Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horad
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:27
Hey, ik heb mij onlangs 3weg vloerspeakers gekocht maar de receiver is nog niet beslist.

Het grote struikelblok voor mijn vriendin is de hoogte van die toestellen. Ze wil dat ding absoluut niet op een kast hebben dus moet ik op zoek gaan naar een toestel dat in het tv meubel past. De hoogte van de ruimte waartussen hij moet passen is 13 cm.

Daarom dat ik de Pioneer VSX-S510 op het oog heb. Die is slechts 8,5cm hoog maar ik vraag mij af of er genoeg ruimte over zou zijn voor de warmte afvoer.

En hebben jullie eventueel een alternatief? Surroundgeluid is minder belangrijk maar DLNA, airplay en/of Bluetooth is wel een meerwaarde.

De vloerspeakers hebben een nominaal vermogen van150w.

Qua budget niet echt een bedrag voor ogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:47
Ik zat zelf ook met hetzelfde probleem. Die hoogte is op zich niet zo'n probleem. Als je een stille ventilator ergens op aftapt en die laat afblazen heb je het warmte probleem al getackeld. Kijk anders eens naar de Marantz NR1605. Die is 10,5 cm hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvBeek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-01 11:06
Ik ben zelf ook opzoek naar een versterker (gelukkig niet beperkt in ruimte boven het apparaat). Daardoor heb ik al vrij veel info gevonden over versterkers. Die VSX-S510 is een klasse D versterker. In theorie zouden die koeler moeten blijven omdat ze zuiniger zijn. Wellicht moet je dit even bevestigd krijgen door een verkoper/ tweaker die er wat meer van weet dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:18
Klasse D is een erg efficient type versterker. Ik heb bijvoorbeeld wel warme(afvoer) problemen met een Onkyo TX-SR607 maar die heeft een max power consumption van 550W(!!!) die bij alleen aan staan zonder geluid al (zelf gemeten) 70W verbruikt...
De max power rating van die Pioneer is slechts 96W bij een vergelijkbaar speaker uitgangsvermogen, dus tel uit je winst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb dat probleem ook jaren gehad en 2 keer een Cambridge Audio gekocht waar ik super tevreden over was. Erg goed geluid en kwaliteit in een redelijk kleine bezuizing.
http://www.cambridgeaudio...-home-cinema/azur-551r-v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
AUD > CEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Welke speakers heb je aangeschaft? Het maakt nogal uit of je een set Klipsch of B&W's hebt aangeschaft. Klipsch laat zich makkelijk aansturen en voor B&W's heb je - vind ik - een degelijkere versterker nodig.

Zo ben ik lyrisch wat betreft Cambridge Audio 551R - ik heb 'm zelf ook :7 - maar als die 2 keer zo duur is als je speakers, dan is het zonde om daar naar te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horad
De speakers zijn van Canton.

@D VD D

Wat bedoel je precies?
Bedankt alvast voor de alternatieven. Die zal ik ook nog eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het is een afkorting die hier regelmatig gebruikt wordt bij het verplaatsen van een topic omdat het op de verkeerde plek staat. In dit geval is het verplaatst van Audio & Hifi naar Consumentenelektronica Aankoopadvies omdat het zoals de naam al zegt, aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Type? Dingen als formaat of x-weg zeggen niet hoe makkelijk of lastig een speaker aan te sturen is. Naast de zelf gevonden Pioneer en de genoemde Marantz heb je ook nog de Yamaha RX-S600 welke onder slim-line valt. Daarmee houdt het bij mij weten wel zo'n beetje op. Met de Pioneer zit je het meest veilig aangezien die relatief koel blijven door Klasse D. Vermogen moet geen probleem zijn, met de 50 Watt van de Marantz kom je ook al ver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Ik heb zelf 2 klasse D versterkers waarvan 1 pittige (VSX 1023) met een centimeter of 5 tot de volgende plank en gesloten achterkant van de kast. Juist omdat deze klasse D is gaat dit goed qua warmteontwikkeling/afvoer. Zeker aan te raden dus!

