Naast de laptop heb ik op zolder nog een oude computer staan die ik af en toe gebruik voor werk (office), internet, series/films en zo nu en dan Counter strike. Het probleem is dat de computer de afgelopen jaren steeds trager is geworden met opstarten en counter strike nu nog maar net wil draaien.
Het gaat om een Dell Vostro met de volgende componenten:
- Intel Core 2 Duo E6750 (2,66 GHZ)
- 2 GB Ram
- NVIDIA Geforce 8600 GT
- Windows Vista Business (32 bit)
- Harde schijf weet ik zo niet, maar zal iets van 256 GB zijn.
Ik ben nu aan het twijfelen om een nieuwe PC aan te schaffen, alleen vind ik dit ook weer zonde omdat ik in principe alles nog kan met de oude pc. Daarom vraag ik me af of het haalbaar is om dit systeem te upgraden met bijvoorbeeld een SSD schijf en/of meer geheugen.
In de Best Buy Guide worden bijvoorbeeld een Crucial MX100 256GB SSD en Crucial 8GB geheugenn voor nieuwe systemen geadviseerd. Zou dit ook helpen om mijn bestaande, oude pc sneller te maken of is de processor / videokaart daar te oud voor?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mochten jullie meer informatie nodig zijn dan hoor ik het graag.
Het gaat om een Dell Vostro met de volgende componenten:
- Intel Core 2 Duo E6750 (2,66 GHZ)
- 2 GB Ram
- NVIDIA Geforce 8600 GT
- Windows Vista Business (32 bit)
- Harde schijf weet ik zo niet, maar zal iets van 256 GB zijn.
Ik ben nu aan het twijfelen om een nieuwe PC aan te schaffen, alleen vind ik dit ook weer zonde omdat ik in principe alles nog kan met de oude pc. Daarom vraag ik me af of het haalbaar is om dit systeem te upgraden met bijvoorbeeld een SSD schijf en/of meer geheugen.
In de Best Buy Guide worden bijvoorbeeld een Crucial MX100 256GB SSD en Crucial 8GB geheugenn voor nieuwe systemen geadviseerd. Zou dit ook helpen om mijn bestaande, oude pc sneller te maken of is de processor / videokaart daar te oud voor?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mochten jullie meer informatie nodig zijn dan hoor ik het graag.
[ Voor 7% gewijzigd door Harrie21 op 20-10-2014 19:11 ]
Sup