Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Ik zit nu al een tijd uit te zoeken welke archiveringsoplossing voor ons de beste is, maar ze zijn allemaal even mooi in de folder.
We hebben nu een exchange 2007 cluster met 3TB (1800 mailboxen) aan data hier in. Daarnaast hebben we ook 3,6TB aan PST bestanden op een share staan.
We gaan begin volgend jaar een begin maken met de migratie naar exchange 2013, maar het archiveren met native exchange heeft zo zijn nadelen.
Nu heb ik ook naar andere aanbieders gekeken, zoals GFI en EV van Symantec, maar ik schrok nogal van de prijzen. Waar ik WEL gecharmeerd van ben, Barracuda Message Archiver. Flinke aanschaf, maar geen userlicenties.
Het doel is de exchange servers te ontlasten en goede performance in de archieven.
365 en exchange online is geen optie. ( te duur en de data staat ergens anders)
Heeft iemand ervaring met een van deze producten? (het liefst natuurlijk meerdere) en kan iemand een lichtje schijnen op deze materie?
Thanks!

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt me handig om te vermelden welke nadelen de archiveringsopties van Exchange in jouw situatie hebben. Ik vind ze voor mijn klanten namelijk perfect werken. Het wordt lastig om je daarin te adviseren zonder die informatie.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
-Het vereist een enterprise CAL. Dat loopt aardig in de papieren. We hebben nu een business Pro lic.
-Het zoeken is grote (15GB+) mailbox archieven. Performance.
-Geen SIS. Dit heb je bij een Barracuda bijv. wel.

Jij hebt er dus goede ervaringen mee? Kwam je van 2010 of 2007 voordat je naar 2013 ging?
Heb je ook andere oplossingen overwogen?

Alvast bedankt voor je antwoord.

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan me voorstellen dat je tegen de kosten aanhikt, maar de andere archiveringsoplossingen zijn ook niet bepaald goedkoop :P
Het zoeken in grote mailboxen wil inderdaad wel eens wat langzamer gaan, maar gezien het archiefdata betreft die niet zo vaak geraadpleegd wordt is dat voor het gros van de gebruikers als acceptabel ervaren hier.
SIS is een gemis, maar met de prijs van opslag tegenwoordig mijn inziens te verwaarlozen.

Wij kwamen van verschillende platformen (Exchange 2003, 2007, 2010) met daarin eigenlijk geen echte oplossing voor archivering geimplementeerd. Echter om de groeiende zwerm aan pst-bestanden te kunnen beheersen zijn we toch maar gaan archiveren. Ik heb een aantal verschillende oplossingen geprobeerd maar liep er tegenaan dat er vaak extra tools nodig zijn om deze data beschikbaar te maken. Wordt wel steeds beter maar wij als organisatie willen het graag zo plat mogelijk houden, dat wil zeggen het liefst geen externe tooling gebruiken als het ook met een MS oplossing kan.

Inmiddels ben ik sinds een paar maanden dedicated met SharePoint bezig dus kan helaas niet goed beoordelen of de gekozen oplossingen het gesorteerde effect behaald hebben, simpelweg omdat ik er niet meer bij betrokken ben. Er zijn ongetwijfeld mensen hier die er wat actiever in zitten en je meer info kunnen verstrekken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Thanks voor je antwoord sanfranjake!

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Exchange Archivering is naar mijn mening geen archivering, omdat deze de oudere mails alleen maar verplaatst. En dus een adere database gaat creeëren en dus de load niet verminderd, maar verplaatst.

Heb zelf een paar keer EV geïmplementeerd, is inderdaad best een dure oplossing, maar verkleind wel je databases op Exchange omdat daar alleen 'actuele' data instaat, en oudere mail in je archief.
Als je iets gaat doen, kijk dan ook of je dit voor je Exchange 2013 migratie kunt uitvoeren, je databases blijven dan lekker klein. Eerst migreren en dan archiveren levert nog steeds grote databases op, of je moet weer gaan defragmenteren.
Daarnaast kan EV PST bestanden importeren, weet niet of de Barracuda dat ook kan ?
(haat PST bestanden, geeft altijd gedoe, daarom liefst uitfaseren en disablen)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Feitelijk heb je jezelf in je voet geschoten, toen je besloot om .pst's op een share te zetten. Toen heb je afscheid genomen van SIS. ('t Zal misschien niet jouw beslissing geweest zijn, maar je zit wel met de consequenties).

Heb je al eens doorgerekend wat 't gaat kosten om een (of meerdere) Exchange 2013 servers neer te zetten, gesized voor pak'm beet 15 TB aan user data, met voldoende hardware om een beetje vlot te zoeken? Hoe verhoudt die prijs zich, t.o.v. de prijzen van archiveringsoplossingen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Voorlopig onderzoek wijst voor ons uit dat Barracuda de beste en snelste oplossing is. Inderdaad om de migratie te vergemakkelijken. Barracuda heeft een prima PST importer. Ook performd het ding goed bij het zoeken in de archieven. En nee...het was niet mijn idee om de PST's op een share te zetten ;-)
Thanks voor het meedenken.

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:33

StarWing

Huh ?!?

exchange@pam is ook zo eentje, met PST importer.
Deze hebben/hadden wij draaien.
Maar je hebt wel een aparte plugin nodig in outlook en de VSTO tools.

Page intentionally left blank.

Pagina: 1