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
JT schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:30:
Ik heb zelf 2 klasse D versterkers waarvan 1 pittige (VSX 1023)...
In hoeverre is zo'n Pioneer met "Discrete Direct Energy" echt Klasse D? Als in een VSX-S510 heeft opgenomen nog geen 100 Watt en kan behoorlijk wat leveren waar een Klasse D ook bekend om staat. Ook bakbeesten als de Pioneer SC-LX87 nemen nog geen 400 Watt op en leveren creatief gemeten 220 Watt. Nu weet ik dat die 220 Watt nergens op slaat, maar als je die waardes vergelijkt met de VSX-1023 welke 520 Watt opgenomen vermogen heeft en daarbij slechts 140 Watt per kanaal levert lijkt het mij niets meer dan een Klasse A/B-versterker. Naampje a la "Discrete Direct Energy" is leuk, maar qua bovenstaande zou ik het niet snel onder Klasse D indelen. Pioneer zegt zelf dat het Klasse D is, maar de cijfers zeggen toch anders.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 21-10-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Ok, dat zou kunnen. Ik constateer alleen dat de versterker ondanks zeer beperkte ademruimte niet eens zo warm wordt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik zeg ook niet dat het geen Klasse D is, zoals gezegd geeft Pioneer zelf ook aan dat het D is. Maar puur op technische specificaties vind ik het wat typisch.

Overigens is 13 centimeter ruimte en dan een receiver van 8,5 cm hoogte best te doen. Denk dat ik dat zelfs met een Klasse A/B nog wel aan zou durven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Kan iemand mij uitleggen waarom de zilveren S510 bijna 180,- goedkoper is dan de zwarte? http://www.bcc.nl/vergelijking?product=14794248,14794247

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ik kijk in mijn glazen bol en zie dat elke winkel vrij is in haar prijsstelling.

Zonder gekheid, logisch is het niet nee. Maar het maakt ook niet zo veel uit, want ik zie op hun site dat het zilveren model in geen enkel filiaal beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

S1NN3D schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:34:
Ik kijk in mijn glazen bol en zie dat elke winkel vrij is in haar prijsstelling.

Zonder gekheid, logisch is het niet nee. Maar het maakt ook niet zo veel uit, want ik zie op hun site dat het zilveren model in geen enkel filiaal beschikbaar is.
hmm dat was een uur geleden nog anders :/

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Dan wordt het iets meer betalen. De zilverkleurige VSX510 kan nog altijd goedkoper dan de € 449 die BCC vraagt voor de zwarte volgens de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydegraaf
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 18:27
Op Coolblue staat ie voor 319,- maar helaas ook niet op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:25:
Kan iemand mij uitleggen waarom de zilveren S510 bijna 180,- goedkoper is dan de zwarte? http://www.bcc.nl/vergelijking?product=14794248,14794247
Waarschijnlijk een partij zilveren ingekocht voor betere prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk echt dat je je speakers te kort doet als je een receiver neemt met een beperkte hoogte...
Als je een slank model wil en toch redelijk wat vermogen zou je eens stereo moeten overwegen (NAD bijvoorbeeld).
Kortom vrouw eruit en een flinke receiver er in! ;)

Denk dat je met een NR1605 wel een mooie receiver hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:51

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 00:05:
Ik denk echt dat je je speakers te kort doet als je een receiver neemt met een beperkte hoogte...
Als je een slank model wil en toch redelijk wat vermogen zou je eens stereo moeten overwegen (NAD bijvoorbeeld).
Kortom vrouw eruit en een flinke receiver er in! ;)

Denk dat je met een NR1605 wel een mooie receiver hebt.
Die speakers hebben een gevoeligheid van boven de 90 dB, dus die krijg je zelfs met een desktop versterkertje aangestuurd. De Marantz 1605 is een mooi apparaat, maar als hij in een afgesloten kast komt te staan, dan zou ik toch de Pioneer overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjVe schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:35:
[...]

