dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/w095i1n4j/Screenshot_2014_10_21_15_07_34_1.jpg

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

The PowerManagerService wakelock
This wakelock shows as a sum of the partial wakelocks on many phones. If this wakelock is #1 go to the Partial Wakelocks to find out more.
Bron

Gadgets FTW!

• flashingst
Ursamajor schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:22:
The PowerManagerService wakelock
This wakelock shows as a sum of the partial wakelocks on many phones. If this wakelock is #1 go to the Partial Wakelocks to find out more.
Bron
Inderdaad, alleen vereist Partial Wakelocks een rooted device. En dat vermijd ik voorlopig liever aangezien de Moto E net 2 dagen oud is...

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Misschien staat er iets van lokatieservices aan, of een een of ander account te syncen. Google account staat standaard ingesteld om meer te syncen dan in ieder geval ik zou willen.
Zou al die instellingen eens doorlopen.
En inderdaad sinds de 4.4 moet je root access hebben voor die wakelocks... jammer.

Gadgets FTW!

• flashingst
Google sync heb ik behalve GMail uitstaan. Verder geen synchroniserende accounts op de achtergrond.

• flashingst
Inmiddels nog veel geprobeerd. Mediaopslag proces gestopt en herstart (ook gegevens gewist). Andere SD-kaart geprobeerd, alle apps voorzien van hun laatste update, Google synchronisatie uitgeschakeld, diverse malen reboot uitgevoerd maar dit mocht allemaal niet baten. Mediaserver blijft terugkomen in de lijst bij 'Accu' en verbruikt momenteel 16% van de accu, CPU-totaal: 37m 43s, Actief houden: 4uur 3 minuten en 51 seconden. Schijnbaar is hij toch ergens druk mee bezig op de achtergrond?!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

En zaken als Google Now, maps / facebook sync opties (vanuit de app)?

Gadgets FTW!

• flashingst
Maps heb ik überhaupt nog niet gebruikt en ook van Facebook staat alle synchronisatie uit.

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11 19:19
Hier en hier heb ik een aantal goeie tips gevonden.
ART runtime i.p.v. Dalvik lijkt o.a. aardig uit te maken voor de batterij. En verder alles uitzetten wanneer je het niet gebruikt.
Ik heb de nieuwe Moto G. Die heeft geen geweldig reputatie qua batterijduur, maar ik haal toch 4 à 5 dagen.

• flashingst
De volgende dag is er nog niets veranderd. Accu is nu 69% en slechts iets meer dan 1 uur licht gebruikt... Heb de pagina's hierboven even gecheckt maar dit heb ik allemaal al uitgevoerd.

Google Now is uitgeschakeld
Telefoon is voorzien van de laatste update
Bluetooth en mobiele data staan uit
Synchronisaties van alles van Google, Facebook en Twitter zijn uitgeschakeld
Slaapstand staat op 30 seconden inactiviteit
Locaties staan helemaal uit
Helderheid staat op automatisch

Heb de telefoon ook al één keer teruggezet naar fabrieksinstellingen, daarna weer dezelfde apps geïnstalleerd en nu dus weer hetzelfde probleem. Mediaserver weer 16% en bijna 2 uur actief. Ik ben echt ten einde raad...

[ Voor 73% gewijzigd door flashingst op 22-10-2014 17:30 ]

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Da's wel balen dan... Ik zou haast zeggen: kom eens langs. Er zal toch vast ergens iets zitten dat dit veroorzaakt...
Staat in de playstore je instelling dat apps automatisch mogen bijwerken? Ik weet ook niet of je bijzondere apps gebruikt die de oorzaak kunnen zijn.
Is het na een reboot zonder dat je iets doet ook zo?
Lastig zulke dingen, omdat je steeds moet wachten...

Gadgets FTW!

• flashingst
Ik heb misschien de oorzaak gevonden. Ik heb vanavond nog 1x de telefoon hersteld naar fabrieksinstellingen en toen was er niks aan de hand (Mediaserver 3%). Zodra ik Smurfs Village installeerde was het foute boel. Na een kwartier stond de Mediaserver op 8%. Nu is hij weer gezakt naar 6% (game verwijderd). De telefoon was op 65% na fabrieksinstellingen en heb nu al meer dan 2,5 uur screen on time met nog 32% over! Dus met ongeveer 30% 2,5 uur SoT. Dat zou uitkomen op zo'n 6-7 uur gebruik en dat schijnen meer Moto E-gebruikers te ervaren.

[ Voor 13% gewijzigd door flashingst op 22-10-2014 23:30 ]

Pagina: 1