Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc dicht-timmeren met resultaat dat 1 website is te bereiken

Pagina: 1
Acties:

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 09:10
Hallo, tweakers.

Ik zoek een manier om een PC 1 website op te laten starten. (OS maakt niet uit, als het maar goedkoop kan)

De gebruiker mag niet in mappen komen en ook niet de systeemeigenschappen aanpassen, ook mag hij de browser niet aanpassen.

Hij mag de pc wel uitzetten en aanzetten,

Het volgende is het geval: De pc moet opstarten en gelijk naar de site gaan.

Wat heb ik zelf al gevonden:
kiosk (programma die een beveiliging biedt) alleen wel veel kosten met zich meebrengt.
Cyber cafe (maar daar is dan een extra pc voor nodig)
windows server (ook daarbij zijn het de kosten en een 2de pc)

U begrijpt dus al waar ik mee zit.

Het gaat erom dat het zo goedkoop mogelijk, en zonder extra pc of server loopt.
en het gaat om een oude hp desktop pc uit de xp tijd, (windows 8 zal er wel niet meer op kunnen)

Ps, Ook hoor ik het verhaal dat het met een script kan (site openen) Dat is mooi alleen dan kan je nog steeds instellingen veranderen in de pc of browser.. of is dit wel voor elkaar te krijgen?

Wat te doen heeft iemand een tip?

Groet van Mell33

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 21-10-2014 08:20 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Dus je wilt een kiosk PC?

Met die term vind je genoeg oplossingen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

http://www.howtogeek.com/...ode-with-assigned-access/
site gedeelte kun je met andere tools oplossen zoals een firewall en whitelists.

• Mel33
@ Fridgeman: Thanks ik heb nu betere resultaten, nu even kijken of er 1 gratis is te krijgen met de juiste opties die ik wil.

@killerAce_NL : Thanks die had ik nog niet gevonden, eens kijken of ik dan nog explorer aan kan passen, en ik zou op de pc dan Windows 8.1 Professional, of Windows 8.1 Enterprise. moeten kopen.

OW ik heb het Topic aangepast want er moet eigenlijk bij staan dat het op een oude hp desktop (uit de xp tijd) moet staan.

OS maakt in principe niet uit! het gaat om de kosten zo geod koop mogelijk te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 21-10-2014 08:20 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die kun je eens proberen
http://webconverger.com/

Verder zullen er nog wel andere linux based kiosk distro's zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door KillerAce_NL op 21-10-2014 08:21 ]

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
mell33 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:18:
@ Fridgeman: Thanks ik heb nu betere resultaten, nu even kijken of er 1 gratis is te krijgen met de juiste opties die ik wil.

@killerAce_NL : Thanks die had ik nog niet gevonden, eens kijken of ik dan nog explorer aan kan passen, en ik zou op de pc dan Windows 8.1 Professional, of Windows 8.1 Enterprise. moeten kopen.

OW ik heb het Topic aangepast want er moet eigenlijk bij staan dat het op een oude hp desktop (uit de xp tijd) moet staan.

OS maakt in principe niet uit! het gaat om de kosten zo geod koop mogelijk te houden.
zoiets is ook een mogelijkheid: http://www.instructables....as-a-Kiosk-Web-Appliance/

enige wat daar ontbreekt is het alleen toegankelijk maken van 1 site (maar met het verbergen van de adresbalk moet je wel een eind komen zonder proxy's ofzo)

[ Voor 9% gewijzigd door mschol op 21-10-2014 08:24 ]

• Mel33
@mschol: Ik vind dit wel een mooie, is het wel zo dat je verder dan niks kan klikken of veranderen als je de Kiosk Desktop Mode in Xsessions aan hebt staan?

Want dat wordt me niet helemaal duidelijk, (ik ga hem even proberen)

@killerAce_NL: ben al aan het booten, ;)

ik laat jullie weten hoe het verloopt, bedankt alvast

Edit: @KillerAce_NL _/-\o_ Google: 'linux based kiosk distro's' = resultaat 'http://porteus-kiosk.org/'

Even me dag zinvol besteden aan het testen van deze oplossinggen thanks
ook de rest krijgen een dank en een _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Mel33 op 21-10-2014 09:10 ]

Pagina: 1