Tele2 enorm traag internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:17
De laatste week ben ik er tijdens het spelen van online games achter gekomen dat het internet op sommige momenten erg traag kan worden. Zo heb ik vaak plots een ping van 500+ ms en een downloadsnelheid van maximaal 4Mbps. Aangezien dit voor online games als resultaat heeft dat het onspeelbaar wordt vind ik het vreselijk vervelend. Een aantal speedtests van de afgelopen dagen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ksd3UuI.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fJb35g3.png

Nu hebben we een abonnement van 20Mbps, maar vroeger haalden we altijd wel minimaal 11-12Mbps, maar dat hebben we de afgelopen maanden sowieso niet gehaald. Ik stoorde me er wel aan, maar het zorgde verder niet voor problemen. Nu wordt gamen onmogelijk en internetpagina's moeten gewoon ontzettend lang laden. Dit is gelukkig niet voortdurend zo, maar het komt meerdere keren per dag voor.

Ik vraag me af of er hier ook iemand internet van Tele2 heeft en hier last van heeft. Misschien hebben jullie een idee hoe dit is op te lossen. Deze resultaten behaal ik zowel draadloos als bedraad en ik heb de router al eens gereset. Verder is er niets aan het netwerk veranderd.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 14:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

In welke regio bevind je je? Meerdere mensen in de straat met dezelfde problemen? Wat zegt de support van Tele2?

Je kunt eventueel je modem een nachtje offline halen en `s ochtends weer op stroom zetten. Dan leert ie opnieuw in op de lijn.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Als je via draadloos werkt zou ik het eens proberen met een lan kabel, wij wifi kan het zo dagen goed gaan en dan ineens dit sort akties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Ik heb contact opgenomen met de support van Tele2, zij bellen mij morgen terug omdat de persoon die ik sprak mij nu niet kon helpen. Aangezien ik niet middenin een woonwijk woon zijn er niet veel mensen in de buurt, ik ken hier in ieder geval niemand die ook Tele2 heeft.

Het modem een nachtje offline halen is helaas geen optie, omdat de telefoon ook via dat ding gaat. We willen wel bereikbaar blijven.

Ik was vergeten te vertellen dat het zowel via de kabel als via wifi traag is, het maakt geen enkel verschil.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 21:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb je ook tv van Tele2 ? Dan ben je namelijk de helft van je bandreedte kwijt op het moment dat je je decoder aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Nee, we hebben gelukkig geen tv bij Tele2. Het vreemde is ook dat het steeds plotseling gebeurt, ook als er verder niemand thuis is en ik gewoon aan het gamen of internetten ben.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Ik ga ervan uit dat je een Davolink of Comtrend modemrouter gebruikt? Of heb je een eigen modem/router in gebruik?

Modemrouters die Tele2 levert zijn vaak hopeloos verouderd en hebben dan ook vaker kuren. Als je Tele2 te spreken krijgt, kun je ze vragen of ze een lijntest uitvoeren en evt. een nieuw modem sturen.

Zou je overigens een tracert kunnen posten wanneer het zich weer voordoet? Kan ons wat meer helpen bij het meedenken ;) Dit kun je doen door in het startmenu "cmd" te typen. Je krijgt dan een zwart scherm met een paar zinnetjes, probeer dan het volgende in dat scherm te typen : "tracert 8.8.8.8" en "tracert tweakers.net". Je kunt ook een tracert uitvoeren naar een gameserver, dan moet je tweakers.net vervangen door je gameserveradres.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Pagina: 1