Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router met goed 2.4 GhZ bereik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik problemen met mijn connectiviteit hier in huis.
Ik heb inmiddels 2 verschillende routers geprobeerd, maar het wilt met het bereik maar niet vlotten.

Ik heb de Asus RT-AC66U gehad waarvan na een tijd het wifi signaal niet meer toereikend was (deze werd minder)

Ik heb nu een TP-Link TL-WR1043ND waarvan de wifi super onstabiel is.

Hebben jullie nog suggesties voor wat betreft routers?

gr,
Dennis

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 23:07

Audione0

Strijdt der titanen

Hoe bedoel je onstabiel?

Slecht bereik, of goed bereik maar weinig snelheid?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

woow wait, whut?!

Je hebt een Asus RT-AC66U en een TP-Link TL-WR1043ND gehad, en vraagt nu al om meer power.

Wat wil je er mee doen? streamen ofzo?

Certified Google Teacher.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de opheldering,

Bij de TP-Link heb ik goed bereik maar weinig snelheid (behoorlijk onstabiel), dit varieert van 70/90 Mbit tot soms bedroevend amper 2 Mbit. Dit is ook met de router in line of sight. (of zou ik hiervoor eerst een nieuwe moeten proberen, heb gewoon garantie)

Bij de AC66U was het in het begin wel goed en had mijn wifi camera (die buiten aan de achtergevel hangt) goed bereik. Maar na de laatste firmware update was dat totaal verdwenen en was zoals bovenstaand, goed bereik maar onstabiele snelheden.

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 11:12
Kan je dan niet gewoon beter een firmware versie terug gaan ipv een nieuw apparaat aan te schaffen?

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:49
Heb inmiddels al bij meerdere personen zo'n TP-Link gedrocht vervangen vanwege dezelfde problemen. Heb daar nu Ubiquiti pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm geïnstalleerd en dat werkt probleemloos.

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Kan je niet beter even merlin build op je asus zetten?

https://www.mediafire.com...2a6aebq68//Asuswrt-Merlin

Trouwens je TX power wel op 100% staan?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QZ3HQ0r.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door flipkipse op 21-10-2014 11:14 ]

Certified Google Teacher.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties;
thomasv schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:43:
Kan je dan niet gewoon beter een firmware versie terug gaan ipv een nieuw apparaat aan te schaffen?
Heb ik uiteraard geprobeerd; had geen effect en was nog steeds zo beroerd.
Uiteraard heb ik ook de TX power op 100 staan.

Ik ga nu de TP-Link omruilen voor een nieuwe, kijken of dat beter werkt. Zo niet dan zal ik eens verder gaan kijken.

Eenieder bedankt!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Ik had een 1043 die lang goed gewerkt had maar op een gegeven moment toch minder. Daarna een WDR3600 gekocht, wat een drama-apparaat. Prutbereik vergeleken met mijn oude 1043. Goed gaan zoeken en zelfs over de Asus high end routers waren de nodige negatieve commentaren te vinden. De Netgear R7000 viel echter bijna niks negatiefs over te vinden (de interface is afschuwelijk voor zo een duur apparaat maar dat was het wel) en ik besloot om in een keer een sloot geld neer te leggen om een goede router met fantastisch bereik te hebben. Nog een keer DD-WRT erop zetten en dan VPN server erbij draaien. Kan met de stock firmware ook maar de sleutel is 1024 bits en niet hoger te zetten... (2e nadeel :P Verder weet ik het echt niet).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• thomasv
Meer TX != beter signaal (soms misschien wel, maar niet altijd).

