USB Boot werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hallo,

Ik weet niet als dit op de goede plek is, maar aangezien het over USB gaat dacht ik van wel.

Ik heb een HP Pavilion g6 2204sd laptop met de F22 BIOS (Insyde). Ik kon vanaf het moment dat ik de laptop had gekocht (januari 2013) gewoon booten via de USB. Maar sinds een tijdje werkt dit niet meer.

Als ik de USB in de laptop doe, en dan opnieuw opstart, druk ik op F9, zodat ik een boot device kan selecteren, maar daarna krijg ik een zwart scherm met de tekst: F9... Change Boot Device Order. En daar blijft het bij.

Ik heb ook al via de BIOS de opstartvolgorde proberen de veranderen, wat ook niet werkt.

Legacy mode en UEFI mode werken allebei niet. Ik heb ook al de EFI partitie proberen terug te zetten (Die had ik verwijderd omdat ik een OS in Legacy Mode had geinstalleerd).

Ik heb ook al de BIOS geupdate, maar dat werkt ook niet. De USB boot wel in andere computers/laptops.

Weet iemand misschien hoe dit probleem kan worden opgelost?

Alvast bedankt

Edit: Ik heb ook nog Plop Linux geprobeerd, maar ook dat werkt niet, er staat dat er geen boot device is gevonden. http://www.plop.at/en/home.html

[ Voor 7% gewijzigd door Stefan22 op 20-10-2014 20:33 ]

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Wat voor os?, normaal gezien is een laptop daar wel niet voor gemaakt, eigenlijk BIJNA niets om altijd van een usb te booten...

• Stefan22
  • Niet online
Ik heb een USB gemaakt met OS X Yosemite, om te installeren. (Hackintosh). Er staat nu geen OS op, alleen een EFI partitie. USB booten werkte eerder wel, met bijvoorbeeld Ubuntu 12.10. Het ligt ook niet aan OS X, aangezien een USB met Ubuntu nu ook niet meer wil booten.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefan22 op 20-10-2014 20:31 ]

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25

wowi

windows 8,1 machine misschien met secure boot aan ??
Secure boot moet je ook uitschakelen dus dat is goed.

[ Voor 34% gewijzigd door wowi op 20-10-2014 20:33 ]

• Stefan22
  • Niet online
Nee, Secure boot is op dit moment uitgeschakeld. Ik heb Legacy ingeschakeld, maar Secure boot heb ik al wel eerder geprobeerd, en dat werkt ook niet.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25

wowi

http://rufus.akeo.ie/ maak de stick eens opnieuw misschien wat niet compatible met je pc ik heb zelf ook een stick die niet op alle pc's boot. Ligt puur aan de stick.

• Stefan22
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.

@wowi: Ik denk niet dat het aan de USB stick ligt, aangezien diezelfde USB eerst nog wel werkte.

• jaccus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2022
(jarig!)
hoi,
heb je de stick inmiddels aan het werk?
Pagina: 1