Outlook 2010 - direct twee .PST bestanden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:46
Ik probeer op dit moment de mailgegevens van mijn ouders van de oude PC over te zetten naar de nieuwe PC, maar dat wilt tot nu toe nog niet echt lukken…

Oude PC:
Windows XP
Office 2007

Nieuwe PC:
Windows 7
Office 2010

In principe staan al hun gegevens in .PST bestanden. Die weet ik ook te vinden op de oude computer en ik weet ook hoe ik zelf eventueel een .PST bestand kan maken om te exporteren en daarna te importeren.

Het volgende gebeurt echter op de nieuwe PC met Outlook 2010. Er wordt direct gevraagd om een mailaccount in te stellen middels een wizard. Wat ook de bedoeling is natuurlijk. Het instellen zelf gaat vlot en goed.

Het probleem zit hem echter in het feit dat ik dan direct twee verzamelingen van mappen heb. Eentje van “Outlook gegevensbestand” met daarin een Postvak IN, Verzonden Items, etc. En eentje van “***@planet.nl” (het emailadres dat ik daarnet middels de wizard had ingesteld) met ook weer al die mappen. Dit levert ook direct twee .PST bestanden op.

Ik kan deze gang van zaken totaal niet volgen. Ik wil gewoon één verzameling van mappen voor dat ene emailadres met één PST bestand. Zodat ik ook daar het oude .PST bestand van de oude computer in kan importeren en dan zou het klaar moeten zijn. Maar ik krijg dat maar niet voor elkaar.

Is er iemand die raad weet? Het lijkt me toch sterk dat ik de eerste ben die hier tegenaan loopt. Of ik doe echt iets fout natuurlijk. Het suffe is echter dat ik puur de basis stappen doorloop (verse Outlook install, bij 1e keer opstarten direct email instellen via de wizard, etc) en dan gelijk al opgescheept zit met twee .PST bestanden :?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:09

3DDude

I void warranty's

Het lijkt erop dat outlook uit zichzelf een gegevens bestand maakt om dat nieuwe email-account te archiveren.

Dan kijk je toch of daar wat in staat en zo niet, verwijder je die?

NB: je hoeft een .pst niet te importeren je kunt ook het archief los openen... maar het is maar net wat je wilt :)

[ Voor 24% gewijzigd door 3DDude op 20-10-2014 18:57 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:05
Sleep alles van A naar B en haal de backup .pst weer weg?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

imap/pop3 maakt toch altijd pst's aan ?

[ Voor 6% gewijzigd door KillerAce_NL op 20-10-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik kan een aantal zaken wel handmatig overzetten denk ik, maar dan is het "probleem" niet direct verholpen. Het is nu ook gelijk een zooitje, waar ik behoorlijk van baal.

Voorbeeld 1: de buttons "Nieuwe e-mail" en "Contactpersonen" zijn gelinkt aan het “Outlook gegevensbestand” .PST bestand (beetje dubbel uitgelegd...). Echter, de contactpersonen staan in het “***@planet.nl” .PST bestand. Dus als er een email wordt opgesteld middels de "Nieuwe email" button, dan is er geen toegang tot de contactpersonen.

Voorbeeld 2: als ik een email verstuur middels de "Nieuwe email" button, dan komt die email gedurende het versturen in de map "Postvak UIT" terecht van “Outlook gegevensbestand” .PST bestand. Echter, als de email eenmaal verzonden is dan komt de email terecht in de map "Verzonden Items" van het “***@planet.nl” .PST bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Bij account instellingen aangeven dat het "oude" pst bestand gebruikt dient te worden. Eventueel als "standaard" zetten, en de nieuw aangemaakt pst weg kiepen, via eigenschappen-gegevensbestanden.

Afbeeldingslocatie: http://www.outlook-tips.net/images/2011/05/choose-existing-pst.png

Plaatje is van nieuw account, maar bij bestaand account is het ook te vinden.

ps. handige tip, maak een outlook.com of gmail.com account aan, laat die de planet mail binnen halen, en configureer dat account in outlook 2010 als je ouders dat graag willen gebruiken i.p.v. de web interface.
Nooit meer .pst narigheden bij een (her)installatie. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 20-10-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Thanks voor de uitgebreide input inclusief plaatje! :Y

Al is dit volgens mij een voorbeeld van Outlook 2013? Ik was het ergens anders ook al tegen gekomen en toen ik dat wilde proberen (gebruik bestaande Outlook Data File) toen zag ik die optie niet in Outlook 2010. Maar ik zal het als ik binnenkort weer langs ga even proberen. Net als het netjes verwijderen van eigenschappen-gegevensbestanden.

Wat betreft het doorsturen van email vanaf een outlook of gmail account heb je helemaal gelijk. Echter willen ze hun email liever niet bij zo'n grote partij opslaan... Tja, er valt wat voor te zeggen misschien. Ik vind het een erg achterhaalde gedachte. Maar als zij zich veiliger voelen met hun "ouderwetse" Planet email, dan wil ik ze daar graag bij helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44
Een andere manier is om het account in te stellen via configuratiescherm / email.
De wizard verschijnt niet meer automatisch als er een account ingesteld is op deze manier.
Pagina: 1