Traag wifi op mijn MBP medio 2010

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Beste Tweakers,

Ik ben in het bezit van een Macbook Pro medio 2010. Nu is het wifi hierop erg traag (hooguit een downloadsnelheid van 20-30 mbps), terwijl dit met kabel gewoon 120 mbps is. Op mijn desktop, die ook op wifi aangesloten zit, haal ik ook niet hoger dan dit. Mijn provider is upc.

Wat kan ik doen om de wifi verbinding beter te krijgen?

Update: heb modem gereboot, en speedtest komt nu uit op 40mbps.

Mvg,

Jurrien

[ Voor 8% gewijzigd door jvdw89 op 21-10-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Wat heb je al gezocht op internet? Is genoeg over te vinden. Bijvoorbeeld:
http://m.wikihow.com/Improve-WiFi-Reception
Hierbij doel ik vooral op locatie en instellingen van de router(Channel enzovoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Locatie maakt niet uit. Of ik nou voor mijn router ga zitten of dat ik op mijn slaapkamer zit, de downloadsnelheid is evenhoog. Is het normaal dat je via wifi lagere snelheden haalt of hoor je gewoon die 120 mbps te kunnen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 13:57
Als je ISP je een abonnement met 120Mbps internet heeft verkocht wil dat niet zeggen dat je op je laptop zult zien dat je downloadsnelheid 120Mbps is. Zeker niet via de WiFi.

Je router heeft een bepaalde capaciteit c.q. maximale doorvoersnelheid. Als dit een 802.11b router is kun je een theoretisch maximale snelheid van rond de 10Mbps halen op de WiFi, en als je router ook geen Gigabit poorten heeft zakt je snelheid ook aardig naar beneden. Verder speelt je kabel ook een rol.

Als ik jou was zou ik eerst even uitzoeken welk type router je hebt, welke netwerkadapter er in je desktop en laptop zit en daar eventueel een upgrade in doen.

Meer info over WiFi (Wikipedia)

[ Voor 12% gewijzigd door Jacks0nxD op 21-10-2014 12:46 . Reden: Aanvulling ]