Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• AFNJL511
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-11 21:08
Beset mede-tweakers,
De TV van mijn vriendin heeft (gelukkig) de geest gegeven! Een oude 26 inch sony met veel last van ghosting etc.

Nu wil ze graag een nieuwe. Mijn vraag is dan ook, wat kan ze voor haar budget van rond de 250-300 euro het beste kopen? Het dient gewoon een tv te zijn om tv op te kijken, iets van 32 -40inch. Hoeft verder weinig poespas bijop te zitten! Dus niet perse een smart-TV, geen 3d, etc... gewoon een mooi en helder beeld! Geluid kan evt altijd nog via een home cinema setje.

Alvast dank!
Groet,
Bas

ps. Zelf dacht ik aan de UE32EH5300 van samsung. Is dit wat?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Ik verplaats je darom even naar het betreffende subforum! Succes :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• AFNJL511
top! Dank

• AFNJL511
Of is 2e hands toch een betere optie dan een budget nieuwe kopen?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur je topic een schopje te geven. Als je zelf de laatste post geplaatst hebt en je wil iets toevoegen, gebruik dan de "wijzig" knop. Verder is het binnen een forum niet nodig om je post te starten met iets als "beste..." en te sluiten met "groeten". Voor de volledigheid verwijs ik je nog even naar Het algemeen beleid.

Houdt er rekening mee dat je met een klein budget geen topper in huis kan halen. De eisen aan de nieuwe tv zijn echter niet zo bijzonder hoog. Aangezien die Samsung binnen budget valt en vrij populair is in deze prijsklasse, zou ik zeggen: gewoon gaan halen.

• AFNJL511
Goed... na wat zoekwerk blijven de volgende tv's over binnen het budget van rond de 300 euro:
LG 32LB570V
ue32h5500
ue32eh5300

Zouden jullie voor de LG gaan of voor een van samsung? Of wellicht een alternatief? (
3D is voor ons zeker geen must, Smart functie hoeft niet maar ach, is wel fijn! En dan is ingebouwde wifi wellicht net zo fijn!)

Ben benieuwd naar jullie reactie!

ps. Ik snap dat doorsparen voor een iets betere tv de voorkeur verdient... maar het is wat het is!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Prima tv's over het algemeen die Samsung 5000 series, waarbij de EH uit 2012 komt en de H uit 2014; ik zou gewoon voor de 32H5500 gaan ...

• AFNJL511
de 32h5500 is 370 euro... kan je dan niet beter de samsung h6200 kopen voor 385 euro?

• apis29
  • Niet online
Voor zo'n kleine meerprijs kan het geen kwaad nee (= zou het dan wel doen ja). Durf alleen niet te zeggen of je naast een extra hdmi ingang en 3D toevoeging er ook een 100Hz paneel als bonus bij krijgt. Bij de kleinste maten kan het nog wel eens afwijken tov de grotere broers ...
Verder zijn er wat design verschillen waarbij de voet natuurlijk het meest afwijkt/opvalt (tv kan draaien op de voet van de 6200). Misschien is de bouwkwaliteit (materiaal) nog wat beter van 6200 maar dat moet je in de winkel maar voelen.

edit: aan de CMR 100 rating lijkt het mij om een 50Hz te gaan aangezien de 40H6200 een CMR 200 rating heeft en daar wel een 100Hz paneel in zit.

Nu ik teruglees dat smart tv niet echt belangrijk is zou je eigenlijk ook wel voor die EH5300 kunnen gaan; dat was eigenlijk ook wel een/de reden waarom ik de H5500 eerder zou nemen (zonder toen de prijzen gezien te hebben; ging er vanuit dat ze binnen het 300 euro budget vielen ;) ).
Scheelt toch alweer bijna 100 euro dan en zo'n meerprijs is het ook weer niet waard naar de H6200 als je 3D en Smart niet belangrijk vindt ... . Aan de modelnaam van de EH5300 valt iig af te leiden dat het een direct-lit LED model is a la de Sony W605B, normaal gesproken een klein pluspuntje ... (de ES modellen waren de traditionale edge-lit).

[ Voor 85% gewijzigd door apis29 op 27-10-2014 13:49 ]

• AFNJL511
Ok... dank voor de input...
Ik snap dat ik qua budget weinig te kiezen heb en dat er tussen de aangeboden modellen waarschijnlijk weinig verschil zit.... toch nog een laatste vraag want zoveel verstand heb ik er niet van: de mediamarkt heeft vanaf morgen een aanbieding voor de ue40h6203 voor 377 euro... is dit de moeite waard? Of dan toch liever voor een 32 inch gaan (32h600 voor 385 euro)? Deze TV heeft wel een 200hz refresh rate! Of is dit trucage?

Alvast dank!

• Spidersense
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-04 14:47
Groter scherm is altijd welkom zeg ik altijd :P Hij is normaal 100Hz maar samsung maakt er softwarematig 200Hz van. Kan beter zijn, hoeft niet altijd. Ik zou kijken naar wel formaat je wilt hebben.

Put that cookie down!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Is inderdaad beiden een 100 Hz paneel dus daar zit het verschil niet in. Als je het kwijt kan, zou ik voor het grotere model gaan. Went erg snel.

• apis29
  • Niet online
Sluit ik me bij aan: zeer interessante aanbieding!
Pagina: 1