Goedeavond,
Ik heb een probleemmet de CanoScan LIDe 20. Nu heb ik meerdere malen met canon gemaild over het driver probleem. Zij geven echter aan dat hij probleemloos zou moeten draaien.
Nu heb ik ook alle drivers die ik maar kon vinden op google geprobeerd en tot heden nog geen resultaat.
Mail van Canon
Alvast bedankt !
Ik heb een probleemmet de CanoScan LIDe 20. Nu heb ik meerdere malen met canon gemaild over het driver probleem. Zij geven echter aan dat hij probleemloos zou moeten draaien.
Nu heb ik ook alle drivers die ik maar kon vinden op google geprobeerd en tot heden nog geen resultaat.
Mail van Canon
Zelfs dit stap voor stap door te lopen werkt de scanner niet. Heeft iemand inmiddels al een passende oplossing weten te vinden om hem aan de praat te krijgen.Datum:
15/10/2014
Referentienummer:
1-2723570767
Geachte heer snel,
Hartelijk dank voor uw email.
We kunnen bevestigen dat de Windows 7 driver voor uw Canon product compatibel is met de Windows 7 – 32bit besturingssystemen.
We kunnen ook bevestigen dat de laatste versie van CanoScan Toolbox eveneens compatibel is met de Windows 7 – 32bit besturingssystemen.
Om de laatste versie van ScanGear en Toolbox voor uw toestel te downloaden, klikt u op de volgende links:
Scannerstuurprogramma: http://www.canon.nl/Suppo...&os=Windows%207&language=
CanoScan Toolbox: http://www.canon-europe.c...windows%20vista&language=
De bestanden moeten na het downloaden noch uitgepakt en geïnstalleerd worden.
Wij adviseren, om fouten tijdens of na de installatie te vermijden, om tijdelijk het antivirusprogramma en de firewall tijdelijk te deactiveren.
Als u nog steeds problemen ondervindt met de werking van de scanner, volg dan de onderstaande procedure:
1. Sluit de scanner aan op de computer en zorg ervoor dat deze is ingeschakeld.
2. Open Apparaatbeheer (Klik met de rechtermuisknop op COMPUTER, klik vervolgens met de linkermuisknop op BEHEREN. 'Apparaatbeheer' kan uit het linkervlak worden geselecteerd).
3. Klik met de rechtermuisknop op de scanner en selecteer de optie Verwijderen/Installatie verwijderen. Zorg ervoor dat het vak 'De stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen’ is aangevinkt. Wanneer de installatie is verwijderd, koppel de scanner dan los.
4. Klik op het pictogram ‘Start’ en selecteer ‘Alle programma's’. Lokaliseer de ingang voor uw scanner en selecteer de optie Installatie verwijderen.
5. Zoek vervolgens de map ‘Canon Utilities’ en verwijder de installatie van de CanoScan Toolbox of MP Navigator toepassing. De toepassing waarvan u de installatie verwijdert, hangt af van het product waarover u beschikt.
6. Open de C:/ schijf (dubbelklik op Computer en dubbelklik vervolgens op de C: schijf) en verwijder de map ‘CanoScan’. Houd er rekening mee dat dit een 'verborgen' map is en dat deze wel of niet wordt weergegeven afhankelijk van uw instellingen. Om verborgen mappen te tonen, drukt u de ALT-toets in en klikt vervolgens op ‘Opties’, ‘Mapopties’ en selecteert vervolgens het tabblad 'Weergave'. Zorg ervoor dat de optie voor ‘Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven’ in het hoofdscherm ‘Geavanceerde instellingen’ is aangevinkt voordat u op 'Toepassen' en 'OK' klikt. De verborgen mappen worden vervolgens getoond.
7. Maak de prullenbak leeg (nadat u gecontroleerd hebt dat u geen bestanden in de prullenbak wilt houden) en start uw computer opnieuw.
8. Installeer de ScanGear driver and CanoScan Toolbox / MP Navigator downloads van de Canon website links die u hierboven vindt.
9. Eenmaal dat de driver is geïnstalleerd, sluit u de scanner opnieuw aan op de computer die de installatie van de driver zal voltooien. Uw toestel zou nu gebruiksklaar moeten zijn.
Wij willen u nogmaals bedanken om contact op te nemen met Canon Services & Support. Wij hopen dat u deze informatie nuttig vindt.
Wij hopen u hiermee goed te hebben verder geholpen.
Mocht u verder nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen door te antwoorden op dit bericht.
Met vriendelijke groet,
C. Vandermaesen
Canon Services & Support
Alvast bedankt !