Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Drie SSID's op Engenius

Pagina: 1
Acties:

• Marcomp3
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-01 08:50
Hallo, even een vraag: ik heb een (Ziggo) Cisco modem/router met twee WIFI's. Één is mijn gastaccount, andere is Ziggo Hotspots. Vanaf dat modem loopt een kabel (via switch) naar router achter router (sitecom) met mijn privé netwerk en derde bijbehorende wifi. Vanaf die switch loopt een kabel naar de Engenius 350 AP. Kan ik op deze AP alle drie de WIFI's laten zenden of alleen die in het betreffende netwerk zit?
Hoor graag van jullie..

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 17:26
Ik snap het niet helemaal, je standaard cisco modem van Ziggo is dus het gastennetwerk + die hotspots.
Nu heb je een eigen router erbij gezet voor het internet van jezelf?

Het is dus de bedoeling dat de Acces Point alle 3 de signalen versterkt? Dat is helaas niet mogelijk, 1 kabel zal erin moeten. En dat netwerk versterkt ie.

Vaak in grotere gebouwen hebben ze ook een Gasten netwerk en een afgeschermd netwerk meestal zijn dit professionelere AP's die meerdere netwerken kan versterken. Waarschijnlijk centraal geregeld.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

De ECB350 kan multiple SSID's aan 4 als ik het goed heb. Je kan je eigen SSID's wel in de engenius zetten maar dan maak je gewoon een 2de SSID met dezelfde naam dan zal hij gewoon switchen tussen de 2.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Marcomp3
OK, bedankt. Ik denk dat ik op de Sitecom ook maar een gastaccount maak en dan versterkt ie twee ssid's: mijn Eigen en de gast... Dan ben ik er uit. Bedankt.

• Jordyz
prutser001 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:35:
De ECB350 kan multiple SSID's aan 4 als ik het goed heb. Je kan je eigen SSID's wel in de engenius zetten maar dan maak je gewoon een 2de SSID met dezelfde naam dan zal hij gewoon switchen tussen de 2.
Oh, dat wist ik niet dat die functie bestond. :o

Dan kun je beter je Cisco Modem/Router uitlaten zetten bij Ziggo dat deze alleen nog als modem functioneert en dan de Sitecom als hoofdrouter gebruiken en de AP vervolgens beide netwerken laten versterken.

Dat is het makkelijkst! Succes

• Marcomp3
@Jordyz
Als ik de Cisco uit laat zetten, ben ik ook de hotspots kwijt; vandaar dat ik de andere router (had ik nog liggen) gebruik en de EnGenius voor beter bereik.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

D'r is iets voor te zeggen om je sitecom niet als router, maar als accesspoint in te zetten.
Zo zal bijv. je downloadsnelheid met 2% toenemen (wauw).

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Jordyz
Marcomp3 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:47:
@Jordyz
Als ik de Cisco uit laat zetten, ben ik ook de hotspots kwijt; vandaar dat ik de andere router (had ik nog liggen) gebruik en de EnGenius voor beter bereik.
Maar ik neem aan dat je die hotspots thuis toch niet zelf gebruikt? Volgens mij was het zo dat wanneer je een eigen router had dat je wel die hotspots kon gebruiken maar dan heb je ze alleen thuis niet.
Pagina: 1