Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• arnold24
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 13:06
Hallo,

Wij hebben een PXE/DHCP/TFTP configuratie en daarmee booten wij nieuwe computers/laptops zodat wij eenvoudig en snel nieuwe images kunnen installeren. Dit gaat prima.

Met de de komst van UEFI werkt dit niet meer. In feite wil ik beide systemen blijven gebruiken maar om te beginnen wil ik eerst UEFI gebaseerde computers kunnen imagen vanaf onze NAS.

Het werkt reeds grotendeels. Houdt in dat wij een menu krijgen met daarin de images die op onze NAS staan. Maar wanneer ik een image aanklik zou de deze geladen moeten worden. Dit werkt niet, het systeem hangt.

Ik werkt met syslinux 6.03
Alle bestanden zijn bedoeld voor Intel x64 (zoals ldlinux.e64, vesamenu.c32, chain.c32)
DCHP is zo ingesteld dat hij verwijst naar de TFTP met daarin "syslinux.efi" als bootloader.
Mijn "default" menu bevat dan de volgende tekst:

--------------------

UI vesamenu.c32
PROMPT 0

MENU TITLE BOOT MENU
MENU RESOLUTION 640 480
MENU BACKGROUND splash.jpg

LABEL Windows 8.1
MENU LABEL Windows 8.1
KERNEL memdisk raw
APPEND iso initrd=http://NAS/win81.iso

--------------------

Wat er gebeurt wanneer ik Windows 8.1 kies is:

Loading memdisk... ok
Loading https://NAS/win81.iso

Meer niet.
win81.iso is overigens een Windows PE environment.

Kan iemand mij vertellen wat er anders moet?

Alvast bedankt

Arnold

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Kun je kijken wat de netwerk status is op dat moment? Hoe groot is die 8.1 iso?

Ik dacht namelijk hetzelfde maar, de transfer bleek gewoon zeer langzaam te zijn.

Alles is terug te redeneren naar 4

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:11
Als je alleen Windows images wilt uitrollen dan zou je eens kunnen kijken naar de Microsoft Deployment Toolkit (MDT). Daarmee kan je via Windows Deployment Services (WDS) (bevat een PXE server) en WinPE een 'gescripte' windows installatie starten, inclusief het installeren van applicaties.

Je kan zelfs voor het MDT gedeelte syslinux draaien zodat je ook andere meuk via PXE kan starten, ik heb zelf MDT, CentOS kickstart en wat diagnose tools beschikbaar via PXE en een syslinux menu.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kan een typefoutje van je zijn, maar er lijken twee verschillende protocollen gebruikt te worden:

code:
1
APPEND iso initrd=http://NAS/win81.iso

code:
1
Loading https://NAS/win81.iso

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:43 ]

• arnold24
De windows 8.1 iso is ongeveer 250 MB. Dit is de WinPE die ons later in staat stelt een .WIM bestanden met imagex uit te rollen.

Inmiddels hebben wij via onze PFSense router verschil kunnen aanbrengen tussen BIOS en UEFI computers door in de DHCP option 93 af te vangen. Alles werkt nu en we hebben twee verschillende menus die geladen worden vanaf de TFTP server; punt is nu alleen nog dat de WinPE niet start met de UEFI machines en wel met de BIOS computers....

Blijft dus helaas nog even een puzzel

Ps. we gebruiken dit systeem voor het uitrollen van images maar ook voor het starten van bijvoorbeeld Hirens Boot CD of Acronis True Image of Ubuntu Live. Anders was WDS inderdaad een goede optie.

[ Voor 16% gewijzigd door arnold24 op 06-11-2014 21:10 ]

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 08:54
Bij ons op kantoor gebruiken we ook PXE op een vergelijkbare manier echter bij ons is de configuratie voor de ISO net even anders:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Label -
MENU LABEL ^6 Windows 7 Installation
MENU PASSWD
    TEXT HELP
        Windows 7 x64 installation.
    ENDTEXT 
LINUX /Files/Memdisk
INITRD /Images//Boot.iso
APPEND iso raw

Wij gebruiken wel MDT maar booten die ISO vanuit het PXE-menu. De ISO deployed dan Windows 7 Enterprise op basis van MDT 2010 maar op basis van WinPE uit de laatste ADK (WinPE 5.1 op basis van de Windows 8.1-kernel)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• arnold24
Beste Clueless

werkt het ook op UEFI machines?
Het menu is weliswaar anders, maar ik zie nog steeds een normale ISO geladen worden op basis van memdisk iso raw.

Mijn ADK is van Windows 7 en niet van Windows 8, Zou een nieuwere versie oplossing zijn?

• coolykoen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-11 14:34
Is er hier nog iemand mee bezig? Ik zit met hetzelfde problem als de topic eigenaar en krijg:

Loading WinPE.iso...

En dat doet het alleen bij BIOS, dus exact hetzelfde lijkt mij, ik gebruik overigens syslinux 6.04 dacht ik.
Pagina: 1