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 11:31
Even alle problemen van buiten daargelaten ( buren Enzo).
Wifi blijft 1richtinsverkeer, alleen zenden of ontvangen maar ook maar 1 device. Zit er 1 tussen met k.. bereik trekt dat alles omlaag.
Voor je kapitalen aan hardware uitgeeft, even goed op papier zetten welke hardware aangesloten wordt, welke snelheid je wil ,hoeveel devices enz.
Met 2 routers en een stukje utp moet je een heel eind komen, gaat erom ze zo nuttig mogrloijk in te zetten.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
MJanzn schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:17:
Even alle problemen van buiten daargelaten ( buren Enzo).
Wifi blijft 1richtinsverkeer, alleen zenden of ontvangen maar ook maar 1 device. Zit er 1 tussen met k.. bereik trekt dat alles omlaag.
Voor je kapitalen aan hardware uitgeeft, even goed op papier zetten welke hardware aangesloten wordt, welke snelheid je wil ,hoeveel devices enz.
Met 2 routers en een stukje utp moet je een heel eind komen, gaat erom ze zo nuttig mogrloijk in te zetten.
Niet super goed leesbaar maar hij heeft een punt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels een nieuwe 1043 maar helaas weinig verbetering.
Mijn aansluiting ziet er als volgt uit:

Upc modem (in bridge) bedraad naar TP link router en verder:

TP link LAN aansluitingen:
-> Switch -> TV,PS3 en Home cinema set (staan meestal uit)
-> NAS (Synology DS411J)
-> Kantoor -> WNDR3700 als AP ingesteld
-> Fibaro (Domotica)

Wifi (of ze nou aan staan of niet);
Macbook Pro
Macbook Air
Ipad
2x Iphone
IP Camera aan de buitengevel (deze heeft slecht bereik maar heeft ooit goed gewerkt)
Homewizard

Geloof dat dat het wel zo'n beetje is.
Uiteraard hebben we nooit alles tegelijk in gebruik..

• thomasv
2e 1043 gewoon ergens anders positioneren, dan heb je extra dekking.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ben een stap verder maar heb nu een nieuw probleem, wellicht kunnen jullie me hiermee helpen.
Situatie is nu als volgt:

UPC modem is router (zend geen wifi uit)
WR-1043ND is nu opgezet als AP
WNDR3700 is nu opgezet als AP

Beide Wifi's op de AP's kan ik bereiken maar zodra ik verbinding wil maken gebeurt in beide gevallen het volgende:

*Ik kies netwerk
*Mac geeft aan dat er verbinding wordt gemaakt (wifi icoontje streepjes lopen) dit duurt lang
*Verbinding is gemaakt maar met een uitroepteken in het wifi icoontje (dit duurt ook weer even)
*Verbinding komt tot stand met vol bereik maar het duurt een tweetal minuten voordat internet daadwerkelijk werkt..
*zodra de verbinding er is en werkt dan werkt het ook stabiel el snel!

Dit is dus bij beide draadloze netwerken het geval (ik geloof ook dat het bedraad lang duurt voordat het werkt.
Iemand een idee wat ik kan doen??

EDIT:

Zojuist de UPC modem een reset gegeven en nu werkt alles (vooralsnog) naar behoren.
Ik hou jullie op de hoogte of alles blijft werken zoals ik hoop.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 21:00 ]

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11 13:00
Flash een OpenWRT build van mede forum gebruiker mk1319 op je 1043nd. Dan draait ie als een zonnetje en retestabiel.

Heb er hier een met een uptime van 2 maanden en nogsteeds trek ik de 120mbit verbinding dicht met een laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het probleem dat het af en toe lang duurt om tot een goede verbinding te komen blijft terugkeren en is dan na een reset van het UPC modem weer even verdwenen (dit is bij alle AP's zo).

Zoals ik eerder hierboven schreef:

*Ik kies netwerk
*Mac geeft aan dat er verbinding wordt gemaakt (wifi icoontje streepjes lopen) dit duurt lang
*Verbinding is gemaakt maar met een uitroepteken in het wifi icoontje (dit duurt ook weer even)
*Verbinding komt tot stand met vol bereik maar het duurt een tweetal minuten voordat internet daadwerkelijk werkt..
*zodra de verbinding er is en werkt dan werkt het ook stabiel el snel!

Iemand een idee? Wellicht een instelling in het UPC kastje (Technicolor TC7200)?
Verder zouden de instellingen van de AP's goed moeten zijn, DHCP uit, NAT uit, upnp uit en een IP buiten de range van het DHCP van het UPC modem.
Pagina: 1