Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sitecom 300N router statisch IP

Pagina: 1
Acties:

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-11 20:01
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem op mijn Sitecom 300N Router. Ik wil mijn Mac een statisch IP toewijzen. Het probleem is echter dat hij dat enkel doet MAC adressen die vooraan twee nullen hebben staan. Bijvoorbeeld: 00:XX:XX:XX::XX:XX kan en bij AB:XX:XX:XX::XX:XX geeft die aan dat het MAC adres niet klopt.

Hoe kan ik dit oplossen? Het exacte type WL-312. Heb geen nieuwe firmware kunnen vinden, blijkbaar is er nooit een update uitgekomen.

Alvast bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als Mohammed niet naar de berg wil komen moet de berg maar naar Mohammed... :z

Verander MAC-adres van de MAC naar iets wat je wel statisch kunt toewijzen.

Dat gezegd, die router is meer dan 6 jaar oud en daarmee in home networkingtermen hoogbejaard - en daarbij bij release al redelijk low-end crap. De vraag is of het nog zinnig is daar moeite in te steken :o

Oslik blyat! Oslik!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Je kan toch een statisch ip adres toewijzen op je mac ipv via dhcp? Zolang je in het zelfde subnet blijft en het juiste gateway adres (router) defineert is er niks aan de hand.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies, jij bedoelt een dhcp reservation. Je kunt je MAC ook gewoon ip geven buiten de dhcp range.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Ik zie 2x : in je MAC adres. Je MAC adres moet zo uitzien AB:CD:EF:12:34:56.

• snaggyheadshot
dion_b schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:19:
Dat gezegd, die router is meer dan 6 jaar oud en daarmee in home networkingtermen hoogbejaard - en daarbij bij release al redelijk low-end crap. De vraag is of het nog zinnig is daar moeite in te steken :o
Klopt, deze had ik ook nog toevallig liggen. De reden dat ik hem weer ben gaan gebruiken is omdat dat ding verder bereik heeft dan mijn standaard Ubee modem en ook nog eens sneller is.

Ik heb het overigens nu opgelost. Bedankt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat was de oplossing uiteindelijk?

Oslik blyat! Oslik!

• snaggyheadshot
dion_b schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:54:
Wat was de oplossing uiteindelijk?
Die van jou. Had geen idee dat je het MAC adres gewoon kon veranderen.
Pagina: 1