IIS 5 ODBC logging

Pagina: 1
Acties:

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik heb ODBC logging aan staan in mijn IIS 5.0 server. Ik kan de informatie die ik nodig heb loggen, maar het aantal velden is beperkter dan in een filelog.

In een filelog kan ik bvb de user agent van de bezoeker zien staan, terwijl deze bij ODBC loggen niet wordt opgeslaan.

Is er iemand die een lijst heeft met alle velden die gebruikt kunnen woren in IIS5 ODBC logging?

Op de site van Microsoft wordt ik ook niet echt wijzer...

• Brynnie
  • Niet online
^ anybody ?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Bij IIS4 staat het in de helpfile vermeld. Het lijkt mij sterk dat dit bij IIS5 niet meer is.
Verder heb je gelijk, loggen naar een ODBC datasource heeft het nadeel dat je minder zaken kunt loggen.

• Brynnie
  • Niet online
Bestaat er echt geen manier om bij ODBC logging ook de user agent te loggen?

• Mark
Het kan wel, maar dan niet met de standaard logging.
Je kunt natuurlijk wel een ASP script maken wat dit naar een ODBC datasource stuurt.
Ik neem aan dat je dit met ASP kunt uitlezen, anders kun je ook PHP installeren, hiermee kan je zeker user_agent uitlezen en in via ODBC in een database stoppen.

Kijk hier voor een berg scriptjes welke dit zouden moeten kunnen.

• Brynnie
  • Niet online
Ik heb in IIS 5 nu ODBC logging aanstaan, maar ik heb al een scriptje op m'n index.asp staan dat onder andere de user agent logt.

Nu moet ik toch die twee tabellen kunnen "combineren" in een query?

Alleen denk ik dat er dan fouten gemaakt zullen worden omdat: Als ik de 2 tabellen link op IP adres, en het IP adres is dat van bvb een router, dan kunnen daar verschillende bezoekers met verschillende user agents mijn site bezoeken.

Hoe kan ik beide tabellen best "query-en" om toch de correcte info te verzamelen?

• Mark
Waarom zou je alles willen samenvoegen ? Je kunt toch voor de meeste statistieken de database gebruiken welke je via je script vult ?
En statistieken voor trafic e.d. doe je vanuit de IIS logging.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:20
Als je had gezocht in de knowledge base van MS dan had je gegarandeerd geweten welke velden er worden gelogd. Tevens wist je dan ook dat dit alle velden zijn die je kan loggen via ODBC.

Het wordt ook afgeraden om intensief te gebruiken. Alle mogelijke data loggen zoals met de 'normale' file logging kan, maar dan naar een SQL database levert namelijk héél erg veel updates op.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Brynnie
  • Niet online
Op woensdag 13 juni 2001 10:32 schreef The Lord het volgende:
Als je had gezocht in de knowledge base van MS dan had je gegarandeerd geweten welke velden er worden gelogd. Tevens wist je dan ook dat dit alle velden zijn die je kan loggen via ODBC.
Ik had gezocht op de MS website, maar daar staat:

These fields are required

Dat doet me vermoeden dat er ook nog

optional fields zijn.

Maar daar staat niets van op de MS site.

• The Lord
OK, sorry. Dat is inderdaad niet echt duidelijk van MS. Maar ik had een hele tijd geleden dat document voor IIS4 gelezen (is dezelfde) en het zo geïnterpreteerd dat er niet meer mogelijkheden zijn.

En als je die wel wil hebben, dan wordt aangeraden dat via een COM object of ISAPI filter te implementeren. Dit ivm performance zoals ik al liet blijken.

Maar, ach, voor een kleine site is dat niet erg (niet teveel bezoekers, niet teveel objecten). Dan kun je het net zo goed (lees sneller en makkelijker) via VbScript of JScript doen.

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 11:16

KMK

Op woensdag 13 juni 2001 10:32 schreef The Lord het volgende:

Het wordt ook afgeraden om intensief te gebruiken. Alle mogelijke data loggen zoals met de 'normale' file logging kan, maar dan naar een SQL database levert namelijk héél erg veel updates op.
Log de useragent via de global.asa en de rest gewoon in die log file en schrijf een batch die je met at.exe sceduled voor snachts de data in de ODBC (sql server te pompen) dan ben je van die load af namelijk

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• The Lord
Voor grote sites doe ik het bijna als KMK zegt. Eén keer per nacht alle data sorteren/combineren en dan in een SQL server database pompen. Dit is echter een speciale applicatie.

Enkele klanten zeuren dan dat ze daar niets aan hebben en dus 'real-time' gegevens willen. Nou, dan doen we het toch elke 5 minuten...

• Brynnie
  • Niet online
Kan je wat gedetailleerder zeggen wat je bedoelt?

Ik log nu reeds voor elke bezoeker de user agent en wat andere data via asp in een aparte tabel.

Daarnaast log ik ook via IIS ODBC.

Hoe kan ik beide gegevens combineren?

• Brynnie
  • Niet online
^^^ Kan iemand wat meer licht op deze post laten schijnen? ^^^
Pagina: 1