Die speakers hebben een gevoeligheid van boven de 90 dB, dus die krijg je zelfs met een desktop versterkertje aangestuurd. De Marantz 1605 is een mooi apparaat, maar als hij in een afgesloten kast komt te staan, dan zou ik toch de Pioneer overwegen.
Ja dat is waar maar ik denk dat je er meer uit kan halen. Op hogere volumes zal het geen probleem zijn maar als je ook een keertje rustig wil spelen ga je denk ik echt detail missen. Maar inderdaad de Marantz zal wel behoorlijk warm worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:34:
[...]

Ja dat is waar maar ik denk dat je er meer uit kan halen. Op hogere volumes zal het geen probleem zijn maar als je ook een keertje rustig wil spelen ga je denk ik echt detail missen. Maar inderdaad de Marantz zal wel behoorlijk warm worden.
Ik wil niet weer een complete discussie beginnen over verschillen in versterkers, maar het is complete onzin dat die Pioneer minder detail laat horen omdat er een klasse D versterking in zit. Klasse D eindtrappen zijn normale transistor eindtrappen (AB), echter efficiënter doordat ze uitgerust zijn met een PWM, waardoor ze geschakeld worden en minder warm worden. Een fatsoenlijke klasse D eindtrap is dus verder exact hetzelfde dan een goede AB eindtrap en klinken niet anders.

Als je wat goedkopere klasse D eindtrappen gaat pakken, dan heb je alleen kans dat je wat meer ruis krijgt op hogere volumes. Klasse AB heeft dat minder, maar is in de goedkopere lijnen weer uitgerust met minder degelijke voedingen (resultaat is hetzelfde). Pioneer heeft echter behoorlijk veel ervaring met klasse D versterking (bijvoorbeeld in autoradio's). Zelfs de duurdere LX serie receivers zijn er mee uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

complete onzin
Het gaat hier over audio, daar is sowieso 75% van alles wat gezegd wordt onzin :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

JvS schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:46:
[...]
Het gaat hier over audio, daar is sowieso 75% van alles wat gezegd wordt onzin :P.
True ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Sorry dat ik reageer in dit wat oude draadje, maar ik heb exact hetzelfde "probleem". Maximale hoogte in mijn meubel is 14cm. Ik heb de mogelijkheden teruggebracht tot de Marantz NR1605 en de Cambridge Audio Azur 551R V2. Nu is die laatste 2x zo duur en met minder (netwerk) features. Wel heeft de Cambridge Audio pre-out waardoor ik meer opties heb zoals bijvoorbeeld het aansluiten van wireless rear speakers. Wat voor de Marantz spreekt (naast de netwerk mogelijkheden) is dat je kan instellen welke impedantie je speakers hebben. Momenteel heb ik nog 3 Ohm speakers die op zich nog wel even mee kunnen, maar die ik op termijn wel een keer ga vervangen. Die durf ik wel aan te sluiten op de Marantz in de 4 Ohm instelling, maar op de Cambridge Audio die alleen voor 8 Ohm gebouwd is vraagt wellicht te veel van de versterker. Dus ben ik waarschijnlijk genoodzaakt de speakers ook meteen te vervangen. Ook heeft de Marantz volgens mij meer discrete IR signalen voor het kiezen van de inputs en de Smart Select knoppen die me ook ideaal lijken voor gebruik met een Logitech Harmony remote. Kortom: een lastige keuze.

Ik heb helaas moeite om een winkel in de buurt te vinden met beide versterkers om ze op geluid te vergelijken. Heeft iemand hier voor dezelfde keus gestaan?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Die impedantie-schakelaars op receivers dan wel in het menu zou ik me niet te blind op staren en zeker niet als doorslaggevend punt nemen. Er zijn genoeg sites te vinden waaruit blijkt dat een instelling op een lagere impedantie de receiver limiteert waardoor het zelfs minder goed klinkt. Of dat is laat ik even buiten beschouwing aangezien ik daar geen ervaring mee heb en het puur baseer op theorie van derden. De 3 Ohm speakers die je hebt zijn - NOFI - niets bijzonders wat een receiver niet aan kan sturen. Dergelijke speakers worden normaal door een kant en klaar low-budget versterker aangestuurd, dan gaat een Marantz of Cambridge Audio daar echt geen probleem mee hebben. Heb je die Azur 551R wel eens van binnen gezien? Een dikke ringkern, dat is echt ruimer bemeten dan wat er oorspronkelijk in die Samsung zat. Verder is een receiver niet "alleen voor 8 Ohm gebouwd". Een speaker fluctueert over het gehele frequentiebereik van een paar Ohm tot tientallen -. Daarom zegt de nominale impedantie van een speaker ook niet veel. Als je een speaker hebt met nominaal 8 Ohm kan deze nog zo ver dippen dat deze lastiger aan is te sturen dan een speaker van nominaal 4 Ohm die minder dipt. Wat de speaker vraag gaat de receiver leveren en aangezien een speaker dus niet vast is is de versterker dat ook niet. Echter is dat de theorie die in de praktijk een stuk makkelijker is: in de gemiddelde huiskamer heb je zo weinig vermogen nodig dat een dip of lage impedantie gewoon goed op is te vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Bedankt voor de uitleg. Mijn eerste conclusie was ook dat de Azur 551R geen moeite zou hebben met mijn huidige speakers op normaal volume, maar toen ik las dat de NR1605 een speciale 4 Ohm setting heeft begon ik weer te twijfelen.

Kortom, ik moet kiezen tussen de uitgebreidere mogelijkheden van de Marantz tegenover de zwaarder uitgevoerde Cambridge Audio. Misschien toch maar iets verder rijden om ze naast elkaar te kunnen beluisteren.

Edit: ik heb voor de Marantz NR1605 gekozen. Helaas zonder te luisteren, dus niet op basis van geluidskwaliteit. Alhoewel de audiofiel om mij het logisch vindt om voor een receiver meer uit te geven dan voor m'n smartphone, vond ik het prijsverschil wel erg groot. En dan met name het besef van wat de speakers gaan kosten die ik nodig zou hebben om het verschil te horen. 8) De doorslag uiteindelijk gaven een paar features die de Azur 551R niet heeft en de NR1605 wel:
  1. de app: klinkt lame maar echt wel hadig, met name om te kiezen voor de vele surround modi
  2. de modus Multichannel Stereo: hiermee kan je stereogeluid ook via de center en rear speakers beluisteren. Dat kan ook met bij Neo:6 of PLIIx maar dit klinkt toch erg opgeklopt en onnatuurlijk. Met Multichannel Stereo klinkt het hetzelfde als normaal maar dan uit 5 speakers. :)
  3. Addyssey, met name Dynamic EQ en Dynamic Volume. Ik zet het uit voor muziek (ReplayGain FTW) maar voor TV en series is het ideaal. Zachtere stukken worden harder en duidelijker, harde stukken minder knallend. Vroeger had ik altijd de AB vast om dit zelf te corrigeren, maar dat gaat nu vanzelf. _/-\o_
De NR1605 kan prima met mijn 3 Ohm speakers overweg. Ik hoor geen verschil tussen de 4 Ohm en 8 Ohm instellingen, dus die eerste maar gekozen. Om wille van mijn oren, de buren en mijn speakers heb ik niet harder getest dan 75% en dat was echt snoeihard en loepzuiver. Mijn vorige versterker was duidelijk minder goed dan mijn boxen. De versterker wordt wel warm, maar niet heet. Geen probleem dus.

[ Voor 64% gewijzigd door RichieB op 04-04-2015 22:39 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Pagina: 1